anunturi
grandchef
Bolta rece
Iasi Tv Life
TeleM
Impact FM regional

miercuri, 05.10.2022

Interviu

Fondatorul magazinului Winederful, din Iași: „Clienții noștri au ajuns la concluzia că farmecul vinului este tocmai acela de a «călători» prin diferite regiuni ale lumii" (P)

GALERIE
242369339_2622797768015851_7192434809065489662_n
  • 242369339_2622797768015851_7192434809065489662_n
- +

Fondatorul magazinului Winederful, din Iași: „Clienții noștri au ajuns la concluzia că farmecul vinului este tocmai acela de a «călători» prin diferite regiuni ale lumii degustând fie același soi, fie soiuri diferite"

Un magazin de vinuri și băuturi rafinate din Iași și-a construit în trei ani o reputație pentru calitate și excelență datorită produselor pe care le comercializează. Conceptul de magazine Winederful a fost lansat pe piața românească în anul 2019, în Suceava, de către Marius Ferman. Antreprenorul și-a continuat strategia de extindere la nivelul regiunii Moldovei, iar la sfârșitul anului trecut a deschis un magazin și în Iași, planurile fiind să ajungă cu ele în câțiva ani și în marile orașe ale țării. 

Winederful înseamnă zeci de sortimente de băuturi alese, degustări organizate de către colaboratori, iar cât de curând va îngloba și partea de Wine Bar, respectiv orice sticlă de pe raft să poată fi degustată pentru o anumită sumă. Winederful promovează producătorii autohtoni de vinuri, cum ar fi cramele Gramma, Ferdi, Catleya sau Rasova, dar și din Republica Moldova, produsele Gitana completând lista furnizorilor de vinuri ai magazinului. 

Oferta de etichete românești este una semnificativă și variată, însă pentru a satisface și cele mai pretențioase gusturi, Winederful pune la dispoziția clienților și produse de import din Italia, Spania și Liban. Cea mai scumpă sticlă de vin din magazin costă 1.800 de lei (0,75 ml), iar cea mai ieftină 27 de lei. „Prețul mediu al unei sticle de vin a evoluat, iar clienții noștri sunt dispuși să plătească pentru calitate", a declarat Marius Ferman într-un interviu pentru „Ziarul de Iași". 

Pe lângă vinuri, magazinul mai comercializează bere artizanală, băuturi spirtoase - whisky, gin, rom, tequila -, cafea, ceaiuri, ciocolată, brânzeturi și alte specialități de la producători precum Meat Concept, Capra Noastră, Muri Chocolatier sau Laptera. Pentru perioada sărbătorilor de iarnă, clienților li s-a pregătit o selecție de vinuri spumante, cava, prosecco, champagne, dar și de cognac, gin și alte băuturi spirtoase cu adevărat speciale, a detaliat fondatorul Winederful. Cu o experiență de 15 ani în domeniu, Marius Ferman consideră că extinderea orizontului vinului poate fi plăcut surprinzătoare. Cum s-a schimbat în timp percepția despre vin în rândul clienților Winederful și ce impact a avut pandemia asupra afacerii? Citiți în rândurile de mai jos. 

- Ce vă place la colaborarea/asocierea cu furnizorii de pe piață? Cum luați decizii cu privire la noile produse pentru magazin?

Este o lume aparte, în care sistemul de valori e diferit. Producătorii de vin merg pe principii mai... nobile, iar asta duce la legături durabile. Fiecare an este diferit, iar cramele vin mereu cu produse noi. Furnizorii noștri au aceeași dorință cu a noastră, respectiv să satisfacem până și cel mai exigent client care ne trece pragul, iar acest fapt ne bucură foarte mult. Odată ce colaboratorii ne împărtășesc viziunea, restul vine de la sine. 

- Care credeți că este cea mai importantă provocare cu care se confruntă astăzi vinul românesc? 

Dincolo de problemele de imagine pe care România încă le are la export, cred că cea mai actuală problemă o constituie pandemia. Faptul că restaurantele au fost închise, iar acum funcționează la o capacitate redusă până la ora 21.00, ora când în mod normal abia începea consumul în restaurante, face ca producătorii români să piardă vânzări importante, volume mari ce nu vor putea fi absorbite pe alte canale, iar asta îi subfinanțează. Din câte înțeleg, dacă restaurantele au primit tot felul de granturi, codul caen al producției de vin nu a fost eligibil. Sunt 2 ani în care vinul s-a vândut doar sporadic. Nu poți să bei vin ziua, ori, altfel spus, nu este normal. 

- Cum s-a schimbat în timp percepția despre vin în rândul clienților Winederful? 

