Expert în aviație: O cădere bruscă de 3.000 de metri nu poate fi justificată decât de o eventuală coliziune
anunturi
Eurotrip
grandchef
anunturi
Bolta rece
anunturi
metalco

vineri, 24.09.2021

Expert în aviație: O cădere bruscă de 3.000 de metri nu poate fi justificată decât de o eventuală coliziune

GALERIE
indonezia
  • indonezia
- +

Mister în privința prăbușirii unui avion cu 62 de oameni la bord în Indonezia. Aparatul a căzut în mare când nici nu apucase să ajungă la altitudinea de croazieră. Autoritățile de la Jakarta au trimis mai multe nave în zona în care existau indicii că se găsesc resturile aparatului. Din nefericire, până la această oră, nu există speranța unor supraviețuitori printre cei 62 de oameni aflați la bord.

Avionul Boeing 737-500 cu 62 de oameni la bord trebuia să decoleze din Jakarta la ora locala 13:40, dar a plecat cu 26 de minute întârziere. Aparatul a dispărut de pe radare la 4 minute după ridicarea de la sol, fără să lanseze mesaj de ajutor.

Cezar Osiceanu, pilot: Înseamnă că au avut un incident major, o problemă majoră în cabină, care trebuie rezolvat cu celeritate, deși procedura spune că unul dintre cei doi piloți anunță organele de control, lansând primul mesaj de ajutor. Autoritățile indoneziene spun că avionul a căzut aproximativ trei mii de metri într-un singur minut, înainte de dispariția de pe radare.

Sorin Stoicescu, expert în aviație: O cădere bruscă de 3.000 de metri nu poate fi justificată decât de o eventuală coliziune, chiar un atac de la sol cu rachetă sau proiectil, însă nu se știe, discutăm într-un câmp mai mult probabilistic, aeronava din ce motiv s-a prăbușit, cert e că s-a prăbușit în Marea Java, a fost descoperită rapid pentru că în același timp sistemul de căutare salvare din Indonezia a funcționat foarte bine, iar nava respectivă a reușit ca să intercepteze transmițătorul de urgență atașat registratorului de parametri, una din cutiile negre ale avionului.

Sorin Stoicescu, expert în aviație: A avut 5-6 minute de zbor, era în curs de a lua înălțimea de croazieră, ajunsese abia la 3.000 de metri, căderea a fost foarte bruscă. Problema nu poate fi legată de întârziere sau de o defecțiune produsă în timpul zborului. Avionul are aripi, în manual sunt prevăzute toate situațiile în care o anumită componentă nu funcționează, piloții le exersează și sunt pregătiți să le facă față, Este inexplicabilă căderea atât de bruscă a aeronavei. Aeronava, chiar dacă i se opresc ambele motoare, planează, are aripi, iar echipajul e pregătit să folosească geometria aripilor pentru a menține aeronava pe linia de plutire.

Aflați amănunte de pe digi24.ro.

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Cine, ce, cum în 2024

Pavel LUCESCU

Cine, ce, cum în 2024

Cu ochii pe 2024 când au loc toate alegerile posibile, locale, europarlamentare, parlamentare şi prezidenţiale, toate partidele îşi fac calcule. Dar nu toate au şanse să le nimerească pe alea de succes.

Filmuletul zilei

opinii

Drum fără pulbere (V)

Neculai SEGHEDIN

Drum fără pulbere (V)

Canalul Dunărea-Marea Neagră, inaugurat la 26 mai 1984, este cea mai mare lucrare inginerească din România și una dintre cele mai mari din lume. Este un motiv de mândrie pentru noi, dar este și un simbol al durerii, nedreptății și suferinței!

Atenţie, cade tencuiala!

Radu POPESCU

Atenţie, cade tencuiala!

Chişinăul, la fel ca Iaşul, este un oraş frumos şi cu un enorm potenţial neexploatat. „Născut talent, murit speranţă”, cum se mai zice la noi, şi asta în principal din cauza ghinionului chişinăuienilor de a se fi pricopsit de ani şi ani de zile cu o administraţie locală depăşită de situaţie. 

Între şoşocism şi cîţism

Nicolae CREŢU

Între şoşocism şi cîţism

Sunt oare şi oameni inteligenţi, cei care cu adevărat gândesc cu propriile capete şi nu se lasă prostiţi de fabricanţii de „Imagine”, dispuşi să vadă în ubicuu prezenţa şi mai ales „combativa” Şoşoacă un „fenomen” demn de atenţie? 

pulspulspuls

Iaca ce face dom’ Costel în Casa cu Pătrate când îi are pe procurorii DNA la uşă

Iaca ce face dom’ Costel în Casa cu Pătrate când îi are pe procurorii DNA la uşă

Bun, hai că dosarul ca dosarul, iar percheziţiile de ieri aşijderea, dar oare cum se face, dragi comeseni ai rubricuţei noastre, că la mai puţin de o oră după descinderea mascaţilor şi procurorilor DNA de la Bucureşti în biroul lui din Casa cu Pătrate, deci atenţie: după nu înainte, dom’ Costel de la Cejău aruncă pe pagina lui de Facebook această postare haioasă? 

Caricatura zilei

Submarin francez

Editia PDF

Bancul zilei

- Ioane, ce tot strâmbi din nas la sarmalele mele? Nu sunt bune? - Ba da, Marie, sunt bune, dar toti ceilalti din sala de (...)

Parteneri

Alte publicatii

    Intrebarea zilei

    Sute de persoane au ieșit în stradă pentru a protesta împotriva resticțiilor legate de COVID. Care ar trebui să fie pasul următor?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.