Family Market, la al treilea proiect, în Tomești – parc, spațiu de joacă, hipermarket, restaurant drive-thru, servicii și produse utile zilnic
Radu Pârlea, despre Family Market Tomești: „Ne dorim să fie perceput ca un loc al comunității, nu doar ca un centru comercial”
După Miroslava și Bucium, grupul IULIUS investește 28 de milioane de euro într-un nou proiect Family Market la Tomești. Conceptul aduce primul parc cu vegetație matură din comună, de peste 10.000 mp, un hipermarket Kaufland, 16.000 mp de spații comerciale și servicii selectate după feedback-ul a peste 500 de locuitori.
Mai multe detalii despre ce aduce nou proiectul am aflat de la Radu Pârlea, Shopping Center Manager Family Market.

Radu Pârlea, Shopping Center Manager Family Market
Zona metropolitană a Iașului trece prin cea mai intensă etapă de dezvoltare din ultimul deceniu. Creșterea populației active, extinderea rezidențială și migrația familiilor tinere către comunele limitrofe determină o schimbare și în ceea ce privește stilul de viață, existând o nevoie accentuată de servicii moderne și infrastructură pentru timp liber. Retailul de proximitate devine, astfel, soluția pentru a susține dezvoltarea zonei metropolitane, pliată pe dinamica actuală și pe nevoile în schimbare ale populației. Este și cazul conceptelor Family Market, dezvoltate de grupul IULIUS, care a gândit proiectele de acest tip pentru a aduce servicii și produse solicitate în mijlocul comunităților în dezvoltare, plusând cu spații verzi și oportunități de relaxare. După proiectele din Miroslava și Bucium, compania a anunțat recent o nouă astfel de investiție, Family Market Tomești, care promite aceeași accesibilitate, eficiență și mai puține deplasări spre Iași.
După Miroslava și Bucium, acum Family Market ajunge la Tomești. Cum a fost selectată zona?
Family Market este un concept gândit pentru locuitorii din zonele metropolitane în expansiune, cu obiectivul clar de a aduce serviciile, produsele și experiențele necesare unui stil de viață actual în mijlocul acestor comunități. La fel ca Miroslava și Bucium, Tomești s-a definit în ultimii ani drept o zonă satelit a Iașului, care a atras familii tinere, în căutarea liniștii din afara orașului, dar conectate cu viața urbană.
Family Market Tomești se adresează unui areal comercial de aproximativ 55.000 de persoane, calculat pentru o distanță de 10 minute de mers cu mașina, incluzând localitățile din proximitate. Este localizat în zona centrală a comunei, astfel încât să ofere maximum de accesibilitate. Însă noi credem că va fi o atracție chiar și pentru locuitorii din Republica Moldova, care tranzitează frecvent zona cu drumuri spre Iași. Totodată, ne orientăm spre comunități deschise spre dezvoltare și cu o viziune de adaptare la nevoile actuale ale societății.

Ce aduce nou Family Market în Tomești?
Cred că principalul element de noutate, dar și de impact pentru comunitate este zona verde. Vom amenaja primul parc cu vegetație matură din comună, pe modelul spațiilor verzi pe care compania IULIUS le-a realizat atât în cadrul unor proiecte similare, dar și în cadrul unor investiții de amploare, în mai multe orașe ale țării. Zona verde va fi de peste 10.000 de mp, mai extinsă decât cele pe care le avem în proiectele anterioare, și va fi amenajată de echipele de specialiști care au lucrat la toate grădinile realizate de IULIUS. În total, vor fi peste 100 de arbori maturi, dar și plante decorative, care vor forma un cadru natural. În plus, vor fi amenajate zone de relaxare și de activități pentru copii în aer liber.
Pe partea de shopping și servicii, ne-a ajutat mult feedback-ul primit din partea locuitorilor, care ne-au trimis peste 500 de păreri privind nevoile lor și ce retaileri își doresc în proiect. Mixul este unul variat, însă vom avea un hipermarket Kaufland de peste 4.000 mp, magazine fashion, articole sport și home&deco, pet-shop, farmacie, servicii medicale, coafor & barber shop, băcănie, cofetărie, carmangerie, articole de grădină și altele. Iar noutatea este că se găsesc în același loc, foarte aproape de casă, suprafața de retail închiriabilă fiind extinsă față de cele anterioare, de 16.000 mp.
La fel, vom avea un restaurant de tip drive-thru și locații de food și cafenele, destinații care răspund și nevoii de spații de socializare. Vom avea și o sală de fitness Stay Fit, o funcțiune care, deși nu este în premieră la nivel local, vine cu dotări și echipamente moderne și o capacitate mai mare.
Ne dorim ca Family Market Tomești să fie un loc în care vii pentru cumpărături, dar alegi să-ți petreci timpul pentru experiență.