Foarte mult, punctul de plecare, de cele mai multe ori, a fost atașamentul clientului de un anumit brand. Acum majoritatea clienților noștri au ajuns la concluzia că farmecul vinului (și nu numai) este tocmai acela de a „călători” prin diferite regiuni ale lumii degustând fie același soi, fie soiuri diferite. Bineînțeles că toată lumea cunoaște Chardonnay-ul vinificat în Franța, dar fiecare degustare este unică atunci când, cu diferite ocazii, îl deguști și din România, Australia, Republica Moldova, Grecia, Africa. La fel și cu Feteasca Neagră, toată lumea o știe pe cea din sud, dar au apărut vinuri din acest soi și din nord, locul unde a și fost descoperită. O altă schimbare a fost plaja de gust. Dacă acum câțiva ani se consumau vinuri cu rest de zahăr, acum majoritatea sunt seci. Prețul mediu al unei sticle de vin a evoluat, iar clienții sunt dispuși să plătească pentru calitate. 

- Există mărci pe care le-ați abandonat pentru că nu mai suscită interes în rândul clienților, ori se cumpără foarte rar, și altele care sunt indispensabile, în ciuda volumelor mai mici de vânzări?

Deocamdată nu, nu a fost cazul. Avem o relație specială cu majoritatea partenerilor noștri, iar misiunea noastră este tocmai de a propune clienților produse noi și de calitate cu fiecare ocazie. 

- Sărbătorile de iarnă sunt foarte aproape. Ce surprize le pregătiți clienților? 

Anul acesta ne vom concentra pe cadouri, fie ele cele pe care ți le faci singur sau prietenilor, familiei, fie corporate, având în apropiere un număr mare de companii care vor să își arate recunoștința față de membrii echipei sau parteneri. Totodată, am pregătit și o selecție interesantă de vinuri spumante, cava, prosecco, champagne, dar și de cognac, gin și alte băuturi spirtoase cu adevărat speciale. 

- Trăim vremuri provocatoare. Cum v-a afectat pandemia afacerea? 

Winederful înseamnă și distribuție HoReCa, iar acest segment a fost afectat într-o măsură considerabilă, am încercat să ne susținem partenerii cât am putut. Pe de altă parte, consumatorii obișnuiți în restaurante cu produse de o anumită calitate le-au găsit la noi, iar partea de magazin a avut de câștigat. Se pare că există un echilibru în toate. 

- Ce proiecte aveți pentru viitor?

Ne gândim să mai deschidem câteva locații în timp, iar în viitorul apropiat să ducem portofoliul de produse și în online. De asemenea, luăm în calcul să ducem locațiile și spre o zonă de Wine Bar, astfel, orice sticlă de pe raft să poată fi degustată pentru o sumă fixă, nu adaos comercial procentual, lucru care vine în întâmpinarea clienților, având ocazia să descopere produse noi.

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

O reformă care nu se va face (II)

Cătălin ONOFREI

O reformă care nu se va face (II)

Poveste cu doi înecaţi.

opinii

Mahalaua digitală

Florin CÎNTIC

Mahalaua digitală

Deşi nu prea îmi pierd timpul cu comentariile sterile de pe social media, nu încetez să mă minunez de ticăloşia, prostia delirantă şi reaua credinţă care parazitează până la sufocare opiniile articulate, chiar dacă uneori provocatoare din bula mea, ale lui Dan Alexe, Sorin Ioniţă sau Mădălin Hodor. Când scriam acest text, în urmă cu foarte mulţi ani, credeam că se va atenua în timp cotcodăceala otrăvită a smintiţilor care intervin obraznic şi contondent pe internet. După cum vedem azi, maladia s-a agravat.

A plecat ministrul. Ce ne facem?

Ioan Alexandru TOFAN

A plecat ministrul. Ce ne facem?

Aşadar, o lege scurtă şi clară (150 de pagini sau chiar 120 este deja prea mult), generală şi fără elanuri civilizatoare, împreună cu o responsabilitate mare acordată celor care predau şi învaţă. Nu ştiu dacă este soluţia potrivită. Dar măcar ne putem gândi la ea, ca alternativă la începuturile care nu se mai termină ale reformelor din educaţie şi la legile care vor să fie săpate în piatră cu mina de la pix.

Despre copilărie (I)

Radu PĂRPĂUȚĂ

Despre copilărie (I)

Copilăria mea a coincis cu primii ani ai deschiderii „domniei” lui Ceauşescu, când se instaurase o efervescenţă în societatea românească. M-am gândit să povestesc despre perioada aceea, fiindcă este bine să nu uităm învăţămintele de atunci. 

pulspulspuls

Amantele dezvoltatorilor imobiliari din târg. Scurt ghid erotic pentru developeri

Amantele dezvoltatorilor imobiliari din târg. Scurt ghid erotic pentru developeri

Astăzi vom trece în revistă câte ceva din comportamentul hormonal de vârsta aproape septuagenară a unor dezvoltatori imobiliari din târgul nostru, stimaţi telespectatori. 

Caricatura zilei

Tractorul

Editia PDF

Bancul zilei

Un sofer de TIR opreste la un popas, comanda un sandwich, o cafea si o placinta. Intra trei motociclisti rai, unul îi man&ac (...)

Linkuri sponsorizate

Parteneri

Alte publicatii

    Fotografia zilei

    Intrebarea zilei

    Implementarea benzii unice pentru mijloacele de transport în comun pe toată lungimea șoselei Nicolina, o apreciați ca fiind benefică fluidizării traficului din zonă?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.