Expert în aviație: O cădere bruscă de 3.000 de metri nu poate fi justificată decât de o eventuală coliziune
anunturi
Eurotrip
grandchef
anunturi
Bolta rece
anunturi
metalco

vineri, 05.03.2021

Expert în aviație: O cădere bruscă de 3.000 de metri nu poate fi justificată decât de o eventuală coliziune

GALERIE
indonezia
  • indonezia
- +

Mister în privința prăbușirii unui avion cu 62 de oameni la bord în Indonezia. Aparatul a căzut în mare când nici nu apucase să ajungă la altitudinea de croazieră. Autoritățile de la Jakarta au trimis mai multe nave în zona în care existau indicii că se găsesc resturile aparatului. Din nefericire, până la această oră, nu există speranța unor supraviețuitori printre cei 62 de oameni aflați la bord.

Avionul Boeing 737-500 cu 62 de oameni la bord trebuia să decoleze din Jakarta la ora locala 13:40, dar a plecat cu 26 de minute întârziere. Aparatul a dispărut de pe radare la 4 minute după ridicarea de la sol, fără să lanseze mesaj de ajutor.

Cezar Osiceanu, pilot: Înseamnă că au avut un incident major, o problemă majoră în cabină, care trebuie rezolvat cu celeritate, deși procedura spune că unul dintre cei doi piloți anunță organele de control, lansând primul mesaj de ajutor. Autoritățile indoneziene spun că avionul a căzut aproximativ trei mii de metri într-un singur minut, înainte de dispariția de pe radare.

Sorin Stoicescu, expert în aviație: O cădere bruscă de 3.000 de metri nu poate fi justificată decât de o eventuală coliziune, chiar un atac de la sol cu rachetă sau proiectil, însă nu se știe, discutăm într-un câmp mai mult probabilistic, aeronava din ce motiv s-a prăbușit, cert e că s-a prăbușit în Marea Java, a fost descoperită rapid pentru că în același timp sistemul de căutare salvare din Indonezia a funcționat foarte bine, iar nava respectivă a reușit ca să intercepteze transmițătorul de urgență atașat registratorului de parametri, una din cutiile negre ale avionului.

Sorin Stoicescu, expert în aviație: A avut 5-6 minute de zbor, era în curs de a lua înălțimea de croazieră, ajunsese abia la 3.000 de metri, căderea a fost foarte bruscă. Problema nu poate fi legată de întârziere sau de o defecțiune produsă în timpul zborului. Avionul are aripi, în manual sunt prevăzute toate situațiile în care o anumită componentă nu funcționează, piloții le exersează și sunt pregătiți să le facă față, Este inexplicabilă căderea atât de bruscă a aeronavei. Aeronava, chiar dacă i se opresc ambele motoare, planează, are aripi, iar echipajul e pregătit să folosească geometria aripilor pentru a menține aeronava pe linia de plutire.

Aflați amănunte de pe digi24.ro.

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

„Ajutorul” rusesc

Radu POPESCU

„Ajutorul” rusesc

Mai întâi se discreditează orice ajutor venit din partea României şi a Uniunii Europene, chiar dacă este vorba despre un vaccin omologat în Uniunea Europeană şi care este administrat gratuit populaţiei, pentru ca, ulterior, problema apărută să fie „rezolvată” prin importul a 1.000.000 de doze Sputnik din Rusia, vaccin care apoi va fi administrat, doar contra cost şi printr-o reţea comercială privilegiată, tuturor celor care vor să nu se îmbolnăvească de COVID.

Filmuletul zilei

Franta a construit în insula Reunion o autostrada-viaduct de 12,5 km (care a costat 1,7 miliarde euro), ce serpuieste prin O (...)

opinii

De la un martie la altul

Alexandru CĂLINESCU

De la un martie la altul

După un an la capătul căruia am văzut că, graţie inteligenţei umane, răul îşi are totuşi leac, e cazul să dăm prioritate lucidităţii, să ne dezbărăm de spaimele iraţionale şi să reîncepem, treptat, să trăim. Normal.

Nevoia de o nouă clădire simbol pentru Iaşi

George PLEȘU

Nevoia de o nouă clădire simbol pentru Iaşi

E timpul ca generaţia noastră să ofere o actualizare a identităţii oraşului prin construirea unei noi clădiri care să devină un reper (landmark) pentru comunitate, un punct de atracţie pentru vizitatori şi o ancoră pe harta regiunii, un atu în competiţia cu alte oraşe de talie similară din această zonă a Europei.

Odiseea, „la feminin”?

Nicolae CREŢU

Odiseea, „la feminin”?

Un titlu de carte, în librărie: Odiseea povestită de Penelopa, Circe, Calypso şi celelalte (Ed. Trei, 2020), de Marilu Oliva, trad. Beatrice Baciu. La ce să te aştepţi oare? Feminism, revendicativ, cu „retuşuri”, fie mai blânde, fie brutale, aduse epopeei homerice? Sau, şi mai rău, vreo tentativă de „rescriere” cu efect de intruziune „naratorială”, voit sau nu, „justiţiar” desfigurator? 

pulspulspuls

De ce-o fi dat bani Peni Hill patronului de la feisbuc? Şi cam cât?

De ce-o fi dat bani Peni Hill patronului de la feisbuc? Şi cam cât?

Ehehe, cred că nu se poate să nu ştiţi vorba aia a românului, stimaţi telespectatori: găgăuţă, dacă nu-i fudul, parcă nu e găgăuţă destul. Taare dreptate mai are şi românul ăsta necunoscut câteodată, zău aşa... 

Caricatura zilei

Dosar clasat

Editia PDF

Bancul zilei

Parintele Vasile a strâns 5 ani bani pentru clopotnita, dar nu i-au ajuns decât pentru un BMW.  

Parteneri

Alte publicatii

    Intrebarea zilei

    Relaxarea condițiilpr de deplasare în starea de alertă va duce la:

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.