Anunturi de Mica Publicitate
Abonament la editia electronica
Iasi Tv Life
TeleM
TVR Iasi Telejurnal
Abonament la editia tiparita

vineri, 29.03.2024

Ford va decide până la jumătatea lunii februarie câte locuri de muncă va elimina în Europa

GALERIE
fabrica
  • fabrica
- +

Ford va decide până la jumătatea lunii februarie câte locuri de muncă va elimina în Europa, a declarat un sindicat german, în timp ce au apărut informaţii că BYD şi producătorul de automobile Magna au fost interesaţi să cumpere una dintre fabricile germane ale producătorului auto din SUA, transmite Reuters.

Viitorul fabricii din Saarlouis, Germania, a fost neclar din iunie anul trecut, când Ford a ales o fabrică din Spania pentru a-şi asambla vehiculul electric de generaţie următoare (EV) în defavoarea fabricii germane, care va înceta să mai producă modelul său actual, Ford Focus, din 2025.

Printre cincisprezece investitori posibili s-au numărat companii de energie şi asamblare de maşini, precum şi producători de echipamente originale, a declarat pentru Reuters şeful consiliului de întreprindere al fabricii din Saarlouis, Markus Thal.

Wall Street Journal a relatat marţi, citând surse apropiate situaţiei, că oficialii Ford călătoresc în China săptămâna viitoare pentru a vizita BYD şi a discuta despre vânzarea fabricii producătorului chinez de vehicule electrice.

Publicaţia Autos Automobilwoche a scris că Magna şi VDL Nedcar se numără şi ele printre cei cincisprezece investitori interesaţi. ”Suntem în discuţii cu un număr de potenţiali cumpărători şi nu mai avem nimic de adăugat în acest moment”, a spus un purtător de cuvânt al Ford, refuzând să comenteze despre companiile individuale numite.

Purtătorii de cuvânt ai BYD şi Magna au refuzat să comenteze. VDL Nedcar nu a putut fi contactată imediat pentru comentarii. ”Este de o importanţă secundară de pe ce continent provine un posibil investitor – dacă vine un producător de automobile, asta am dori să vedem, pentru că asta facem”, a spus Thal.

El a adăugat că negocierile cu posibili investitori s-au accelerat în ultimele luni, iar producătorul auto şi-a propus să prezinte o soluţie pentru viitorul uzinei până la sfârşitul primului trimestru. ”Avem nevoie urgent de un plan”, a adăugat el, spunând că lucrătorii nu vor aştepta până în 2024 pentru o soluţie.

BYD a declarat pentru Reuters, în octombrie, că urmăreşte să producă maşini electrice în Europa, unde în prezent produce doar autobuze electrice la o fabrică din Ungaria.

Compania vinde trei modele de maşini produse din China pe câteva pieţe europene şi a declarat în noiembrie anul trecut că intenţionează să adauge mai multe modele şi pieţe în acest an, fiind una dintre numeroasele mărci chineze care vizează piaţa europeană de vehicule electrice în creştere.

Separat, reprezentanţii sindicali ai celei mai mari fabrici germane a Ford din Köln se vor întâlni sâmbătă pentru a discuta despre reducerile planificate de locuri de muncă, despre care consiliul de întreprindere i-a informat pe lucrători în şedinţele de luni.

Membrii conducerii au fost invitaţi să îşi prezinte planurile pentru forţa de muncă, dar nu au oferit niciun detaliu, potrivit comitetului de întreprindere. Scenariul cel mai rău a fost reducerea a până la 2.500 de locuri de muncă la dezvoltarea de produse şi alte 700 în administraţie, a declarat un purtător de cuvânt al sindicatului. Un al doilea scenariu a fost şi el pe masă, au adăugat aceştia, refuzând să ofere detalii.

Un purtător de cuvânt al Ford a refuzat să comenteze asupra reducerilor planificate, făcând referire la o declaraţie din 20 ianuarie, în care a spus că trecerea la producţia de vehicule electrice necesită schimbări structurale şi nu va spune mai multe până când planurile nu vor fi finalizate.

Producătorul auto s-a angajat să creeze o gamă complet electrică în Europa până în 2030, iar conducerea sa din SUA a semnalat în mod repetat că vehiculele electrice necesită mai puţină muncă.

