„Foarfece, Hârtie, Piatră”, de la joc la expoziție, la Casa Muzeelor din Iași

vineri, 21 februarie 2025, 10:00
2 MIN
 „Foarfece, Hârtie, Piatră”, de la joc la expoziție, la Casa Muzeelor din Iași

Expoziția „Foarfece, Hârtie, Piatră”, inspirată de jocul cu același nume, va fi vernisată sâmbătă, 22 februarie, de la ora 16, în prezența artiștilor, la parterul Casei Muzeelor. Această expoziție colectivă este curatoriată de Cristina Simion și va putea fi vizitată până pe 18 aprilie, de marți până duminică, de la 10 la 17. Evenimentul face parte din seria activităților „Luna Sculptorilor Români”.

„Fiecare dintre cei unsprezece artiști invitați în expoziție are cercetări artistice și tematica legată de explorarea jocului, hazardului, ierarhiei, puterii și fragilității, precum și a rolurilor pe care acestea le joacă în alegerile artistice”, a transmis Cristina Simion, curatoarea expoziției „Foarfece, Hârtie, Piatră”.

Cristina Simion a explicat că artista Mirela Anura se preocupă de peste trei decenii, în lucrările sale, de binomul forță-fragilitate, folosind materialul care a consacrat-o (hârtia), ca expresie a aparentei fragilități feminine.

Urmăriți canalul „Ziarul de Iași” pe WhatsApp. Cele mai importante știri ale zilei sunt disponibile aici

Alexandru Ranga folosește, alegoric, în lucrările sale, făpturi neînsemnate, cum ar fi albine drept arhetip pozitiv și șobolani pe post de arhetip negative, ca simboluri ale rezistenței și ale perenității, pentru a explora tema ierarhiei geo-politicești cea a relațiilor în societatea dictatorială și în societatea de consum.

„Absențele încercuite” ale lui Maxim Dumitraș sugerează presiunea constantă a limitărilor exterioare impuse individului de către societate, în timp ce întreaga operă a lui Liviu Mocan e o cercetare a relației dintre om și Divinitate.

Reprezentarea simbolică a mulțimilor din lucrările selecționate ce aparțin lui Vladlen Babcinețchi și lui Bogdan Nueleanu intră într-un dialog natural cu cea alegorică, în care individul devine imaginea unor idei abstracte.

În cadrul expoziției puteți descoperi și îngerii din lucrările Gabrielei Drinceanu, pelerinii din cele ale lui Emanuel Chiriac sau în care acesta se transformă în făpturi fantastice, reținând elemente de umanitate, jumătate-om, jumatate-idee.

„Relația fragilă între ordine și haos, între individ și societate, e explorată constant în lucrările lui Florin Zhu, iar cele semnate de Ana Maria Negară sunt o metaforă a vulnerabilității inerente pe care frumusețea, fie ea în accepțiune clasică sau modernă, o conține. Alegerile artiștilor și ale lucrărilor participante au urmat dubla idee curatorială: cea a temei abordate și cea a materialului de execuție, ultima fiind, practic, conținută în titlu”, a completat Cristina Simion.

Etichete: arta, expozitie

Publicitate și alte recomandări video

Comentarii