Expoziție de grup Dogman la Borderline Art Space
anunturi
Eurotrip
grandchef
anunturi
Bolta rece
anunturi
metalco
agri.shop

vineri, 07.05.2021

Comunicat de presă (P)

Expoziție de grup Dogman la Borderline Art Space

GALERIE
fb event cover dogman
  • fb event cover dogman
- +

Vineri, 21 februarie2020, începând cu ora 18:00, Borderline Art Space găzduiește vernisajul expoziției „Dogman”, curatoriată de Raluca Oancea. Artiști participanți: Suzana Dan & Emilian Croitoru, Vlad Dinu, Dragoș Dogioiu, Anastasia Lungu, Marta Mattioli, Liviu Ralea, Ștefan Simion. Expoziția va putea fi vizitată până pe 22 martie 2020.


Argument curatorial:

În 2015la apariția filmului Heart of a dog, una dintre cele mai poetice dar și lucide realizări ale perioadei postumaniste, Laurie Anderson povestea cum abia pornind cu pași mici de la relația cu câinele ei a reușit să înțeleagă idei mari ca timpul, dragostea și moartea. Neașteptat este că în primăvara lui 2007, când discursul postumanist, dedicat regândirii raportului dintre om și registrul viului, nu ajunsese încă pe buzele tuturor, Suzana Dan reușea să creeze același tip de lume virtuală, afectivă nu în film ci într-o instalație in situ, apărută pe zidurile unei clădiri abandonate din Sinaia, în urma unei rezidențe ArtistNe(st). Proiectul intitulat Museum of Dog, plasa imaginile câinilor iubiți de Suzana de-a lungul timpului în contextul unei lucide meditații asupra raportării omului epocii tehnologice la animalele sale, constituind astfel nu doar un demers postumanistavant la lettre ci și un exemplu de lucrare vizuală care, similar filmului lui Anderson, combina structura și textura viselor cu metoda de parcurgere a scufundării(într-o meditație filosofică ori într-un coșmar tehnologic al progresului și funcționalității).

Poate și mai neașteptată va fi întâlnirea dintre muzeul Suzanei și un grup de foarte tineri artiști din București care în vara lui 2019 vor redescoperi casa și, fără a știi despre ce e vorba, vor lansa acolo propriile investigații. În jumătatea de an care a trecut de atunci unii dintre ei au filmat, pentru a monta și recontextualiza sau pentru a livra mai apoi variante digitale, animate ale desenelor încă vizibile pe pereți. Unii au cules flori de tencuială de pe zidurile reci sau au recuperat dintr-un canal din curtea casei scheletul alb al unui câine. Alții au înregistrat sunete -  ale câinilor din Sinaia, ale propriilor voci sau pași ce călcau peste cioburile și gunoaiele adunate în casă. Cu gândul la perisabilitatea imaginii și a sentimentelor, unii au șters chiar bucăți din desenele de pe pereți (pentru ei pe atunci anonime).

La intersecția tuturor acestor întâlniri întâmplătoare (sau nu), la intersecția esteticilor și a mediilor – pictură, fotografie, instalație, sunet, film -, a apărut proiectul DogMan. El vorbește despre miracolul întâlnirii dar și despre inevitabilul despărțirii și al distrugerii. El îi propune omului recent să se reapropie de pământ asemeni câinelui, nu doar pentru a recupera simțul mirosului și perspectiva de la firul ierbii, ci pentru a înțelege necesitatea ieșirii din antropocentrism și a renunțării la subsidiarele plăceri și suferințe ale egoului. El prezintă animalele noastre ca oglinzi în care ne putem privi pentru a înțelege mai bine dragostea, moartea ba chiar actul gândirii însăși. El prezintă moartea ca eliberare a iubirii, tristețea aurie simțită la despărțirea de câinii copilăriei noastre (și aici îmi vine în minte micul câine al lui Goya din 1820),la dispariția unor oameni frumoși (Suzana o amintește pe Gabriela Tudor). El încearcă să explice, asemeni filmului lui Anderson, ce înseamnă a te simți trist fără a fi trist.