Personalul său european a trecut ultima dată printr-un val de reduceri de locuri de muncă în 2019 şi 2020, deoarece producătorul de maşini a urmărit o marjă operaţională de 6% în regiune, un obiectiv anulat de pandemia de coronavirus, cu marje de profit înainte de impozitare în Europa în primele nouă luni ale anului 2022 la doar 2,2% din vânzări.

Consiliul muncitorilor din Köln a cerut conducerii să se angajeze să nu efectueze disponibilizări înainte de 31 decembrie 2032 şi ca cei aproximativ 2.500 de angajaţi de la dezvoltarea de produse să rămână la producătorul auto.

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Moştenirea toxică ce o vor lăsa rectorii ajunşi la al treilea sau al patrulea mandat

Dan CONSTANTIN

Moştenirea toxică ce o vor lăsa rectorii ajunşi la al treilea sau al patrulea mandat

Dacă distinsul profesor „X” sau remarcabilul „Z” au putut să treacă peste lege, eu de ce nu aş putea?

opinii

Roboţi

Codrin Liviu CUȚITARU

Roboţi

Robotul a trecut, treptat, de la „plimbarea” convulsivă pe coridoarele Universităţii, la alergarea „profesionistă”. Se arăta capabil să sară şi peste obstacole, plăcerea sa supremă fiind „să evite” deliberat, în viteză, femeile de serviciu îngenuncheate pe ciment şi prinse în efortul răzuirii gumelor de mestecat aruncate iresponsabil. Îngrijitoarele se speriau îngrozitor şi ţipau injurios după Robogică (foarte des îl numeau „pocitania dracului”!).

Despre discursul regionalist din Moldova (II)

George ŢURCĂNAŞU

Despre discursul regionalist din Moldova (II)

Delestaţi de centru şi captivi între statalismul teritoriului post-sovietic de la est de Prut şi desconsiderarea de la nivelul Bucureştiului, moldovenii din România aleg soluţia cea mai simplă: ştergerea sau renunţarea la identitate. Exemplele sunt multiple şi deseori invocate în scrieri mai vechi, de la divergenţele teritoriale bucovineană (în plin nucleu statal al Moldovei), vrânceană şi gălăţeană, la tendinţele actuale ale tinerilor de a migra pentru studii spre centrele universitare externe Moldovei, deseori mai prost cotate decât Iaşul în sistemul universitar. În aceste condiţii, să nu înţelegi necesitatea unor mişcări care militează pentru scoaterea Moldovei din izolarea impusă de către centru e cam prea mult!

Spărgătoarea de coduri

Bogdan ILIESCU

Spărgătoarea de coduri

Viaţa unui copil de acum 40 de ani (şi aproape sigur şi înainte) era absolut fascinantă pentru că era înmuiată din plin în toată istoria omenirii şi în tot ce avea mai valoros, adunat până atunci, în cărţi. Da, lucrurile alea cu un aer prozaic, mărturia perpetuă a unei invenţii seculare, care, prin natura lor de a păstra scris orice gând pe care i-l încredinţai, obligau la multă atenţie, şi mare responsabilitate şi scriitorul, şi cititorul.

pulspulspuls

Calcule matematice: am putea avea o premieră la locale la Iaşi de ne va durea mintea

Calcule matematice: am putea avea o premieră la locale la Iaşi de ne va durea mintea

Dacă tot v-am servit ieri aicea niscai aritmetică electorală de Bahlui, haideţi să continuăm şi azi cu olecuţă de analiză matematică plus geometrie diferenţială tot pe tema asta incitantă! Nu de alta, dar acuşi încep iar simulările de alegeri, şi măcar să fim pregătiţi.

Caricatura zilei

La reciclat pet-uri și doze

Când Sistemul Garantie Colectare te pune pe gânduri

Cumpara editia digitala

Vremea in Iasi

Curs valutar

Parteneri

    Intrebarea zilei

    Vladimir Putin, presedintele Federatiei Ruse, a declarant intr-un interviu dat jurnalistului american Tucker Carlson ca nu va ataca niciun stat NATO. Credeti ca isi va respecta cuvantul dat?

    vezi raspunsuri