anunturi
Eurotrip
grandchef
anunturi
Bolta rece
anunturi
metalco

Federaţia Operatorilor de Transport vorbeşte despre ”o prăbuşire dramatică a afacerilor din domeniu”

GALERIE
transport
  • transport
- +

Federaţia Operatorilor Români de Transport (FORT) vorbeşte despre ”o prăbuşire dramatică a afacerilor din domeniu” şi prezintă situaţia pe diferite tipuri de transport. Transportul internaţional de pasageri este extrem de afectat, cursele intracomunitare fiind oprite în proporţie de 100%, iar cele turistice reduse cu 90%. FORT prezintă şi câteva măsuri pe care le consideră utile pentru salvarea domeniului.

”Analiza la zi a transporturilor rutiere de mărfuri şi de pasageri în trafic naţional şi internaţional ne arată o prăbuşire dramatică a afacerilor din domeniu, în contextul problemelor economice şi sociale generate de evoluţia pandemică, de contextul legislativ autohton şi european, dar mai ales de erorile grave în abordarea guvernamentală a măsurilor sectoriale, ce lipsesc cu desăvârşire”, a transmis, miercuri, FORT, printr-un comunicat de presă.

FORT prezintă ”tabloul complet al dezastrului ce va conduce la o influenţă negativă în produsul intern brut de aproximativ 6%”. 

Prezentăm anaiza realizată de FORT: 

”1. Transportul internaţional de mărfuri – cel mai mare exportator de servicii din industria transporturilor :

- Foarte afectat transportul mărfurilor generale şi cel din industria automotive, puţin afectat transportul mărfurilor la temperatură controlată

- Media ne arată o scădere a volumelor mărfurilor transportate cu aproximativ 50% în raport cu anul 2019

- Tarifele medii practicate în transportul internaţional de mărfuri a scăzut cu 10% faţă de perioada similară a anului trecut

- Noile prevederi ale Pachetului de mobilitate, în special cele aplicabile încă din luna August a.c. (ex. întoarcerea, odată la 4 săptămâni la locul de reşedinţă al conducătorului auto) vor provoca o creştere artificială a costurilor operaţionale în medie cu minim 20%, imposibil de gestionat de către companiile de transport intracomunitar

- A început migraţia firmelor de transport către ţările Europei de Vest, în special către Germania, Austria, Belgia, Spania şi Olanda în încercarea de a menţine valabile contractele cu clienţii transporturilor intracomunitare

- Exodul şoferilor către ţările vestice continuă, pe fondul instabilităţii şi volatilităţii companiilor autohtone, dar şi din cauza instabilităţii sociale şi economice din ţara noastră. Europa de Vest are un deficit total de cel puţin 500.000 de şoferi profesionişti, numai Anglia având un minus de 60.000

- Transportul internaţional express (2,4-3,5 to) – se lucrează la capacitate redusă în medie cu 50% mai mică faţă de perioada similară a anului trecut/ jumătate din flote sunt în parcări.

- Per total, transportul rutier internaţional de mărfuri este afectat şi de creşterea costurilor operaţionale în medie cu 8% pentru fiecare cursă în parte, cauzată în special de haosul timpilor de conducere, provocat de modificarea rutelor de transport respectiv de blocajele din frontiere.

2. Transportul internaţional de pasageri – al doilea mare exportator de servicii din transportul rutier

- Cursele turistice intracomunitare sunt blocate în procent de 100%, nu există activitate pentru companiile româneşti

- Cursele turistice externe cu clienţi români – scădere de 90% faţă de perioada similară a anului trecut

- Cursele regulate de pasageri în trafic internaţional – după un restart mult aşteptat la începutul lunii mai pe fondul deblocării lor, din nou în scădere dramatică – minus 70% faţă de perioada similară a anului trecut.
Nu mai există pasageri către România, ceea ce presupune că returul se face cu maxim 20% din locuri ocupate.

- Afectat drastic de transportul ilicit – piraterie cu pasageri şi coletărie

3. Transportul naţional de mărfuri

- Scădere a volumelor cu aproximativ 20%

- Cele mai mici tarife practicate într-o tară europeană cu excepţia Bulgariei, în scădere în ultimele cinci luni – efect de canibalizare a pieţei
- Se constată o ortientare a clienţilor către capacităţi mai mici de transport în vederea optimizării costurilor

4. Transportul naţional de pasageri

- Transportul ocazional/ turistic înregistreaza o scădere de peste 90% faţă de media semestrială a ultimilor ani

- Transportul regulat interjudeţean de pasageri – se lucrează la capacitate de maxim 30%, foarte multe curse suspendate, număr extrem de mic de pasageri pe cursele active în scădere cu 70-75% faţă de perioada similară a anului trecut

- Transportul judeţean de pasageri – se lucrează la capacitate de 80-90% din total curse, însă cu număr de pasageri redus semnificativ.
Aproximativ 60-70% din numărul pasagerilor în perioada similară a anului 2019. Concurenţă neloială din partea companiilor de transport aparţinând autorităţiilor locale sau asociaţiilor de dezvoltare intercomunitară. Haos legislativ şi presiune uriaşă din partea autorităţiilor, abuzuri instituţionale, etc.

