anunturi
grandchef
Bolta rece
Iasi Tv Life
TeleM
Impact FM regional

vineri, 27.05.2022

Sute de proprietari de maşini îşi vor căuta un loc de parcare pe străzile laterale

Experimentul Nicolina: Chirica ”teleportează” printre blocuri mașinile parcate pe stradă

GALERIE
nicolina 4
  • nicolina 4
- +

Fluidizarea traficului prin crearea benzii mijloacelor de transport în comun vine la pachet cu interdicţia parcării pe banda 1. Primarul explică unde vor putea fi mutate maşinile şi de ce construirea de parcări etajate nu va rezolva nimic fără alte măsuri aplicate simultan

Peste mai puţin de o lună, ar urma să devină funcţională banda destinată exclusiv mijloacelor de transport public, amenajată pe traseul liniei de tramvai 9 între Rondul Vechi (intersecţia şoselei Nicolina cu bulevardul Poitiers). Restricţia va fi extinsă apoi spre ieşirea din oraş, după care această metodă de fluidizare a traficului va fi aplicată şi altor artere, acolo unde există, de asemenea, linii de tramvai, cum ar fi segmentele Gară - şos. Moara de Foc - str. Canta şi intersecţia Bucşinescu - capătul bulevardului Tudor Vladimirescu din Calea Chişinăului. Aceasta din urmă, eventual peste un an, dacă vechile promisiuni de modernizare a întregii străzi vor începe să fie puse în practică din toamnă. 
 
Aşadar, intrarea în intersecţia Podu-Roş dinspre Nicolina este piatra de încercare a administraţiei locale. Dar interzicerea accesului altor autovehicule pe banda 3 se va face concomitent cu impunerea altor măsuri, cum ar fi eliberarea primei benzi, folosită acum ca parcare. Ca alternativă pentru trafic va fi Aleea Tudor Neculai, o stradă în lungime de 2,2 km aflată acum în plină modernizare. Potrivit contractului de execuţie, semnat în noiembrie trecut cu firma Conest, durata lucrărilor este de 24 de luni, dar în martie încă nu începuse treaba.
 
Prima întrebare este: unde vor „dispărea” maşinile parcate acum la stradă? Şi în acest caz, interzicerea parcării va fi doar pe timpul zilei, mai precis între orele 7-20. Dacă acum, pe parcursul zilei, sunt circa o sută de maşini oprite pe ambele părţi ale străzii, spre seară, când cei din zonă se întorc acasă, numărul autovehiculelor creşte spre 200. Indiferent de număr, proprietarii vor trebui – în primă fază, ziua – să caute loc de parcare în interiorul cartierului. „Nu asta ar fi cea mai grea problemă, atât timp cât se va putea circula pe sistemul sensului unic. Cam toate legăturile cu Aleea Tudor Neculai sunt late, de două şi chiar trei benzi, astfel că va rămâne o bandă liberă”, ne-a explicat primarul Mihai Chirica. El a adăugat că semaforizarea intersecţiilor de la Rondul Vechi şi Belvedere va fi adaptată, astfel încât să permită virajul la stânga. 
 
 
Pe de altă parte, primarul a fost de acord că semaforizarea nu va fi întotdeauna una prietenoasă cu mijloacele de transport în comun. Autobuzele şi tramvaiele pierd uşor culoarea verde atunci când au staţii între două intersecţii semaforizate, ceea ce echivalează cu o reducere a vitezei medii de deplasare. Dar „media va fi favorabilă tuturor participanţilor la trafic”, a mai spus Mihai Chirica.
 
Mihai Chirica: lipseşte o legislaţie fiscală adecvată
 
Primarul a invocat tendinţa resimţită la nivel european de descurajare a folosirii mai ales a mijloacelor de transport individuale pe bază de combustibili fosili. „Vor fi locuri de parcare şi în interiorul cartierelor”, a adăugat el, deşi a admis că Iaşul s-a umplut de maşini vechi. Dacă, în Cluj-Napoca şi Oradea, numărul construcţiilor de acest fel e consistent, la Iaşi, parcări etajate sunt în fază de proiect abia în zonele Muşatini şi Centru, ambele în regim de parteneriat public privat. El a anticipat că acestea se vor umple încă de la inaugurarea lor şi că pe orice loc lăsat liber va apărea imediat un alt autovehicul. Construirea de parcări şi stoparea creşterii parcului auto trebuie să se facă concomitent, a mai spus primarul. Chirica a dat exemplul producătorilor de electrocasnice, care suportă o taxă de recuperare a unui aparat vechi şi oferă facilităţi pentru achiziţia unui nou, în timp ce producătorii de autovehicule nu au obligaţii asemănătoare. 
 
