Anunturi de Mica Publicitate
Abonament la editia electronica
Iasi Tv Life
TeleM
TVR Iasi Telejurnal
Abonament la editia tiparita

vineri, 29.03.2024

Expert în aviaţie: Probabil că avionul EgyptAir MS804 a făcut o explozie în aer

GALERIE
EgyptAir MS804  d
  • EgyptAir MS804  d
- +

Probabil că avionul EgyptAir MS804 a făcut o explozie în aer, deoarece altfel transponderul aeronavei, ar fi trimis în continuare informaţii despre locaţie şi altitudine, a declarat expertul în aviaţie Dan Andrei 

Avionul EgyptAir care efectua o cursă între Paris şi Cairo cu 66 de persoane la bord s-a prăbuşit în Marea Mediterană joi dimineaţa, au anunţat oficiali din cadrul Aviaţiei Civile egiptene, citaţi de AP online.

Zborul MS804 nu a mai putut fi localizat cu ajutorul radarului la ora locală 2.45, când se afla la o altitudine de peste 11.000 de metri, potrivit companiei aeriene. În momentul dispariţiei aeronava se afla în zona de trecere dintre spaţiul aerian grecesc şi cel egiptean, iar circumstanţele în care a dispărut aeronava a născut numeroase semne de întrebare.

"Tulburător în cazul acestui zbor este faptul că disparaiţia de pe radar, adică întreruperea Transponderului s-a produs la ieşirea din spaţiul aerian grecesc şi intrarea în spaţiul aerian egiptean. Lucrul acesta de ce este tulburător, pentru că daca cineva ar dori să facă lucrul acesta intenţionat o astfel de manevră, exact acesta ar fi momentul cel mai bun fiindcă produce cea mai multă confuzie" a declarat dr. ing. Octavian Pleter pentru MEDIAFAX.

Potrivit experţilor în momentul în care un avion trece dintr-un spaţiu aerian în altul, se schimbă frecvenţa de comunicare, iar în acest caz se poate prezuma că a fost schimbată greşit frecvenţa iar un semnal de tip Mayday prin care se cere ajutor s-ar fi putut pierde în eter.

Expertul în aviaţie Octavian Pleter vorbeşte despre o asemănare între dispariţia aeronavei EgyptAir MS804 şi Malaysia MH 370, avionul care a dispărut de pe radare pe 8 martie 2014.

"Din punct de vedere al momentului dispariţiei seamană cu cazul avionului Malaysia MH370 şi acolo întreruperea tuturor sistememlor s-a produs exact la transferul din spaţiul aerian malaesian la cel vietnamez. Acest indiciu este unul tulburător, sigur, poate fi o coincidenta, dar poate fi si un indiciu, iar dacă cineva ar fi vrut să întrerupă funcţionarea acesta era momentul cel mai favorabil pentru a crea cât mai multă confuzie" a mai spus Octavian Pleter.

Orice avion are un transponder, care este un aparat care transmite date despre locaţia şi altitudinea avionului către sol în mod automat.

"Transponderul este un transmiţător automat de răspuns la interogări electronice de locaţie, acest transponder funcţiona şi în modul în care el emitea şi din propira iniţiativă locaţia sa, nu doar la interogări. Acest transponder este dublat la bord, adică dacă el se defectează rolul său poate fi preluat, dar aici vorbim nu numai de întreruperea transponderului, avionul nu a mai răspuns nici la comunicaţiile radio, adică aici este vorba despre o dublă tăcere, o tăcere electronică a echipamentelor şi o tăcere a piloţilor" susţine Pleter.

Mai mult, un alt expert în aviaţie Dan Andrei a explicat pentru MEDIAFAX ce posibilităţi de comunciare are un pilot atunci când semnalează un pericol la bordul avionului.

"Atunci când pilotul este conştient că este într-o situaţie periculoasă, există la transponder un cod care transmite automat la sol instantaneu că aeronava are o situaţie deosebită şi este un semn distincitv, alertează controlul de trafic, adică începe să-i clipească roşu ca să-i atragă atenţia că are nevoie de ajutor", a declarar expertul în aviaţie Dan Andrei pentru MEDIAFAX.