- Transportul de tip navetă – slab afectat în comparaţie cu 2019

- Transporturile de tip transfer aeroport – capacitate mică în raport cu reducerea drastică a numărului de pasageri – cu peste 60% faţă de perioada similară a anului trecut

Date generale:

- 95% din operatorii de transport ce şi-au redus activitatea de la debutul stării de urgenţă, au optat pentru soluţia şomajului tehnic, însă acum, majoritatea regretă această acţiune şi spun că nu pot face faţă lunilor care vin

- Marea majoritate a transportatorilor acuză faptul că programul IMM invest a fost prost gândit, lipsit de transparenţă şi echilibru şi nici măcar 10 % din firmele membre F.O.R.T. nu au putut trece în etapă finală pentru a accesa sumele necesare continuării activităţii

- Activitatea centrelor de pregătire profesională şi procesul de examinare pentru obţinerea atestatelor necesare conducătorilor auto profesionişti sunt suspendate din nou, începand cu această săptămână, existând riscul major că transporturile internaţionale să nu se mai poată desfăşura în lipsa valabilităţii documentelor

- Termenul cel mai des întâlnit la nivelul companiilor de transport autohtone este SUPRAVIEŢUIREA

- Soluţiile aşteptate de la Guvernanţi: reducerea TVA-ului aplicabil în cazul serviciilor de transport, suspendarea taxelor de drum, reducerea gradului de împovărare fiscală în privinţa salariilor pentru a creşte salarizarea în acest sector de activitate”. 

 

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Opțiunile geopolitice ale Europei în confruntarea dintre America și China

Alexandru LĂZESCU

Opțiunile geopolitice ale Europei în confruntarea dintre America și China

Deşi europenii au evitat până acum, în general, să adopte o atitudine excesiv de contondentă în raport cu China şi nici nu s-au raliat poziţiei americane, pe care totuşi o împărtăşesc în mare parte, au devenit tot mai îngrijoraţi şi mai iritaţi de atitudinea tot mai agresivă a Berlinului.

Filmuletul zilei

opinii

La masa oficială

Nichita DANILOV

La masa oficială

În aparenţă, înfăţişarea bonomă lui Medvedev degaja linişte şi echilibru. Dar asta era doar aparenţă. Căci pixul pe care preşedintele îl învârtea între degete în timp ce stătea în prezidiu exprima destul de multe. Nesiguranţă? Plictiseală? Nerăbdare?

Viaţa ca teatru, omul ca spectacol

Dana ȚABREA

Viaţa ca teatru, omul ca spectacol

Dacă viaţa ar fi asemenea unei scene de teatru, atunci omul nu ar putea fi decât actor sau spectator. Metafora vieţii ca teatru, în sensul scoaterii din context a replicilor lui Jaques din As You Like It de William Shakespeare, conduce la o interpretare prejudiciată („Lumea-ntreagă e o scenă şi toţi oamenii sunt actori”). 

Ultimele zile

Michael ASTNER

Ultimele zile

După ce petrec săptămâni bune la ţară, la Amnaş, cum-necum vine momentul în care parcă simt că gata, ajunge. Şi asta dincolo de eventualele chestiuni concrete ce-ar fi de rezolvat la oraş. Iar din momentul acela, al fixării datei plecării, ultimele zile capătă un ritm şi-un conţinut al lor: încep să pregătesc curtea şi casa pentru absenţa mea, să fac, adică, oareşce ordine, să fac curat etc.

pulspulspuls

O mare minune dumnezeiască la saloanele Covid de la Iaşi

O mare minune dumnezeiască la saloanele Covid de la Iaşi

Pentru că e uichend, haideţi să fie, conform tradiţiei, tot fără politichie, deşi e campanie. 

Caricatura zilei

Detector

Editia PDF

Bancul zilei

Îi datoram multe coronavirusului. A reusit sa-i aduca pe români înapoi în tara si a putut sa le înve (...)

Linkuri

Alte ziare locale

    Intrebarea zilei

    Relaxarea condițiilpr de deplasare în starea de alertă va duce la:

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.