
Fără telefoane mobile în școli. Presiunile legislative privind interzicerea lor sunt în creștere. Temerile părinților

Susținătorii proiectelor de lege spun că telefoanele mobile distrag atenția și afectează sănătatea mintală a elevilor, dar unii părinți își exprimă îngrijorările cu privire la siguranța publică.
Un număr tot mai mare de state analizează adoptarea unor legi care să interzică sau să restricționeze utilizarea telefoanelor mobile în școli, ca parte a unui efort de eliminare a distragerilor din sălile de clasă, în contextul unor preocupări tot mai mari legate de sănătatea mintală a elevilor, scrie nbcnews.com.
Aceeași sursă susține că legiuitorii din Alabama, Maryland și New Hampshire au anunțat săptămâna trecută proiecte de lege pentru a limita utilizarea telefoanelor mobile în timpul orelor de școală, odată cu întrunirea legislativelor statale la începutul noului an. Acestora li se alătură parlamentarii din alte 11 state care, până în decembrie, au propus proiecte de lege ce vizează restricții, potrivit grupului de cercetare în politici de sănătate KFF.
„Ecranele afectează negativ mediile noastre de învățare, distragând atenția elevilor de la orele lor și devenind o barieră pentru profesori în a-și face meseria. Gata cu asta”, a declarat guvernatorul din New Hampshire, Kelly Ayotte, un republican, în discursul său inaugural de săptămâna trecută, anunțându-și sprijinul pentru o astfel de legislație.
Pe lângă Alabama, New Hampshire și Maryland, departamentele de educație din alte state au oferit, de asemenea, sfaturi sau au testat restricțiile. Proiectul de lege propus în Alabama sugerează amendarea elevilor care încalcă această politică, arată nbcnews.com.
Dacă aceste state vor adopta noile reglementări, ele se vor alătura altor opt state — California, Florida, Indiana, Louisiana, Minnesota, Ohio, Carolina de Sud și Virginia — care au interzis sau restricționat utilizarea telefoanelor mobile în școlile publice la nivel de stat.
Adolescenții își folosesc telefoanele pentru a consuma agresiv rețelele de socializare
Noua tendință legislativă apare pe fondul unui număr tot mai mare de cercetări care sugerează că adolescenții își folosesc telefoanele pentru a consuma agresiv rețelele de socializare, un fenomen legat, conform studiilor, de anxietate, depresie, nemulțumire față de propriul corp și tulburări alimentare.
Un studiu Gallup din 2023 a constatat că 51% dintre adolescenții americani utilizează rețelele sociale cel puțin patru ore pe zi.
Legiuitorii din unele state au mers și mai departe, propunând interzicerea rețelelor sociale pentru copiii sub 16 ani, așa cum a făcut Australia anul trecut. Parlamentarii din Indiana iau în considerare un proiect de lege similar, în timp ce senatorul Josh Hawley, republican din Missouri, a propus în 2023 o legislație federală pentru stabilirea unei vârste legale minime pentru accesul la rețelele sociale; proiectul nu a trecut însă de comisii, conform nbcnews.com.
Susținătorii restricțiilor privind utilizarea telefoanelor mobile în școli — măsuri care beneficiază de sprijin bipartizan — spun că acestea îi vor ajuta pe elevi să se concentreze pe cursuri și nu pe conversații de grup, în timpul orelor.
Părinții, împărțiți în privința interdicțiilor: siguranță vs. disciplină
Unii părinți consideră însă că accesul la telefoanele mobile este o problemă de siguranță publică. Jeara Underwood, o mamă singură de 45 de ani, a declarat că își va retrage cei patru copii din școlile publice din Colorado dacă acestora nu li se va permite utilizarea telefoanelor mobile.
Deși în Colorado nu există o politică la nivel de stat, unele districte școlare au impus restricții privind utilizarea telefoanelor mobile. Copiii săi nu ar trebui să aibă telefoane la școală, dar le țin în ghiozdane.
„Dacă se întâmplă ceva în școală, copilul meu ar trebui să își poată folosi telefonul pentru a cere ajutor, pentru a mă suna pe mine”, a spus Underwood.
Mary Alvord, psiholog care lucrează cu adolescenți și colaborează cu Asociația Americană de Psihologie pentru elaborarea de recomandări privind utilizarea sănătoasă a tehnologiei, a afirmat că interdicțiile generale creează noi probleme disciplinare și ignoră omniprezența tehnologiei, cum ar fi accesul elevilor la laptopuri în clasă.
„Scopul este să îi învățăm pe adolescenți să aibă o relație sănătoasă cu tehnologia și rețelele sociale, nu doar să îi ținem departe de dispozitive mobile până sună clopoțelul”, a explicat Alvord.
„Este ca și cum ai interzice cărțile. Pierzi o mulțime de literatură valoroasă dacă nu înveți alfabetizarea media”, a spus ea. „Dacă reglementezi ceva prin lege, durează mult să schimbi legislația, iar acest domeniu al tehnologiei evoluează mai repede decât legislatorii.”
Deși astfel de interdicții ar putea reduce hărțuirea și ar putea ajuta elevii să se concentreze în timpul orelor, Alvord a subliniat că este mai important ca adolescenții să învețe cum să își folosească telefoanele în mod responsabil.
„Cred că trebuie să existe niște limite”, a adăugat ea. „Dar restricțiile legale duc lucrurile la un alt nivel.”
Publicitate și alte recomandări video