Întrebat de ce nu lasă autovehiculele pe marginea străzilor, percepând în schimb o taxă de staţionare pe zonă sau pe oraş, aşa cum face administraţia oraşului Bruxelles, de exemplu, primarul Iaşului a dat vina pe lipsa unei legislaţii fiscale care să reglementeze această posibilitate. „România nu şi-a creat o politică fiscală prin care autorităţile locale să poată face asta. Or, ai praguri de impozitare impuse prin lege şi tipologii de impozitare impuse la fel peste tot. Dar în comuna Costuleni sunt 3000 de maşini pe 10.000 de hectare, iar în municipiu, 125.000 de maşini înmatriculate pe 9600 de hectare„, a comparat Mihai Chirica două situaţii complet diferite, dar supuse aceleiaşi legislaţii. 
 
Dincolo de comparaţii, rămâne însă de văzut cum se vor împăca ieşenii cu numărul în creştere de sensuri unice impuse pe străzile „de după blocuri”, pe măsură ce parcul auto continuă să crească, iar interdicţiile de oprire pe arterele principale din oraş se înmulţesc.

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Un concurs de arhitectură care poate da Iaşului o nouă clădire emblematică

Toni HRIŢAC

Un concurs de arhitectură care poate da Iaşului o nouă clădire emblematică

Anunţul companiei Iulius apropie de sfârşit o dezbatere publică care în urmă cu trei ani a mobilizat societatea civilă ieşeană. Au fost douăsprezece ore de discuţii aprinse, marcate de suspiciune şi neîncredere. Este însă atributul unui oraş de valoare să scoată o asemenea soluţie după discuţii încinse.

opinii

Franţa: un guvern de tranziţie, dar cu probleme

Alexandru CĂLINESCU

Franţa: un guvern de tranziţie, dar cu probleme

După ce reluaseră sloganul clasic, „să punem stavilă extremei drepte”, au descoperit că extrema stângă, sub conducerea lui Jean-Luc Mélenchon, a devenit mai periculoasă decât partidul lui Marine Le Pen. În consecinţă, executivul actual (căruia comentatorii îi prevăd o viaţă scurtă) a fost alcătuit în aşa fel încât să „ciupească” (scuzaţi termenul) din electoratul mélenchonist.

Cine ocupă scaunul gol?

George PLEȘU

Cine ocupă scaunul gol?

Iaşul are nevoie de un organism care să direcţioneze, să ghideze şi să potenţeze eforturile culturale ale comunităţii, de la administraţia locală şi instituţiile culturale de stat, la societatea civilă, sectorul cultural independent şi până la publicul existent şi dezvoltarea de noi audienţe. Fie că se va chema Institutul Cultural Ieşean sau în orice alt fel, înfiinţarea sa este esenţială pentru a reprezenta interesele industriilor culturale şi creative şi a realiza cât mai rapid o strategie culturală care să facă parte dintr-o viitoare strategie de oraş.

IN MEMORIAM: Am pierdut un model - prof. dr. Victor Strat

dr. Eugen TÂRCOVEANU

IN MEMORIAM: Am pierdut un model - prof. dr. Victor Strat

Alături de alte mari personalităţi chirurgicale, profesorul Victor Strat se înscrie în galeria celor care au contribuit la progresul şi modernizarea chirurgiei din ţara noastră. Şcoala pe care a format-o îi este pe deplin recunoscătoare şi îi va păstra o vie amintire.

pulspulspuls

Agamiţii Dandanache de la Iaşi: o lungă şi tristă poveste de succes

Agamiţii Dandanache de la Iaşi: o lungă şi tristă poveste de succes

Tare ne-am mai amuzat alaltăieri, stimaţi telespectatori, când l-am auzit pe fostul şef liberal nea Şică Orban dezvăluind boborului, la o emisiune teve şi oră de maximă audienţă, şi chiar de ziua lui, cum a trebuit el săracul să-i paraşuteze pe listele parlamentare liberale pe actualul premier Ciucă şi pe actualul menistru al Justiţiei Predoiu, totul la intervenţii din afara partidului (de la Cotroceni, adicătelea). 

Caricatura zilei

Băsescu a pocnit, de data asta, o mașină

Editia PDF

Bancul zilei

La farmacie: - Un prezervativ, va rog. - Doar unul? - Da. Incerc sa ma las.

Linkuri sponsorizate

Parteneri

Alte publicatii

    Fotografia zilei

    Intrebarea zilei

    Implementarea benzii unice pentru mijloacele de transport în comun pe toată lungimea șoselei Nicolina, o apreciați ca fiind benefică fluidizării traficului din zonă?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.