Expoziție Tatiana Fiodorova la Borderline Art Space
anunturi
Eurotrip
grandchef
anunturi
Bolta rece
anunturi
metalco
agri.shop

duminica, 09.05.2021

Eveniment

Expoziție Tatiana Fiodorova la Borderline Art Space

GALERIE
afis_web Tatiana Fiodorova
  • afis_web Tatiana Fiodorova
- +

Pentru expoziția personală „Nu vă spun nimic interesant, toată lumea trăiește ca mine!” deschisă la Borderline Art Space din Iași în perioada 17 august – 30 septembrie 2018, Tatiana Fiodorova (Republica Moldova) prezintă mai multe serii de desene ce documentează viața actuală a unor categorii sociale defavorizate – îndeosebi femei în vârstă –  din țări aflate în sfera de influență a fostului bloc sovietic. Rezultate inclusiv ale unor ateliere realizate împreună cu copii din cadrul Centrul de Consiliere și Sprijin pentru Părinţi şi Copii „Salvații Copii”, ai căror părinți lucrează în străinătate, desenele și obiectele fabricate și expuse la Borderline Art Space imaginează un viitor mai bun, chestionând capacitatea intervenției artistice de a fabrica instrumente prin intermediul cărora să poată depăși blocaje și limitări ale imaginației sociale impuse de precaritatea economică. În expoziție, acestea vor fi acompaniate de proiecte video ce documentează acțiuni poetice realizate în cadrul acestei colaborări. În continuarea vernisajului, artista va realiza, pe lângă un dialog cu Cristian Nae, curatorul expoziției, și un atelier deschis cu publicul.  

Viața oamenilor simpli, și cu atât mai mult a celor mai precari dintre ei, trece cel mai adesea neremarcată. Ea este constant împinsă către periferia orașelor și rămâne astfel, de mai multe ori, invizibilă. Documentarea existenței lor precare, supusă unei forme tacite de violență socială, ridică deopotrivă probleme privind etica reprezentării și funcția estetică a imaginii documentare. Crochiurile sale, în majoritatea cazurilor portrete realizate în pix pe suport de hârtie igienică, uneori acompaniate de imagini fotografice de slabă calitate, caută să recupereze prin maniera de abordare a mediului artistic fragilitatea persoanelor pe care le reprezintă. Personajele portretizate, extrase din murmurul anonimității, dar și din contextul lor social imediat, sunt singularizate, redobândind astfel parțial demnitatea pierdută în viața lor cotidiană. Din simpli figuranți pe platourile de filmare ale societăților post-socialiste, aceste personaje devin, pentru scurt timp, actori ai propriei lor vieți.

Aceste serii de imagini, realizate în Chișinău, Tbilisi, Transnistria și Rusia și expuse pentru prima oară la Iași într-o manieră care evidențiază contrastul dintre pauperitate și bunăstare economică, devin fundalul proiectului artistic conceput și realizat pentru această expoziție. Explorând o altă categorie socială, proiectul realizat la Iași abordează problema migrației economice, fenomen social ce a afectat aproximativ un sfert din populația României și a Republicii Moldova în ultimele trei decenii.

Tatiana Fiodorova (1976) s-a născut și lucrează în Chișinău, Republica Moldova. Utilizează instalație, performance live, arta în spațiul public, video și cartea de artist. Subiectele practicii ei de artist, curator sau educator, tind să reflecte lumea contemporană în răspuns la problemele curente sociale, politice și estetice. Lucrările ei au fost expuse la Bienala de Fotografie Contemporană și Imagini în Mișcare, Iași, România (2016); The Delhi Photo Festival (2015); programul paralel al Bienalei de Artă Contemporană din Moscova (2015); Salonul de proiecte la Viennafair (2013); Torino PERFORMANCEART (2013); IDFF CRONOGRAF international documentory film festival, Chisinau(2013); Lago Film Festival International Festival of Short Films, Documentaries and Screenplays in Italy (2012); Moscow Biennale of Contemporary Art (2011); “Atlantis 11” la Bienala de la Veneția din 2011; Kunst- und Kulturfestival în Berlin (2011); International Festival EXCHANGE RADICAL MOMENTS Live Art Festival London-Linz-Chisinau-Paris (2011); Periferic 8: The Romanian Biennial for Contemporary Art (2008); și deasemenea în muzee precum MNAC București, freiraum Q21 International, MuseumsQuartier în Viena, Kalmar Art Museum, MOCAK Krakow, Neues Museum Weimar, Docks on the Seine Paris, Muzeul de Etonografie și Istorie Naturală din Chișinău.

Expoziție realizată în cadrul programului curatorial: „Teritorii suprapuse: laborator, galerie, spațiu public”.
Organizator: Asociația Culturală AltIași.
Proiect sprijinit financiar de Administrația Fondului Cultural Național, Institutul Cultural Român.

 

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Obsesiile microbiştilor români

Nicolae GRECU

Obsesiile microbiştilor români

„Ne-a furat arbitrul” şi „jucătorul X ne-a vândut la pariuri” sunt unele dintre acestea.

Filmuletul zilei

opinii

Metamorfoze ale protocronismului sau despre incompetenţa cu ştaif (VI)

Eugen MUNTEANU

Metamorfoze ale protocronismului sau despre incompetenţa cu ştaif (VI)

Episodul de azi, penultimul din această serie, conţine o succintă prezentare a confuziei medievale dintre denumirile istorice Dacia versus Danemarca, respectiv Dacus versus Danus, confuzie pe baza căreia autori contemporani construiesc ipoteze aberante, cu motivaţie „patriotică”, dar cu un puternic iz protocronist.

După Înviere

pr. Constantin STURZU

După Înviere

Cea mai importantă predică a Domnului a fost una fără cuvinte. A început în Ghetsimani, cu sudoarea Lui, care "s-a făcut ca picături de sânge" (Luca 22, 44) şi a continuat pe Cruce, până la gestul de a-Şi da duhul de bunăvoie, nu pentru că fusese biruit de moarte. 

Dezastru de sărbători

Alexandru CĂLINESCU

Dezastru de sărbători

Să nu ne amăgim cu gândul că lumea, în special tinerii, nu se mai uită la televizor. România TV are audienţă la un segment deloc neglijabil din populaţie, sensibil la „patriotism” şi la grija pentru „nevoile românilor”. Direct sau insidios, postul exercită o influenţă nefastă, cu consecinţe pe termen lung.

pulspulspuls

Imagini de colecţie: oare ne-am schimbat sau nu în bine?

Imagini de colecţie: oare ne-am schimbat sau nu în bine?

Un amic cetitor atent atent ne-a pus ieri la dispoziţie această faină poză de campanie, stimaţi telespectatori. 

Caricatura zilei

Bravo autorităților locale care au ținut gol Spitalul Mobil de la Lețcani!

Editia PDF

Bancul zilei

Parintele Vasile a strâns 5 ani bani pentru clopotnita, dar nu i-au ajuns decât pentru un BMW.  

Parteneri

Alte publicatii

    Intrebarea zilei

    Sute de persoane au ieșit în stradă pentru a protesta împotriva resticțiilor legate de COVID. Care ar trebui să fie pasul următor?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.