De Business

Punem punctul pe știi

Eduard Sevardnadze a asistat la semnarea acordurilor de cooperare dintre portul Constanta si porturile georgiene Poti si Batumi

vineri, 12 decembrie 1997, 00:00
2 MIN
 Eduard Sevardnadze a asistat la semnarea acordurilor de cooperare dintre portul Constanta si porturile georgiene Poti si Batumi

Presedintele georgian, Eduard Sevardnadze, a asistat, joi, la Constanta, la semnarea acordurilor de cooperare dintre portul românesc si porturile Poti si Batumi din Georgia.
Ca rezultat al recentelor contacte si al cooperarii in domeniul transporturilor de marfuri dintre România si Georgia cu privire la reinfiintarea unei linii de transport regulat, intitulata "Ro-Ro", partile au cazut de acord sa coopereze. Conform acordului incheiat intre Administratia Port Constanta si sefii porturilor Poti si Batumi, navelor care vor deservi linia Constanta si porturile respective li se acorda prioritate la acostare.
Partile au cazut de acord sa practice cele mai avantajoase taxe portuare pentru linia respectiva, in ambele porturi. Partile vor solicita autoritatilor competente din tarile lor sa hotareasca asupra neperceperii tarifelor portuare de baza pentru navele "Ro-Ro" care deservesc linia, pe o perioada de sase luni, considerata a fi o perioada de testare.
Acordul devine efectiv din momentul semnarii si este valabil pina in anul 2000.
Pentru partea româna, Acordul a fost semnat de directorul general al Administratiei Port Constanta, Aurel Carp, iar pentru partea georgiana de catre seful portului Poti, Djemal Inaishvili, respectiv seful portului Batumi (si primar al orasului), Aslam Smirba.
De asemenea, a mai fost semnata si o declaratie de intentie intre primariile Constanta si Poti cu privire la colaborarea pe linie administrativa, economica, turistica si de servicii intre cele doua orase.
Acordul de cooperare cu portul Poti intra deja in vigoare in luna ianurie 1998, cind nava Sammarina I va transporta primele containere spre Poti. Linia de transport "Ro-Ro" va deveni operabila in primavara viitoare, a declarat Aurel Carp, si numai pe relatia Poti.
Inaugurarea unei linii de feriboat este deocamdata imposibila, intrucit porturile georgiene nu dispun de dotarea tehnica necesara incarcarii si descarcarii vagoanele de pe ferry-boat. Ecartamentul cailor ferate georgiene este mai mare decit cel românesc.
Dupa semnarea acordurilor, presedintele Sevardnadze a vizitat, la bordul unei nave apartinind Administratiei Portului Constanta, terminalul pentru ferry-boat-uri din portul Constanta Sud-Agigea.

Publicitate și alte recomandări video

Comentarii