Denumirea în sine transmite că este un concept pentru familii. Cum se reflectă această idee?
Dincolo de serviciile menționate mai sus, proiectul din Tomești va integra un spațiu de joacă Happy & Hop, care cu siguranță va fi atracție pentru copii, dar și pentru părinții și bunicii care vor să le ofere celor mici motive de bucurie și experiențe antrenante, în timp ce ei pot avea un moment de respiro la o cafea sau la cumpărături. Va fi un concept cu multiple activități interactive, de la cățărare și piscină cu bile, până la tobogane și trambuline.
Apoi, adresabilitatea pentru familii constă tocmai în conceptul care reunește toate serviciile și produsele de care ai nevoie zilnic sub același acoperiș, astfel încât o vizită în proiect să-ți ofere economie de timp, nemaifiind nevoie ca pentru accesarea acestora să faci un drum spre Iași. Timp pe care îl poți dedica familiei sau de care te poți bucura în același proiect, dar relaxându-te sau cu ce îți place. Family Market înseamnă proximitate, confort și comunitate.
Trei cuvinte simple, dar care definesc perfect esența investiției noastre.

Ce impact economic estimați pentru Family Market Tomești?
Dincolo de investiția directă de 28 de milioane de euro, proiectul va genera peste 100 de locuri de muncă, suplimentate și de cele specifice fazei de construcție. De asemenea, anticipăm un efect de antrenare pentru mediul de afaceri local, pentru că aproximativ jumătate dintre chiriașii noștri sunt antreprenori locali. Este un element definitoriu al conceptului nostru, pentru că oferă autenticitate și asigură prospețimea produselor și calitatea serviciilor.
Cred că impactul va fi puternic și la nivel social, pentru că este un proiect destinație pentru întreaga familie. Ne dorim ca Family Market să fie perceput ca al comunității, nu doar ca un centru comercial. În același timp, experiența va fi una mai confortabilă, pentru că amenajăm o parcare cu 420 de spații, locuri pentru biciclete, stații de încărcare pentru vehicule electrice, dar vom interveni și pentru modernizarea infrastructurii din zonă.
Când estimați că va fi finalizat proiectul și ce urmează până atunci?
În prezent, suntem în etapa de autorizare și, concomitent, realizăm pregătirile pentru începerea lucrărilor, care estimăm că va fi până la final de an. Inaugurarea proiectului este estimată pentru ultimul trimestru din 2026 și sperăm ca pregătirile pentru sărbătorile de iarnă de anul următor ale locuitorilor din Tomești și din localitățile învecinate să se facă la Family Market. Până atunci, ne bucură interesul chiriașilor pentru acest proiect și continuăm să rafinăm mixul de retail, astfel încât să oferim comunității, pe cât posibil, serviciile și produsele pe care și le doresc, dar și un loc în care să se simtă bine, aproape de casă. Iar experiența pe care o avem din celelalte două proiecte de acest tip, care au fost foarte bine îmbrățișate, cu o creștere a numărului de vizite de 40% în 2024 față de 2023 și un plus de 33% pentru vânzări, ne dă încrederea că Family Market va fi parte din dezvoltarea comunei Tomești, ca proiect relevant, durabil și, mai ales, destinație pentru întreaga comunitate.
Material susținut de Iulius Group
Publicitate și alte recomandări video