anunturi
grandchef
Bolta rece
anunturi
Iasi Tv Life
TeleM
Impact FM regional
TVR Iasi Telejurnal
anunturi

duminica, 26.03.2023

Ford va decide până la jumătatea lunii februarie câte locuri de muncă va elimina în Europa

GALERIE
fabrica
  • fabrica
- +

Ford va decide până la jumătatea lunii februarie câte locuri de muncă va elimina în Europa, a declarat un sindicat german, în timp ce au apărut informaţii că BYD şi producătorul de automobile Magna au fost interesaţi să cumpere una dintre fabricile germane ale producătorului auto din SUA, transmite Reuters.

Viitorul fabricii din Saarlouis, Germania, a fost neclar din iunie anul trecut, când Ford a ales o fabrică din Spania pentru a-şi asambla vehiculul electric de generaţie următoare (EV) în defavoarea fabricii germane, care va înceta să mai producă modelul său actual, Ford Focus, din 2025.

Printre cincisprezece investitori posibili s-au numărat companii de energie şi asamblare de maşini, precum şi producători de echipamente originale, a declarat pentru Reuters şeful consiliului de întreprindere al fabricii din Saarlouis, Markus Thal.

Wall Street Journal a relatat marţi, citând surse apropiate situaţiei, că oficialii Ford călătoresc în China săptămâna viitoare pentru a vizita BYD şi a discuta despre vânzarea fabricii producătorului chinez de vehicule electrice.

Publicaţia Autos Automobilwoche a scris că Magna şi VDL Nedcar se numără şi ele printre cei cincisprezece investitori interesaţi. ”Suntem în discuţii cu un număr de potenţiali cumpărători şi nu mai avem nimic de adăugat în acest moment”, a spus un purtător de cuvânt al Ford, refuzând să comenteze despre companiile individuale numite.

Purtătorii de cuvânt ai BYD şi Magna au refuzat să comenteze. VDL Nedcar nu a putut fi contactată imediat pentru comentarii. ”Este de o importanţă secundară de pe ce continent provine un posibil investitor – dacă vine un producător de automobile, asta am dori să vedem, pentru că asta facem”, a spus Thal.

El a adăugat că negocierile cu posibili investitori s-au accelerat în ultimele luni, iar producătorul auto şi-a propus să prezinte o soluţie pentru viitorul uzinei până la sfârşitul primului trimestru. ”Avem nevoie urgent de un plan”, a adăugat el, spunând că lucrătorii nu vor aştepta până în 2024 pentru o soluţie.

BYD a declarat pentru Reuters, în octombrie, că urmăreşte să producă maşini electrice în Europa, unde în prezent produce doar autobuze electrice la o fabrică din Ungaria.

Compania vinde trei modele de maşini produse din China pe câteva pieţe europene şi a declarat în noiembrie anul trecut că intenţionează să adauge mai multe modele şi pieţe în acest an, fiind una dintre numeroasele mărci chineze care vizează piaţa europeană de vehicule electrice în creştere.

Separat, reprezentanţii sindicali ai celei mai mari fabrici germane a Ford din Köln se vor întâlni sâmbătă pentru a discuta despre reducerile planificate de locuri de muncă, despre care consiliul de întreprindere i-a informat pe lucrători în şedinţele de luni.

Membrii conducerii au fost invitaţi să îşi prezinte planurile pentru forţa de muncă, dar nu au oferit niciun detaliu, potrivit comitetului de întreprindere. Scenariul cel mai rău a fost reducerea a până la 2.500 de locuri de muncă la dezvoltarea de produse şi alte 700 în administraţie, a declarat un purtător de cuvânt al sindicatului. Un al doilea scenariu a fost şi el pe masă, au adăugat aceştia, refuzând să ofere detalii.

Un purtător de cuvânt al Ford a refuzat să comenteze asupra reducerilor planificate, făcând referire la o declaraţie din 20 ianuarie, în care a spus că trecerea la producţia de vehicule electrice necesită schimbări structurale şi nu va spune mai multe până când planurile nu vor fi finalizate.

Producătorul auto s-a angajat să creeze o gamă complet electrică în Europa până în 2030, iar conducerea sa din SUA a semnalat în mod repetat că vehiculele electrice necesită mai puţină muncă.

Personalul său european a trecut ultima dată printr-un val de reduceri de locuri de muncă în 2019 şi 2020, deoarece producătorul de maşini a urmărit o marjă operaţională de 6% în regiune, un obiectiv anulat de pandemia de coronavirus, cu marje de profit înainte de impozitare în Europa în primele nouă luni ale anului 2022 la doar 2,2% din vânzări.

Consiliul muncitorilor din Köln a cerut conducerii să se angajeze să nu efectueze disponibilizări înainte de 31 decembrie 2032 şi ca cei aproximativ 2.500 de angajaţi de la dezvoltarea de produse să rămână la producătorul auto.

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Revin tricolorii, oameni buni!

Nicolae GRECU

Revin tricolorii, oameni buni!

Cei care cred că naţionala nu mai poate câştiga nici măcar în Andorra să nu citească acest text.

opinii

Eufemismele (IV)

Eugen MUNTEANU

Eufemismele (IV)

Discuția despre eufemisme continuă cu exemple comentate din diferite sfere de desemnare (anatomie umană, homosexualitate, însușiri umane, profesii și meserii).

Hitozukuri, eșecul statului nipon într-un proiect de inginerie socială

Aurelian-Petruș PLOPEANU

Hitozukuri, eșecul statului nipon într-un proiect de inginerie socială

Utilizând exclusiv conceptul de religie în sens occidental, Japonia este percepută ca fiind o țară cu o populație nereligioasă, care adoptă ideea de mushukyo - lipsa unor convingeri religioase. 

Să ne bucurăm!

prof. dr. Gheorghe POPA

Să ne bucurăm!

Da, să ne bucurăm și să fim mulțumiți de reușita comunității ieșene pentru inaugurarea în municipiul nostru a primului Centru Cultural European din țară!

pulspulspuls

Premieră galactică la Iaşi, cu maşina lui dom’ premare în prim plan. Iacătă unde a pus-o!

Premieră galactică la Iaşi, cu maşina lui dom’ premare în prim plan. Iacătă unde a pus-o!

Pe astăzi, stimaţi participanţi la trafic, avem o premieră absolută pentru domniile voastre: pentru prima dată de când se ştie, dom’ premare Mihai Chirica şi-a parcat alaltăieri Dusterul (IS 14 DST) cu care circulă în parcarea din curtea interioară a instituţiunii, după cum se vede şi în imaginea de mai jos.

Caricatura zilei

Xi Jinping si Putin

Editia PDF

Bancul zilei

Doi prieteni se întâlnesc dupa multa vreme: - Ei, prietene, cum e viata de barbat însurat? - Excelenta! Am reu (...)

Linkuri sponsorizate

Parteneri

Alte publicatii

    Fotografia zilei

    Intrebarea zilei

    Credeti ca blocurile ridicate dupa anii 2000 in Iasi si in tara sunt sigure in cazul unui cutremur major?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.