
UPDATE Eveniment istoric: A început construcția „Podului de Flori de la Ungheni”, primul pod rutier peste Prut după șase decenii

Românii de pe ambele maluri ale Prutului trăiesc un moment istoric: a început construcția primului pod rutier peste Prut, denumit simbolic „Podul de Flori de la Ungheni”. Evenimentul este marcat de organizarea Festivalului „Podul de Flori” la Ungheni, menit să readucă în inimile participanților emoția anului 1990, când românii de pe ambele maluri ale Prutului s-au putut îmbrățișa fără restricții.
UPDATE
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat, sâmbătă, că podul peste Prut de la Ungheni, realizat în regim de autostradă, va fi finalizat în toamna anului viitor, el recunoscând că există o presiune a locuitorilor din Iaşi pentru a construi A8, care să lege judeţele Moldovei de Europa.
”Sunt oameni din Iaşi şi din judeţele din Moldova, care fac o presiune, în sensul bun al cuvântului, la Ministerul Transporturilor, să finalizăm A8, care nu se duce doar până la Paşcani în judeţul Iaşi, ci e important să treacă şi Carpaţii. Avem încă patru poduri între România şi Republica Moldova pentru care se fac acum studiile de fezabilitate. La anul vor intra în execuţie”, a afirmat ministrul Sorin Grindeanu.
”Cu 35 de ani în urmă înaintaşii noştri au făcut un pod de flori, au dat jos sârma ghimpată de la Prut, dar generaţiei noastre îi revine obligaţia să construiască podul de piatră. Vom sta cu ochii pe dumneavoastră, iar dacă aveţi nevoie de ajutor venim şi noi cu lopeţile”, a declarat Igor Grosu.
ȘTIRE INIȚIALĂ
Noul pod, realizat la nivel de autostradă, va conecta localitățile Golăiești (județul Iași) și Zagarancea (raionul Ungheni) și va reprezenta o legătură strategică între România și Republica Moldova.
Infrastructura va face parte din Autostrada Unirii (A8), asigurând interconectarea Autostrăzii Târgu Mureș – Iași – Ungheni cu viitoarea Autostradă Ungheni – Chișinău, ambele proiecte având termen de finalizare estimat pentru anul 2030.
Urmăriți canalul „Ziarul de Iași” pe WhatsApp. Cele mai importante știri ale zilei sunt disponibile aici
„Podul de Flori de la Ungheni” va avea o lungime totală de 261,20 metri, dintre care 130,60 metri vor fi pe teritoriul României. Proiectul prevede două benzi pe sens, trotuare pentru pietoni și va fi construit în termen de 24 de luni — 6 luni dedicate proiectării și 18 luni pentru execuția lucrărilor. Finanțarea, în valoare de peste 151,68 milioane lei, este asigurată prin fonduri europene nerambursabile, prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei.
Publicitate și alte recomandări video