
Ministerul Educaţiei a publicat ieri calendarul şi metodologia de organizare a evaluărilor naţionale la clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a. Astfel, elevii vor susţine testări în perioada 6 – 29 mai, pe parcursul a două sesiuni: 6 – 15 mai şi 20 – 29 mai (pentru elevii care au absentat din motive întemeiate la prima sesiune). Subiectele sunt elaborate de Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare, iar nivelul de dificultate este unul mediu. De asemenea, durata cumulată a secvenţelor de evaluare nu va depăşi 50 de minute pentru elevii de clasa a II-a şi 120 de minute pentru clasele a IV-a şi a VI-a. Responsabilitatea supravegherii elevilor îi revine învăţătorului sau profesorului de la clasă, care va fi însoţit de un al doilea cadru didactic, care nu are ore la acea clasă. La fel, dascălii evaluatori vor fi selectaţi de la alte unităţi şcolare decât cele din care provin copiii. Rezultatele nu vor fi trecute în catalogul clasei, recomandarea ministerului fiind de a le valorifica pentru elaborarea planurilor individualizate de învăţare şi pentru informarea părinţilor asupra stadiului formării şi dezvoltării competenţelor evaluate. „Pe baza rezultatelor la aceste testări, vor fi două seturi de reacţie. Pe de o parte, la nivel de politici educaţionale, se vor vedea modalităţile în care materia este cunoscută, competenţele sunt dobândite, dacă sunt necesare reglaje de conţinut sau de metodologii de predare – învăţare. Pe de altă parte, la nivel individual, de relaţie profesor – clasă, în urma rezultatelor profesorul va putea să regândească strategia didactică, dându-şi seama care sunt carenţele elevilor, care sunt punctele tari, lucrurile care i-au reuşit foarte bine şi unde trebuie lucrat mai mult“, a explicat Camelia Gavrilă, inspector şcolar general.
Publicitate și alte recomandări video