vineri, 29.03.2024
Examenele din cadrul Evaluării Naţionale pentru absolvenţii clasei a VIII-a, în anul şcolar 2019-2020, ar putea începe în data de 15 iunie, potrivit proiectului pus în dezbatere de Ministerul Educaţiei privind calendarul de desfăşurare a examenului.
Examenele din cadrul Evaluării Naţionale pentru absolvenţii clasei a VIII-a, în anul şcolar 2019-2020 ar putea începe în data de 15 iunie, se arată în proiectul pus în dezbatere de Ministerul Educaţiei. Prin proiectul privind Calendarul Evaluării Naţionale 2020 se propune ca prima probă scrisă din cadrul EN, respectiv cea la Limba şi literatura română să aibă loc în data de 15 iunie 2020. Următoarea probă, cea la Matematică, ar putea avea loc în data de 17 iunie 2020, urmând ca în 18 iunie 2020 absolvenţii clasei a VIII-a să susţină proba la Limba şi literatura maternă.
Proiectul este realizat de Ministerul Educaţiei şi a fost dezbătut, miercuri, în şedinţa Comisiei de Dialog Social de la nivelul MEN. Dacă proiectul va fi aprobat, pe data de 22 iunie 2020 va avea loc afişarea rezultatelor înaintea contestaţiilor (până la ora 12:00), urmată de înregistrarea contestaţiilor (între orele 14:00 20:00), urmând ca pe 27 iunie 2020 să fie afişate rezultatele finale. În sursa citată mai este precizat că în perioada 2 – 5 iunie 2020 ar trebui să aibă loc înscrierea absolvenţilor clasei a VIII-a la Evaluarea Naţională 2020, urmând ca la data de 5 iunie 2020 elevii clasei a VIII-a să termine şcoala.
În Proiectul de Ordin privind organizarea şi desfăşurarea Evaluării Naţionale pentru absolvenţii clasei a VIII-a în anul şcolar 2019-2020 este menţionată şi propunerea de scădere de la 1,5 puncte la 1 punct a diferenţei dintre nota de la evaluarea iniţială şi cea de la contestaţii, situaţie în care se dispune evaluarea lucrării de o a treia comisie.
„Preşedintele comisiei de contestaţii numeşte o a treia comisie formată din alţi doi profesori cu experienţă, alţii decât cei care au evaluat iniţial lucrările în centrul de contestaţii. Reevaluarea se face după o nouă secretizare a lucrărilor, respectând cu stricteţe baremul de evaluare şi notare şi toate procedurile de evaluare (...) Nota acordată de a treia comisie este nota finală a comisiei de contestaţii”, se precizează în proiectul de Ordin.
În acelaşi proiect se fac mai multe menţiuni şi cu privire la datele personale ale elevilor, care apar în urma afişării rezultatelor. Astfel, informaţiile ce conţin datele de identificare a elevilor şi rezultatele obţinute de aceştia în cadrul Evaluării Naţionale, sunt următoarele „numele, iniţiala tatălui şi prenumele candidaţilor, unitatea de provenienţă, notele obţinute la fiecare probă scrisă, media sau menţiunile ”absent”, ”eliminat din examen”, după caz”.
Potrivit alineatului 2 al Art. 13 din proiectul de Ordin al MEN, ştergerea de pe pagina de internet a Ministerului Educaţiei Naţionale şi a inspectoratelor şcolare a informaţiilor mai sus menţionate „se realizează după împlinirea termenului de 2 ani de la data afişării. Afişarea în format letric, la avizierul unităţilor de învăţământ/centrelor de examen a acestor informaţii se realizează pe o perioadă de o lună de la data afişării”.
Tot aici se precizează şi faptul că Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor) se aplică în mod corespunzător.
În ultimul alineat al Art.13 se notează faptul că toate comisiile din unităţile de învăţământ/centrele de examen trebuie să afişeze, atât la avizier cât şi pe uşile sălilor de examen, „o notă de informare a persoanelor cărora li se prelucrează datele cu caracter personal. Modelul notei de informare este stabilit şi transmis comisiilor judeţene/comisiei municipiului Bucureşti de către Comisia Naţională de Organizare a Evaluării Naţionale”.
În cuprinsul Art.11 al proiectului de Ordin MEN sunt enunţate şi situaţiile în urma cărora elevii pot fi eliminaţi din sala de examen, precum şi obiectele pe care aceştia nu au voie să le deţină în momentul intrării în sala de examen.
„(1) Se interzice candidaţilor la evaluarea naţională să introducă în sălile de examen ghiozdane, rucsacuri, sacoşe, poşete şi altele asemenea, candidaţii având obligaţia de a lăsa obiectele menţionate în sala de depozitare a obiectelor personale stabilită de comisia din unitatea de învăţământ/centrul de examen în acest scop.
