Emoții pentru mii de profesori ieșeni: a început înscrierea pentru Titularizare. Candidații au termen până luni pentru a-și depune dosarele online

marți, 06 mai 2025, 09:45
4 MIN
 Emoții pentru mii de profesori ieșeni: a început înscrierea pentru Titularizare. Candidații au termen până luni pentru a-și depune dosarele online

Pe 5 mai a început perioada de înscriere pentru Concursul Național de Titularizare 2025, procedura prin care cadrele didactice pot ocupa un post didactic sau o catedră vacantă/rezervată în învățământul preuniversitar. Proba scrisă se va desfășura pe 15 iulie.

Inspectoratul Școlar Județean (ISJ) Iași a anunțat că înscrierile se realizează online, prin intermediul platformei e-titularizare.ro, unde candidații își vor încărca dosarele conform procedurii de sistem Management PS 9. Termenul-limită este luni, 12 mai 2025, ora 16.00, a precizat ISJ Iași într-un anunț pe site-ul oficial.

În perioada 5-12 mai pot fi depuse următoarele tipuri de dosare/candidaturi:

  • concurs titularizare 2025;
  • repartizare în baza notelor din anii anteriori 2022-2024;
  • repartizare în baza notelor din anii anteriori 2019-2024 cu media cel puțin 7 și care ulterior nu au obținut notă sub 5;
  • detașare la cerere prin concurs specific;
  • detașare în interesul învățământului;
  • continuitate în baza art. 87 și aty. 63 din Metodologia-cadru privind mobilitatea personalului didactic de predare din învățământul preunviersitar în anul școlar 2025-2026, aprobată prin O.M.E. nr. 7495/02.12.2024 (în cazul în care dosarul nu a fost depus în perioada 24-28 aprilie 2025).

Urmăriți canalul „Ziarul de Iași” pe WhatsApp. Cele mai importante știri ale zilei sunt disponibile aici

Ce este Titularizarea

Titularizarea reprezintă examenul de angajare pe perioadă nedeterminată în sistemul de învățământ preuniversitar. Pentru a obține un post titularizabil, candidații trebuie să obțină cel puțin nota 7 atât la proba scrisă, cât și la inspecția la clasă.

Pentru ocuparea unui post de suplinitor (perioadă determinată) este necesară să obțină cel puțin nota 5 atât la proba scrisă, cât și la inspecție.

Calendarul Titularizării 2025

  • 5-12 mai: Înscrierea online a candidaților
  • 6-20 mai: Verificarea și avizarea dosarelor
  • 30 mai – 27 iunie: Probe practice și inspecții speciale la clasă; soluționarea contestațiilor acestor probe
  • 4 iulie: Afișarea rezultatelor la probele practice/orale și a inspecțiilor speciale la clasă
  • 11 iulie: Afişarea datelor de înscriere reactualizate ale candidaţilor
  • 15 iulie: Desfășurarea probei scrise
  • 22 iulie: Comunicarea rezultatelor inițiale
  • 22-23 iulie: Depunerea contestațiilor
  • 24-29 iulie: Soluționarea contestațiilor
  • 30 iulie: Afișarea rezultatelor finale
  • 31 iulie – 1 august: Repartizarea candidaților pe posturi

Ce conține dosarul de înscriere la Titularizare

Dosarul trebuie încărcat cu documentele în ordinea specificată în Metodologia-cadru pentru mobilitatea personalului didactic, scanate color după original, lizibil, la minimum 150 dpi. Printre documentele obligatorii se numără:

1) fişa de înscriere la concurs;

2) copie de pe fila din buletinul de identitate sau cartea de identitate cu numele, prenumele şi domiciliul;

3) copii de pe certificatele de naștere şi căsătorie (pentru solicitanţii care şi-au schimbat numele) sau de pe alte acte doveditoare privind schimbarea numelui (dacă este cazul);

4) copii de pe actele de studii, foile matricole şi certificatele de calificare (ultimele pentru absolvenţii liceului pedagogic/învăţământului postliceal), certificatele/adeverinţele de absolvire a modulului psihopedagogic (dacă absolvirea acestuia nu reiese din foaia matricolă);

5) absolvenţii promoţiei 2025 vor prezenta copia adeverinţei de la instituţia de învăţământ superior/postliceal/mediu din care să rezulte că au susţinut examenul de licenţă/absolvire/bacalaureat, media de absolvire a facultăţii/şcolii postliceale/liceului pedagogic, specializarea dobândită, media anilor de studii şi faptul că pe parcursul efectuării studiilor s-a frecventat şi promovat modulul psihopedagogic;

6) copii de pe certificatele de obţinere a gradelor didactice;

7) copie de pe actul de titularizare/repartizare pe perioada viabilității postului în învăţământul preuniversitar (dacă este cazul);

8) copie a acordului ME, a deciziei inspectoratului şcolar sau a întreprinderii de întrerupere a activităţii (dacă este cazul);

9) adeverinţa din care să rezulte vechimea efectivă la catedră (inclusiv perioada rezervării catedrei) (dacă este cazul);

10) copia filei corespunzătoare din registrul general de evidenţă a salariaţilor sau copie de pe carnetul de muncă dacă a mai fost angajat(ă) anterior anului 2011 și ulterior nu a mai avut calitatea de angajat(ă) (dacă este cazul);

11) copii ale avizelor şi atestatelor necesare ocupării postului didactic/ catedrei, inclusiv avizul unității de învăţământ particular (dacă este cazul);

12) avizul/adeverinţa medical(ă), emis(ă) de un medic sau cabinet de medicină a muncii, din care să rezulte că sunt apt(ă) pentru a preda în învăţământ;

13) declaraţie pe proprie răspundere că nu desfăşor activităţi incompatibile cu demnitatea funcţiei didactice, că nu am fost îndepărtat din învăţământ pentru motive disciplinare sau printr-o hotărâre judecătorească definitivă de condamnare penală pentru infracţiuni contra vieţii, integrităţii corporale sau sănătăţii, contra libertăţii persoanei, rele tratamente aplicate minorului, hărţuire, trafic de minori, proxenetism, infracţiuni contra libertăţii şi integrităţii sexuale, luare şi dare de mită, trafic de influenţă, fals şi uz de fals, furt calificat;

14) adeverință eliberată de unitatea de învăţământ la care sunt angajat(ă) privind sancţiunile disciplinare din ultimii 6 ani şcolari încheiaţi şi de pe parcursul anului școlar în curs;

15) cazier judiciar, din care reiese faptul că nu am antecedente penale pentru infracţiuni contra vieţii, integrităţii corporale sau sănătăţii, contra libertăţii persoanei, rele tratamente aplicate minorului, hărţuire, trafic de minori, proxenetism, infracţiuni contra libertăţii şi integrităţii sexuale, luare şi dare de mită, trafic de influenţă, fals şi uz de fals, furt calificat;

16) certificatul/adeverinţa de integritate comportamentală din care reiese faptul că nu sunt înscris în Registrul național automatizat cu privire la persoanele care au comis infracțiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, în original;

17) numai pentru titulari/angajați pe perioada viabilității postului/încadrați în creșe adeverinţă eliberată de unitatea de învăţământ din care să rezulte situaţia postului (structura pe ore şi discipline a catedrei, viabilitatea postului/ catedrei, nivelul de învăţământ şi regimul de mediu) şi copii ale deciziilor de detaşare din perioada 01.09.2020 – 31.08.2025 (dacă este cazul);

18) Declaraţie privind postul didactic de predare/catedra ocupat(ă) în etapele anterioare ale mobilităţii personalului didactic.

 

Publicitate și alte recomandări video

Comentarii