Exclusivitate „Ziarul de Iaşi“: Polonezii de la PESA vor aduce încă 16 tramvaie la Iaşi
anunturi
Eurotrip
grandchef
anunturi
Bolta rece
anunturi
metalco

Exclusivitate „Ziarul de Iaşi“: Polonezii de la PESA vor aduce încă 16 tramvaie la Iaşi

GALERIE
pesa
  • pesa
- +

Banii vin de la Uniunea Europeană u un tramvai va fi în jur de 2 milioane de euro.

Iaşul va beneficia de încă un lot de 16 tramvaie noi. La mai bine de un an de la lansarea licitaţiei, Ministerul Dezvoltării a anunţat ieri câştigătorul: producătorul polonez PESA, de altfel singurul ofertant la licitaţie.

Cele 16 tramvaie PESA vor completa achiziţia derulată anul trecut de către Primăria Iaşi: alte 16 tramvaie. În cazul licitaţiei Primăriei, contractul a fost semnat cu turcii de la Bozankaya, iar vehiculele sunt deja în producţie, primul tramvai fiind aşteptat la Iaşi spre sfârşitul acestui an sau cel târziu la începutul anului 2021.

De cealaltă parte, Ministerul Dezvoltării încă nu a publicat anunţul de semnare a contractului cu PESA, dar autoritatea centrală a confirmat ieri, pentru „Ziarul de Iaşi“, finalizarea procedurii.

„Referitor la solicitarea dumneavoastră, vă confirmăm faptul că ofertantul declarat câştigător la procedura de atribuire a contractului având ca obiect «Achiziţionarea de 16 tramvaie cu lungimea de cca 30 m destinate transportului public urban de călători» este Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz Spolka Akcyjna“, se arată în răspunsul Ministerului Dezvoltării.

Autoritatea centrală nu a comunicat şi valoarea contractului, dar estimarea iniţială era de 184 milioane lei, fără TVA. Achiziţia este finanţată cu fonduri europene. Prin caietul de sarcini au fost stabilite şi traseele pe care vor circula tramvaiele noi ce vor fi produse în Polonia: 1, 3, 7, 8 şi 13.

Ce dotări vor avea tramvaiele

Tramvaiele PESA care vor fi livrate Iaşului vor avea o lungime de 30 metri şi o serie de dotări care nu există astăzi la vehiculele din parcul auto al CTP. În primul rând, toate tramvaiele vor avea aer condiţionat.

În acelaşi timp, vehiculele vor fi dotate cu instalaţie de încălzire corespunzătoare pentru sezonul rece, sistem de numărare a călătorilor, sistem de supraveghere video interior şi exterior, echipament pentru anunţuri vocale exterioare în staţii pentru persoanele cu dizabilităţi de vedere, instalaţie electrică a echipamentelor de ticketing şi o instalaţie de informare a călătorilor atât la interior, cât şi la exterior.

În ceea ce priveşte sistemul de numărare a călătorilor, această facilitate va fi implementată cu senzori video inteligenţi 3D şi un analizor.

„Tramvaiele trebuie să aibă o capacitate de transport totală de minimum 230 de locuri, din care minimum 30 pe scaune fixe, nerabatabile. Producătorul poate suplimenta numărul de locuri pentru călători din tramvai prin montarea de scaune rabatabile“, se precizează în caietul de sarcini al licitaţiei organizate de Ministerul Dezvoltării.

Conform sursei citate, scaunele pentru călători vor fi singulare, şi nu de tip banchetă, realizate din material armat cu fibră de sticlă sau mase plastice cu tratament antistatic, vopsea înglobată, proprietăţi antigraffiti, antivandalism cu tapiţeria rezistentă la uzură şi murdărie.

Nu în ultimul rând, fiecare tramvai va trebui să aibă cel puţin un loc marcat corespunzător pentru cărucior de copii şi un loc rezervat căruciorului rulant pentru persoanele cu dizabilităţi locomotorii.

De asemenea, cel puţin 4 lo­curi vor fi rezervate pentru persoa­nele cu mobilitate redusă, bătrâni, invalizi sau femei însărcinate, locuri ce trebuie realizate în apropierea uşilor duble.

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Despre importanţa îndoielii în ştiinţă şi falimentul calităţii în educaţie

Alexandru LĂZESCU

Despre importanţa îndoielii în ştiinţă şi falimentul calităţii în educaţie

Îndoiala şi spiritul critic nu mai sunt la modă. Un curent dominant în mass media şi pe reţelele sociale cultivă intoleranţa faţă de punctele de vedere care se abat de la cele considerate acceptabile, „corecte”, adesea, în mod ironic, „în numele ştiinţei”.

Filmuletul zilei

Franta a construit în insula Reunion o autostrada-viaduct de 12,5 km (care a costat 1,7 miliarde euro), ce serpuieste prin O (...)

opinii

Liviu Suhar

Nichita DANILOV

Liviu Suhar

Senzaţia pe care o încearcă spectatorul privindu-i tablourile e una stranie. Cufundate într-o tăcere ce trece dincolo de cotidian, proiectându-şi umbra lăuntrică în spaţiul ancestral, obiectele par să comunice între ele într-un limbaj mut, prin intermediul ultrasunetelor transpuse într-o partitură muzicală. Tăcerea lor e înşelătoare.

Raportul dintre public şi privat, din perspectivă feministă

Dana ȚABREA

Raportul dintre public şi privat, din perspectivă feministă

Aparent, dacă e să-l avem în vedere pe Richard Rorty, distincţia dintre sferele publică şi privată sunt separate în măsura în care problemele care cad sub incidenţa fiecăreia dintre ele sunt diferite şi, desigur, întrebările adresate sunt altele. Cu privire la individul uman, cineva ar putea fi deopotrivă liberal şi ironist, ceea ce conduce la posibilitatea ca cele două sfere să nu prezinte o opoziţie ireconciliabilă. Dimpotrivă. Cele două sfere converg. Să luăm ca exemplu familia: prin definiţie familia presupune spaţiul privat şi discreţia, cu toate acestea familia este reglementată prin reguli şi norme care ţin de sfera publică.

O întâlnire nici măcar de gradul 7 şi o mică incursiune onomatologică

Michael ASTNER

O întâlnire nici măcar de gradul 7 şi o mică incursiune onomatologică

Acum trei ani, la început de martie - eram în drum spre Bucureşti (cu trenul) - m-am trezit cu un mesaj de la o persoană necunoscută, dar cu acelaşi nume de familie. Am avut o conversaţie ciudăţică pe messenger cu femeia în cauză, apoi am uitat de discuţie. 

pulspulspuls

Suferinţele discrete ale madamei

Suferinţele discrete ale madamei

Una mai molcuţă, de uichend, pe azi, dacă tot e sâmbătă şi e aşa frig afară. Şi ce ar putea fi mai moale şi mai pufos decât opera lirică, stimaţi telespectatori, şi mai ales graniţa penală a acesteia cu politichia mâloasă de Bahlui? 

Caricatura zilei

De 8 martie

Editia PDF

Bancul zilei

Parintele Vasile a strâns 5 ani bani pentru clopotnita, dar nu i-au ajuns decât pentru un BMW.  

Parteneri

Alte publicatii

    Intrebarea zilei

    Relaxarea condițiilpr de deplasare în starea de alertă va duce la:

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.