anunturi
grandchef
Bolta rece
Iasi Tv Life
TeleM
Impact FM regional

duminica, 14.08.2022

Firma unui mare om de afaceri este cu un picior în groapă

Compania Vulcan, deţinută de Ovidiu Tender, a intrat în insolvenţă.

GALERIE
tender
  • tender
- +

Tribunalul Bucureşti a aprobat intrarea în insolvenţă a companiei Vulcan Bucureşti, deţinută de omul de afaceri Ovidiu Tender, la solicitarea acesteia, din cauza unor datorii de 37 milioane euro, potrivit lui Remus Borza, şeful Euro Insol, administratorul judiciar al companiei.

 “Compania este decapitalizată şi a cerut în instanţă insolvenţa pentru că avea datorii cărora nu le mai putea face faţă”, a declarat Borza. În cererea adresată instanţei Vulcan arată că nu deţine banii necesari pentru acoperirea datoriilor de circa 37 milioane euro şi că singura şansă de salvare a companiei este restructurarea, în baza procedurii insolvenţei prevăzute de Legea 85/2006. Afacerile Vulcan au scăzut de la 104,9 milioane lei în 2010 la 93,2 milioane lei în 2011, respectiv la 73,7 milioane lei în 2012. Compania avea în 2010 pierderi de 19,6 milioane de lei, pentru ca un an mai târziu valoarea acestora să urce la 30,6 milioane lei, iar în 2012 la 48,5 milioane lei. “Pierderile înregistrate în ultimele trei exerciţii financiare (2010-2012), în valoare de 98.803.358 lei, sunt cauzate în principal de insuficienţa disponibilităţilor băneşti pentru achiziţionarea de materii prime pentru onorarea comenzilor. Un alt element important care a condus la înregistrarea de pierderi a fost şi faptul ca societatea înregistra datorii istorice care trebuiau achitate cu prioritate în detrimentul utilizării resurselor financiare ale societăţii pentru creşterea capacităţii de producţie”, arată Vulcan în cererea către instanţă. Compania anunţa în decembrie 2012 că are dificultăţi în asigurarea capitalului de lucru, ca urmare a creşterii comenzilor din partea clienţilor. “Cu toate că portofoliul de contracte este în creştere, iar nivelul comenzilor asigură o încărcare a producţiei de 120%, Vulcan se confruntă cu dificultăţi în asigurarea capitalului de lucru, care ar putea atrage, implicit, nerespectarea termenelor contractuale. De aceea, accentul pe termen scurt este pus pe atragerea finanţărilor necesare derulării contractelor, dar mai ales pentru aplicarea planului de măsuri necesar optimizării costurilor prin reorganizare şi restructurare”, arăta atunci compania, într-un comunicat. Vulcan are în derulare un contract pe cinci ani, în valoare de 105 milioane euro, cu compania Kuwait Oil Company, pentru livrarea a 210 unităţi de pompare a petrolului. De asemenea, Vulcan a participat la o nouă licitaţie organizată de Kuwait Oil Company pentru livrarea a peste 1.300 de unităţi de pompare. Datoriile restante de peste un an totalizează 22,5 milioane lei, iar cele cu o scadenţă depăşită sub 360 de zile însumează 138,29 milioane lei. Astfel, la 31 decembrie 2012 Vulcan avea datorii totale de 160,8 milioane lei, din care plăţi restante către bugetul de stat 29,4 milioane lei, împrumuturi pe termen scurt şi lung în valoare de 53,1 milioane lei şi drepturi salariale restante de 2,9 milioane lei. Compania are circa 900 de angajaţi şi datorii restante către aceştia de circa 3,5 milioane lei.

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Pohtiţi la fotbal!

Nicolae GRECU

Pohtiţi la fotbal!

N-a fost nevoie de îndemnuri bombastice precum cele din titluri; românii reîncep să vină la fotbal pentru că au pentru cine.

opinii

Mitocanul de la volan (I)

Eugen MUNTEANU

Mitocanul de la volan (I)

Suntem asaltați zilnic cu știri și imagini despre accidente de circulație atroce. Statisticile spun că România este țara europeană cu cei mai mulți morți în accidente de circulație. Dincolo de precaritatea șoselelor, cred că o cauză a acestei situații îngrijorătoare este și existența în libertate a fiarei sălbatice pe care am ales să o numesc mitocanul de la volan.

Dobânda, de la păcat (medieval), la virtute (modernă)

Aurelian-Petruș PLOPEANU

Dobânda, de la păcat (medieval), la virtute (modernă)

Știința economică modernă s-a desprins din ceea ce era cunoscut în mediul academic timpuriu drept filosofie morală. Acțiunile și comportamentele din sfera economică (de exemplu, comerțul, formarea prețurilor, rolul dobânzii în tranzacțiile comerciale, etc.) erau reglementate de Biserică vreme de secole întregi. 

O limbă din prefabricate

Alexandru CĂLINESCU

O limbă din prefabricate

Un fenomen frapant care se petrece astăzi este ceea ce aş numi proliferarea prefabricatelor. Nu e ceva nou, dar devine tot mai accentuat şi, pentru cine ţine la expresivitatea limbii, tot mai supărător. Spun „prefabricate” pentru că e vorba de cuvinte şi formule luate de-a gata şi puse uneori în cele mai neaşteptate contexte. Au făcut de pe acum o glorioasă carieră la televiziune, politicienii şi jurnaliştii le rostesc cu o voluptate solemnă, convinşi că impresionează publicul printr-un limbaj elevat.

pulspulspuls

O cabală preoţească ţesută pe îndelete de multă vreme

O cabală preoţească ţesută pe îndelete de multă vreme

Ehehei, iubiţi dreptcredincioşi, iată că încurcate mai sunt căile Domnului de când treburile lumeşti şi dorinţele de parvenire şi câştig şi-au băgat coada tot mai adânc în sânul şi buzunarele largi de popă ale unor înalţi prelaţi din mitropolia noastră de la Iaşi, atât de greu încercată în ultima vreme. Iacătă aşadar, dragilor, ce au mai putut zămisli minţile întunecate de aceste lucrături diavoleşti: citiţi şi vă cruciţi, nu alta! 

Caricatura zilei

Ambulanța

Editia PDF

Bancul zilei

Un sofer de TIR opreste la un popas, comanda un sandwich, o cafea si o placinta. Intra trei motociclisti rai, unul îi man&ac (...)

Linkuri sponsorizate

Parteneri

Alte publicatii

    Fotografia zilei

    Intrebarea zilei

    Implementarea benzii unice pentru mijloacele de transport în comun pe toată lungimea șoselei Nicolina, o apreciați ca fiind benefică fluidizării traficului din zonă?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.