În cele din urmă, ca proiect colaborativ în care pictura Suzanei întâlnește recontextualizările digitale ale unor tineri orchestranți ai glitch-ului și noise-ului, DogMan lansează invitații de a explora mai departe versatilul muzeu al câinelui:în varianta sa de blog (museumofdog.blogspot.com), de expoziție adresată ieșenilor sau, de ce nu, în varianta fizică a vechii și impunătoarei clădiri abandonate a unui restaurant comunist. Actual și virtual, fizic și digital totodată, acest loc al morții și al iubirii, situat la intersecția cimitirului cu muzeul, rămâne un inedit exemplu de heterotopie, un spațiu altfel, ordonat după propriile legi și bulevarde, o sinteză de multiple felii de spațiu și timp.

Expoziție organizată de Borderline Art Space prin Asociația Culturală AltIași. Proiect co-finanțat de AFCN. Sponsori: Gramma, Cuptorul Moldovencei. Parteneri media: Wink, Radio România Cultural, RFI, Ziarul de Iași, Modernism.ro.

 

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Cu primarul Mihai Chirica la Zoiosu’

Toni HRIŢAC

Cu primarul Mihai Chirica la Zoiosu’

Primarul foloseşte resursele patrimoniale şi juridice ale primăriei ca să-şi gestioneze destinul politic.

Filmuletul zilei

opinii

Dezastru de sărbători

Alexandru CĂLINESCU

Dezastru de sărbători

Să nu ne amăgim cu gândul că lumea, în special tinerii, nu se mai uită la televizor. România TV are audienţă la un segment deloc neglijabil din populaţie, sensibil la „patriotism” şi la grija pentru „nevoile românilor”. Direct sau insidios, postul exercită o influenţă nefastă, cu consecinţe pe termen lung.

Marte

Neculai SEGHEDIN

Marte

Aşa cum românii au aşteptat în zadar sosirea americanilor (au venit, ce-i drept, dar cam târziu!), aşa şi pământenii au aşteptat invazia marţienilor până când s-au plictisit şi atunci au trimis ei diverşi emisari către planeta vecină.

De ce romanul? (I)

Nicolae CREŢU

De ce romanul? (I)

A trecut de mult vremea întrebării simptomatic reluate pe atunci „De ce nu avem roman?”. În zilele noastre mai că-ţi vine să (te) întrebi, în faţa producţiei de titluri, altceva: dar oare chiar avem atât de mulţi romancieri? Asta, înainte de a-i citi? După lectură, schimbând ceea ce e de schimbat: oare cum s-o fi explicând iluzia atâtor „romancieri” despre ceea ce scriu ai? Pentru că, la drept vorbind, proporţia de autentice romane din „avalanşa” editorială readuce percepţia realităţii la adevărata şi onesta ei măsură.

pulspulspuls

Mărirea şi decăderea lui Mihăiţă vodă Chirica: cine i-a tras scatoalca ce l-a dat jos de pe cal?

Mărirea şi decăderea lui Mihăiţă vodă Chirica: cine i-a tras scatoalca ce l-a dat jos de pe cal?

Una bucăţică de analiză politico-mondenă de Bahlui pe ziua de azi, stimaţi telespectatori, dacă tot e ziua Izvorului Tămăduirii, sărbătoare cu cruce roşie.

Caricatura zilei

Două măști

Editia PDF

Bancul zilei

Parintele Vasile a strâns 5 ani bani pentru clopotnita, dar nu i-au ajuns decât pentru un BMW.  

Parteneri

Alte publicatii

    Intrebarea zilei

    Sute de persoane au ieșit în stradă pentru a protesta împotriva resticțiilor legate de COVID. Care ar trebui să fie pasul următor?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.