anunturi
Eurotrip
grandchef
anunturi
Bolta rece
anunturi
metalco

vineri, 18.09.2020

Fapte pentru Iași: Guvernul deblochează marile proiecte de infrastructură ale Iașului! (P)

GALERIE
alexe 2alexe 1
  • alexe 2
  • alexe 1
- +

Vizita Ministrului Transporturilor, Lucian Bode, la Iași a însemnat lansarea oficială a termenelor guvernamentale pentru autostrăzile A7 şi A8, respectiv anunţarea demarării lucrărilor la obiectivul 4 al centurii ocolitoare a Municipiului Iaşi, dar şi proiectul trenului metropolitan Iaşi.

Împreună cu ministrul transporturilor și oficiali din cadrul ministerului, însoțiti de primarul Municipiului Iași, Mihai Chirica, de primarul comunei Miroslava,  Dan Nița, primarul comunei Lețcani, Stelian Turcu și Ioan Alexa, reprezentantul comunității din Podu Iloaiei, am întreprins o serie de vizite de lucru în zonele cu cele mai stringente probleme de infrastructură rutieră, pentru a vedea situaţia din teren şi a traficului din arealul drumului european E85, dar şi obiectivele de investiţii de pe traseul viitoarei autostrăzi şi a centurii ocolitoare a Municipiului Iaşi.

Avem la Podu Iloaiei 'emblema' administraţiei PSD, monumentul neputinţei şi ignoranţei social democrate, căci de ani de zile este cartoful fierbinte al traficului din judeţ, dar nici primarul PSD de acolo, nici actualul preşedinte al Consiliului Judeţean nu au făcut niciun demers concret pentru a identifica şi implementa soluţii concrete.

Sunt tot mai multe zilele când pentru a tranzita oraşul Podu Iloaiei, ai nevoie de multă răbdare, nervi de oţel şi un răgaz de 40-60 de minute, deşi ai de parcurs 6 km. Tot mai multe blocaje rutiere care sufocă efectiv oraşul!

Este o situaţie disperată atât pentru localnici, cât şi pentru cei sunt în trecere!

Devine tot mai evident că multe sectoare de pe E583 sunt incapabile să preia tot traficul rutier! La Sârca, la Podu Iloaiei şi în interiorul multor localităţi avem nevoie fie de extinderi, fie de rute ocolitoare, alternative, care să preia o parte din volum şi să asigure deplasarea în condiţii de maximă siguranţă şi într-un timp rezonabil!

După 8 ani în care, inexplicabil, a stat în sertarele Ministerului Transporturilor, Obiectivul IV al Centurii Ocolitoare a Municipiului Iași, respectiv Rond Uricani - penetrare capăt Dacia, va fi deblocat și finanțat.

În noiembrie 2020, va fi posibilă licitarea lucrărilor de execuţie la acest tronson, urmând ca lucrările efective de execuţie să înceapă în primele luni ale lui 2021. Având în vedere că acestea vor avea ca termen 12 luni, se poate anticipa ca la sfârşitul anului viitor să existe o nouă poartă de intrare în municipiu.

Mai mult, soluția tehnică propusă în 2010 este depășită, fapt pentru care noutatea este că obiectivul 4 va avea două benzi pe sens şi nu una cât era până acum în plan.

Iată cum un proiect care stagnează din 2012 a fost urnit în câteva luni, demonstrându-se că atunci când există voinţă politică şi cooperare a autorităţilor locale şi centrale, proiectele pot fi puse în mişcare.

Ministrul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, Lucian Bode a comunicat că pentru autostrada Unirii, pe secţiunea Târgu Mureş - Târgu Neamţ s-a acordat o extensie de timp de 6 luni. Asta înseamnă că la începutul anului 2021 avem finalizată revizuirea studiului de fezabilitate, etapa următoare fiind cea de scoatere la licitaţie. Pentru secţiunea Târgu Mureş-Iaşi-Ungheni, am anunţat astăzi transmiterea către ANAP a documentaţiei, vom urca în ŢICAP anunţul pentru revizuirea SF şi întocmire proiect tehnic, astfel încât, după această etapă, să putem să scoatem la licitaţie execuţia. În condiţiile în care procedurile sunt în linie dreaptă şi nu avem parte de contestaţii, anul 2027, din punctul nostru de vedere este anul în care autostrada Unirii ar trebui să fie finalizată.