Ce a atras atenţia în cazul dispariţiei aeronavei EgyptAir MS804 este faptul că pilotul nu a dat un astfel de semnal.

"Chestia asta nu s-a întâmplat, pilotul nu a schimbat codul la transponder şi totodată fiind în zbor orizontal 370 el a dispărut de pe ecran. Asta ne face să credem că avionul a dispărut de acolo, adică nu a dispărut în neant, probabil a făcut o explozie pentru că altfel, dacă avionul este în integralitatea lui, transponderul transmite în continuareinformaţii despre altitudine şi dspre poziţie", a mai spus Dan Andrei.

În ciuda faptului că pilotul avionului nu a semnalat un pericol la bordul avionului, experţii susţin că şansele ca problema să fi fost una tehnică sunt foarte mici.

"La o defecţiune tehnică piloţii ar avea posibilitatea de a comunica, extrem de rar o defecțiune tehnică produce efecte atât de bruște, probabilitatea mai mare este să fie ceva voit ca şi în cazul avionului Malaysia 370", a explicat Octavian Pleter.

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Cine profită de madam Şoşoacă

Pavel LUCESCU

Cine profită de madam Şoşoacă

Campania care urmează la Iaşi nu trebuie să devină un circ de tip Şoşoacă, decât dacă vrem să ne batem joc de viitorul acestui oraş. Nu vreau să spun că madam SOS România ar trebui ignorată, ci că n-ar fi rău dacă am încerca să înţelegem mai mult ce are în cap când vine vorba de viitorul oraşului şi mai puţin ce vrea ea să ne vândă, adică scandal.

opinii

Distrugerea statuilor

Alexandru CĂLINESCU

Distrugerea statuilor

Frenezia negatoare woke e urmarea obscurantismului, a fanatismului şi a inculturii. Ideologii woke au cale liberă în mass-media, au pătruns în universităţi şi în şcoli. Acţiunile lor n-au nimic comun cu adevărul istoric. Ei pretind că fac dreptate celor ai căror strămoşi au fost umiliţi şi exploataţi, în realitate manipulează istoria şi adâncesc fracturile sociale.

De ce este atât de aspru Postul Mare?

pr. Constantin STURZU

De ce este atât de aspru Postul Mare?

Faţă de celelalte posturi de peste an, Postul Mare (care precede Sfintele Paşti) este considerat unul aspru, atât din punct de vedere alimentar, cât şi din alte puncte de vedere. De ce este – sau ni se pare a fi – Postul Mare atât de aspru? De ce, în genere, ne este atât de greu să postim? Din mulţimea de posibile răspunsuri, să reflectăm azi la trei dintre ele.

Roboţi

Codrin Liviu CUȚITARU

Roboţi

Robotul a trecut, treptat, de la „plimbarea” convulsivă pe coridoarele Universităţii, la alergarea „profesionistă”. Se arăta capabil să sară şi peste obstacole, plăcerea sa supremă fiind „să evite” deliberat, în viteză, femeile de serviciu îngenuncheate pe ciment şi prinse în efortul răzuirii gumelor de mestecat aruncate iresponsabil. Îngrijitoarele se speriau îngrozitor şi ţipau injurios după Robogică (foarte des îl numeau „pocitania dracului”!).

pulspulspuls

Un mare mister la liberalii ieşeni: cine va primi de la Bucale pâinea şi cuţitul listelor din toamnă?

Un mare mister la liberalii ieşeni: cine va primi de la Bucale pâinea şi cuţitul listelor din toamnă?

Un mare mister tace şi face pe piaţa politichiei locale în această perioadă, stimaţi electori: cine va face listele de candidaturi de la parlamentarele din toamnă la liberalii ieşeni? 

Caricatura zilei

La reciclat pet-uri și doze

Când Sistemul Garantie Colectare te pune pe gânduri

Cumpara editia digitala

Vremea in Iasi

Curs valutar

Parteneri

Intrebarea zilei

Vladimir Putin, presedintele Federatiei Ruse, a declarant intr-un interviu dat jurnalistului american Tucker Carlson ca nu va ataca niciun stat NATO. Credeti ca isi va respecta cuvantul dat?

vezi raspunsuri