anunturi
grandchef
Bolta rece
Iasi Tv Life
TeleM
Impact FM regional

Femeia de afaceri Doina Cepalis: Nu îți mai permiți azi să depinzi exclusiv de China

GALERIE
doina-cepalis
  • doina-cepalis
- +

Grupul suedez Holmbergs, care a cumpărat la finele anului trecut compania Te-Rox Prod, adusă de Doina Cepalis, una dintre cele mai mari antreprenoare locale, în Topul producătorilor de centuri de siguranță, huse și scaune auto pentru copii din Europa, a creionat planul pentru România, urmând să urce cu peste 50% capacitatea de producție a celor trei unități, de la Pașcani, Roman și Rugioasa. Decizia vine în contextul în care companii din diverse domenii încearcă să-și relocheze producția din China în Europa de Est, transportul mărfurilor din China în Europa fiind în mare parte blocat și generând costuri masive.

Introducerea restricțiilor de circulație ca urmare a pandemiei COVID a afectat în mare măsură cererea pentru produsele Te-Rox, astfel că afacerile companiei au fost în aprilie și mai 2020 cu 70% mai mici față de o lună normală. Din iunie, însă, a început redresarea.

Cititi si: Afacerea anului în Iaşi: Doina Cepalis şi-a vândut afacerea suedezilor de la Holmbergs

“Pentru noi a fost esențial faptul că, după atâția ani în business, am avut un management al crizei foarte bun, care ne-a ajutat să o scoatem la liman. Compania are un cash flow pentru situații de criză fără de care depășirea lockdown-ului, cu toate efectele asupra business-ului, ar fi fost cu siguranță mai dificilă. Am certitudinea, ca antreprenor care am fost nevoit de mai multe ori să pornesc de la zero, că poți rezista unei căderi a pieței – iar cea de anul trecut a fost fără precedent – dacă ai o rezervă financiară care să îți asigure funcționarea continuă”, spune Doina Cepalis, CEO-ul Te-Rox.

Zeci de companii încearcă să relocheze o mare parte din producția din China în Europa, pe fondul blocajului logistic care îngreunează transportul mărfurilor din China în Occident. Mii de containere țin încă marfa blocată în porturile din Europa, iar un import din China poate dura între 2 – 4 luni, ceea ce generează costuri (transportul naval, de exemplu, este de 3 ori mai scump) și penalități uriașe, aplicate de retaileri importatorilor care nu reușesc să aducă marfa la raft.

Cititi si: Ce planuri are grupul Holmbergs după ce a preluat Te-Rox Prod Paşcani

“În aceste condiții, se caută furnizori alternativi, cum este Turcia, soluție la care am apelat și noi. Nu îți mai permiți azi să depinzi exclusiv de China. Astăzi este vremea celor care au capacități de producție în Europa de Est, pentru că pot menține un nivel scăzut al prețurilor, comparabil cu cel din China. Este o situație pe care noi am folosit-o ca o oportunitate și astfel am ajuns în iulie 2020 la cifra de afaceri de dinainte de pandemie, acoperind acel gol de produse care nu au mai putut fi livrate din Asia”, explică Cepalis.

Aflați amănunte de pe profit.ro.

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

O idee pentru Legea învăţământului superior

Ioan Alexandru TOFAN

O idee pentru Legea învăţământului superior

Ceea ce lipsea, acum 145 de ani, învăţământului superior românesc, era o veritabilă comunitate academică, o formă vie de interacţiune şi dezbatere între membrii breslei învăţătorilor. Cam asta lipseşte şi acum. Suntem prieteni între noi, ne sunăm şi ne vedem din când în când, mai organizăm conferinţe şi colocvii, scriem în aceleaşi reviste şi, rar, ne recenzăm cărţile. Tot din prietenie, mai degrabă. Dar instituţiile unde ne petrecem mare parte a zilei, Universităţile patriei, nu par a se hrăni, cum ar fi normal, din prieteniile noastre.

opinii

Nebuna de la Rhornfield Hall

Codrin Liviu CUȚITARU

Nebuna de la Rhornfield Hall

Meritul „intertextului” lui Jean Rhys este acela de a reconfigura un personaj schematic (în forma sa iniţială) şi de a-i conferi dimensiune psihologică. Fantoma lunatică „Bertha” devine, în acest roman postmodern, sensibila şi nevropata „Antoinette”, victima unui univers rigid şi extrem de neconcesiv cu inadaptaţii.

Criză majoră de încredere în politicienii români

Dan TAPALAGA

Criză majoră de încredere în politicienii români

Lipsa cronică de încredere în liderii politici şi în actualul sistem de partide nu anunţă nimic bun. În momente de criză economică majoră, în situaţia în care inflaţia va muşca şi mai tare din puterea de cumpărare, pe fondul stării generale de iritare amplificate de războiul din Ucraina, este nevoie doar de o scânteie şi butoiul cu pulbere riscă să sară în aer provocând explozii sociale în lanţ.

Călăreţul de aramă: Occidentul şi neliniştea rusă

Ioan STANOMIR

Călăreţul de aramă: Occidentul şi neliniştea rusă

Nici o altă întrebare nu este mai obsedantă în istoria intelectuală a Rusiei decât cea care priveşte propria ei identitate. De trei secole, din clipa în care Petru cel Mare a acordat Moscovei hlamida imperială, Rusia se află prinsă în acest dialog frenetic cu Occidentul. În această oglindă pe care i-o întinde civilizaţia pe care o imită, dar şi pe care o detestă, Rusia îşi poate contempla propriul chip.

pulspulspuls

Un scenariu în care MRU ar împuşca mai mulţi iepuri dintr-o lovitură

Un scenariu în care MRU ar împuşca mai mulţi iepuri dintr-o lovitură

Aşadar, numai ce s-a vorbit la Şcoala politică de vară de pe Bahlui despre şansele fostului premier MRU la candidatura pentru funcţia supremă în târg, că au şi apărut două căi divergente în parcursul său ipotetic. 

Caricatura zilei

Isărescu și calul

Editia PDF

Bancul zilei

Un sofer de TIR opreste la un popas, comanda un sandwich, o cafea si o placinta. Intra trei motociclisti rai, unul îi man&ac (...)

Linkuri sponsorizate

Parteneri

Alte publicatii

    Fotografia zilei

    Intrebarea zilei

    Implementarea benzii unice pentru mijloacele de transport în comun pe toată lungimea șoselei Nicolina, o apreciați ca fiind benefică fluidizării traficului din zonă?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.