Este încă o veste bună pentru regiunea Moldovei, după  deblocarea proiectului podului de la Ungheni în doar trei luni, în cadrul a două întâlniri dintre Ministerul Mediului şi CNAIR, acestea regăsindu-se în OUG 101/2020 care modifică şi completează legea autostrăzii Unirii.

Îmi doresc enorm, pentru a reuși conectivitatea cu A7 și A13 ca lucrările pentru A8 să înceapă de la Ungheni spre Iaşi şi Tg Mureş pentru a rezolva astfel problema aglomerărilor de la Podu Iloaiei, Târgu Frumos şi centura Paşcani.

Este cert că Iaşul nu se mai poate dezvolta cu infrastructura pe care o are în prezent, iar eu şi cu primarul municipiului Iaşi, Mihai Chirica, suntem hotărâţi să rezolvăm aceste probleme de infrastructură pe care astăzi le are Moldova", a declarat Costel Alexe, Ministrul Mediului și candidatul PNL la Președinția Consiliului Județean Iași.

 

 

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Fără dezbatere

Claudiu RAUS

Fără dezbatere

De ce nu vrea Mihai Chirica dezbatere? Ca să nu ne uităm ca la circ şi să mâncăm seminţe, cum spune? Nu: e vorba de altceva…

Filmuletul zilei

opinii

Un personaj detestabil

Alexandru CĂLINESCU

Un personaj detestabil

Ieşind dăunezi în oraş, ce-mi văd ochii? Pe panourile de afişaj electoral, fotografiile candidaţilor PSD la primărie şi la preşedinţia Consiliului judeţean sunt însoţite de fotografia Gabrielei Firea, cu menţiunea „Primarul Bucureştiului sprijină PSD Iaşi!”. O astfel de alăturare e o dovadă de slugărnicie de partid şi ar trebui - în mod normal - să fie nu un sprijin, ci un handicap.

Petre Ţuţea şi inginerii

Neculai SEGHEDIN

Petre Ţuţea şi inginerii

Eram la o manifestare ştiinţifică în deschiderea căreia un reputat profesor bucureştean a avut o foarte interesantă conferinţă legată de rolul şi importanţa ingineriei în dezvoltarea societăţii şi, pentru a fi mai convingător, a dat un citat din Petre Ţuţea: „Dacă într-un salon, într-un colţ, unul fumează şi tace, ăla e inginer... Inginerul e practic, savantul nu e practic. Când i s-a spus lui Max Planck, creatorul fizicii cuantice, că s-a mai găsit o aplicaţie, el a spus: care e, mă? Uite care... - Ca să vezi, nici nu m-am gândit!”. 

Cu „cioara vopsită”, electoral

Nicolae CREŢU

Cu „cioara vopsită”, electoral

Deşi, faţă de speranţele de acum peste trei decenii, experienţa realităţilor trăite în materie de „ofertă” şi „cuvânt” (promisiuni, propagandă, nu numai electorală) ne-a vindecat de multe iluzii şi aşteptări rozacee de la „clasa politică”, cum îi place să-şi spună ea însăşi, campaniile de prag de alegeri aduc cu ele noi mostre de ipocrizie „şmecheră” şi verbiaj de umplutură, fără nicio temelie credibilă şi fără nicio altă miză reală, alta decât tentativa de doar ademenire a votului, pesemne ţintind încă niscaiva... naivi sau proşti dispuşi, chiar dacă tot mai puţini, să se lase îmbrobodiţi şi, în fond, dispreţuiţi tocmai de astfel de greţoşi măsluitori, din nou în ofensivă, gata să se reînfigă în fruntea bucatelor, „democratic”, simulanţi de focoasă dragoste de „popor”. 

pulspulspuls

Iată cum se scufundă Iaşul, pe mâna unor personagii precum menistrul penalilor!

Iată cum se scufundă Iaşul, pe mâna unor personagii precum menistrul penalilor!

O observaţiune filosofică şi chiar axiologică pe astăzi, stimaţi vniversitari ieşeni, despre ce a însemnat în realitate o chestiune care, la vremea ei, pentru mulţi nu părea că e chiar atât de bălţată: cocoţarea în scaunul de rector al celei mai vechi universităţi din ţară a ministrului penalilor Dragnea şi Tăriceanu, zoon politikon-ul Tudorel. 

Caricatura zilei

Controversă vegetariană

Editia PDF

Bancul zilei

Îi datoram multe coronavirusului. A reusit sa-i aduca pe români înapoi în tara si a putut sa le înve (...)

Linkuri

Alte ziare locale

    Intrebarea zilei

    Relaxarea condițiilpr de deplasare în starea de alertă va duce la:

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.