(2) Candidaţii care refuză depozitarea obiectelor menţionate la alin. (1) în sala stabilită de comisie în acest scop nu sunt primiţi în examen.
(3) Se interzice candidaţilor la evaluarea naţională să aibă, în sălile de examen, asupra lor, în obiectele de îmbrăcăminte sau încălţăminte, în penare şi altele asemenea ori în băncile în care sunt aşezaţi în sălile de examen orice fel de lucrări: manuale, cărţi, dicţionare, culegeri, formulare, memoratoare, notiţe, însemnări, rezumate, ciorne sau lucrări ale altor candidaţi etc., care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor.
(4) Se interzice candidaţilor să aibă, în sălile de examen, asupra lor, în obiectele de îmbrăcăminte sau încălţăminte, în penare şi altele asemenea sau în băncile în care sunt aşezaţi în sălile de examen telefoane mobile, căşti audio, precum şi orice mijloc electronic de calcul sau de comunicare/care permite conectarea la internet/la reţele de socializare, care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor, pentru efectuarea calculelor, pentru comunicare cu alţi candidaţi/asistenţi din unitatea/unităţile de învăţământ/centrul/centrele de examen sau cu exteriorul.
(5) Se interzice candidaţilor să comunice între ei sau cu exteriorul, să copieze, să transmită materiale care permit copiatul sau să schimbe între ei foi din lucrare, ciorne, notiţe sau alte materiale care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor, pentru comunicare între candidaţi sau cu exteriorul.
(6) Încălcarea regulilor menţionate la alin. (3)-(5) va fi considerată fraudă/tentativă de fraudă, iar candidaţii respectivi sunt eliminaţi de la proba respectivă, indiferent dacă materialele/obiectele interzise au fost folosite sau nu, indiferent dacă au fost introduse de aceştia ori de alţi candidaţi, de cadre didactice din comisie sau de alte persoane şi indiferent dacă ei au primit ori au transmis materiale interzise/ciorne/foi din lucrările scrise.
(7) Candidaţii eliminaţi de la o probă pentru fraudă sau tentativă de fraudă primesc nota 1 (unu) pe lucrarea scrisă.
(8) Înainte de începerea probelor, asistenţii prezintă candidaţilor prevederile metodologice legate de organizarea şi desfăşurarea corectă a evaluării naţionale şi prevederile alin. (1)-(7) şi le solicită să predea toate eventualele materiale şi obiecte care, potrivit reglementărilor în vigoare, sunt interzise în sala de examen.
(9) După parcurgerea paşilor menţionaţi la alin. (8), candidaţii vor semna un proces-verbal în care se regăsesc prevederile alin. (1)-(7) şi menţiunea că ştiu că nerespectarea regulilor menţionate la alin. (3)-(5) are drept consecinţă măsurile menţionate la alin. (6) şi (7)”.
Prima probă a Evaluării Naţionale 2019 a avut loc în 18 iunie.
Cuvinte cheie: + evaluare nationala, Iasi, examen, Ministerul Educaţiei
© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.
Este videochatul o nouă cale către independența financiară a fetelor? (P)
Dealer de droguri cu sute de comenzi, iertat de judecători: „A făcut progrese în plan spiritual”
Lovitură în Podu Roş: trei tineri au jefuit maşina de îngheţată. O greşeală minora a şoferului
Temperaturi de vară la început de aprilie. 28 de grade Celsius la Iași
Grindeanu: Contractul pentru încă un lot din secţiunea montana a A8 intră în licitaţie
Premierul anunţă că “nu este oportun ca magazinele să fie închise în weekend”
O capsulă cu senzori ar putea fi o alternativă la endoscopie
Ce pot indica modificările patologice ale examenului de urină? (P)
Moştenirea toxică ce o vor lăsa rectorii ajunşi la al treilea sau al patrulea mandat
Calcule matematice: am putea avea o premieră la locale la Iaşi de ne va durea mintea
Virusul HIV a fost eliminat din celule, deocamdată, în laborator
Pacient de 22 de ani cu limfagiom chistic de mezocolon, operat cu succes la Arcadia
Ultimele calcule privind posibilitatea ca Iaşul să prindă un post de europarlamentar
“Extraordinara poveste a lui Peter Schlemhil” de Adelbert von Chamisso
Cum e să lucrezi într-o universitate (şi să participi la alegeri)
Ghici cine este blondina din acest tandem liberal indestructibil?
Publicitatea convenției matrimoniale și modificarea acesteia
Pavel LUCESCUCine profită de madam Şoşoacă |
Alexandru CĂLINESCUDistrugerea statuilor |
pr. Constantin STURZUDe ce este atât de aspru Postul Mare? |
Codrin Liviu CUȚITARURoboţi |
Un mare mister la liberalii ieşeni: cine va primi de la Bucale pâinea şi cuţitul listelor din toamnă? |