Fenechiu are autostrada lui
anunturi
Eurotrip
grandchef
anunturi
Bolta rece
anunturi
metalco
agri.shop

vineri, 07.05.2021

Fenechiu are autostrada lui

GALERIE
fenechiu reluDSC_2024
  • fenechiu reluDSC_2024
- +


Ministrul pentru marile proiecte, Dan Şova, a declarat, ieri, că proiectul autostrăzii Iaşi - Târgu Mureş i-a fost alocat ministrului Transporturilor, Relu Fenechiu, care a susţinut că va realiza proiectul în parteneriat public-privat, după ce a fost respins de Guvern pentru costurile prea mari.

Şova a susţinut, la o dezbatere PSD cu tema “Relansarea economică a României”, că în noiembrie 2012 indicatorii tehnico-economici ai autostrăzii Iaşi - Târgu Mureş au fost respinşi în Guvern deoarece aceştia relevau că proiectul costă 9 miliarde de euro. “Ca să lămuresc acest subiect, alaltăieri (miercuri - n.r.) am semnat hotărârea de Guvern prin care i-am dat această autostradă domnului Fenechiu, care spune că o face domnia sa în parteneriat public-privat. Eu nu am niciun fel de rezervă, chiar cred cu toată tăria că un coridor care ar lega Ungheni de Borş, trecând prin Târgu Neamţ, Topliţa, Târgu Mureş, Turda şi urcând pe autostrada Transilvania până la Borş ar deschide un trafic uriaş care ar veni şi din Republica Moldova şi din fostele republici sovietice. (...) Problema este că nu poţi să mergi cu indicatori tehnico-economici de 9 miliarde de euro, pentru că nu va putea finanţa nimeni. Deci acolo s-a făcut undeva o greşeală ... dar trebuie refăcuţi şi văzut cum reuşim să le unim. Intenţia de a o face este indiscutabilă, problema este finanţarea”, a susţinut Şova. Ministrul a precizat că, în cazul fondurilor europene pentru construcţia de autostrăzi, bugetul alocat în 2014-2020 maximum care poate fi folosit este de 4 miliarde de euro. “Deci în limita acestei sume de 4 miliarde de euro poţi finanţa cu până la 85% orice proiect din România. Dincolo de treaba asta trebuie să stabilim ce este prioritar. Adică, dacă Iaşi - Târgu Mureş ar costa 9 miliarde de euro (...) şi tu ai alocare financiară 2014-2020 patru miliarde de euro, asta ar însemna că Iaşi - Târgu Mureş o poţi face cu alocarea financiară din 2014 până în 2026, fără să mai faci niciun metru de autostradă în România”, a mai spus şova. El a susţinut că Guvernul şi Parlamentul vor trebui să stabilească care sunt priorităţile de construcţie de autostrăzi. Ministerul Transporturilor a cerut mandatul Guvernului pentru construcţia autostrăzilor Câmpia Turzii - Târgu Mureş - Iaşi şi Bucureşti - Alexandria, prin parteneriat public-privat (PPP). În nota de fundamentare a proiectului de HG se precizează că reţeaua trans-europeană de transport (TEN-T) centrală va trebui finalizată, la nivel de autostradă sau drum expres, până la sfârşitul anului 2030.

 

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Cu primarul Mihai Chirica la Zoiosu’

Toni HRIŢAC

Cu primarul Mihai Chirica la Zoiosu’

Primarul foloseşte resursele patrimoniale şi juridice ale primăriei ca să-şi gestioneze destinul politic.

Filmuletul zilei

opinii

Dezastru de sărbători

Alexandru CĂLINESCU

Dezastru de sărbători

Să nu ne amăgim cu gândul că lumea, în special tinerii, nu se mai uită la televizor. România TV are audienţă la un segment deloc neglijabil din populaţie, sensibil la „patriotism” şi la grija pentru „nevoile românilor”. Direct sau insidios, postul exercită o influenţă nefastă, cu consecinţe pe termen lung.

Marte

Neculai SEGHEDIN

Marte

Aşa cum românii au aşteptat în zadar sosirea americanilor (au venit, ce-i drept, dar cam târziu!), aşa şi pământenii au aşteptat invazia marţienilor până când s-au plictisit şi atunci au trimis ei diverşi emisari către planeta vecină.

De ce romanul? (I)

Nicolae CREŢU

De ce romanul? (I)

A trecut de mult vremea întrebării simptomatic reluate pe atunci „De ce nu avem roman?”. În zilele noastre mai că-ţi vine să (te) întrebi, în faţa producţiei de titluri, altceva: dar oare chiar avem atât de mulţi romancieri? Asta, înainte de a-i citi? După lectură, schimbând ceea ce e de schimbat: oare cum s-o fi explicând iluzia atâtor „romancieri” despre ceea ce scriu ai? Pentru că, la drept vorbind, proporţia de autentice romane din „avalanşa” editorială readuce percepţia realităţii la adevărata şi onesta ei măsură.

pulspulspuls

Mărirea şi decăderea lui Mihăiţă vodă Chirica: cine i-a tras scatoalca ce l-a dat jos de pe cal?

Mărirea şi decăderea lui Mihăiţă vodă Chirica: cine i-a tras scatoalca ce l-a dat jos de pe cal?

Una bucăţică de analiză politico-mondenă de Bahlui pe ziua de azi, stimaţi telespectatori, dacă tot e ziua Izvorului Tămăduirii, sărbătoare cu cruce roşie.

Caricatura zilei

Două măști

Editia PDF

Bancul zilei

Parintele Vasile a strâns 5 ani bani pentru clopotnita, dar nu i-au ajuns decât pentru un BMW.  

Parteneri

Alte publicatii

    Intrebarea zilei

    Sute de persoane au ieșit în stradă pentru a protesta împotriva resticțiilor legate de COVID. Care ar trebui să fie pasul următor?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.