anunturi
grandchef
Bolta rece
Iasi Tv Life
TeleM
Impact FM regional

Colonelul Costin: o carieră militară discutabilă, distrusă de alcool şi nervi

Fostul şef al SPP Iaşi, băgat ieri la puşcărie. O carieră distrusă de nervi şi alcool

GALERIE
SPP Iasi
  • SPP Iasi
- +

Adrian Eugen Costin a primit ieri, definitiv, o condamnare la închisoare cu executare de peste un an de zile. Pedeapsa i se trage după ce, beat fiind, dar „în misiune operativă” potrivit documentelor, a intrat cu maşina într-un tramvai, rănind oameni, dar şi având un comportament nedemn la faţa locului. Dacă ar fi fost doar atât, probabil că ar fi scăpat. A urmat însă nerespectarea unei decizii judecătoreşti, care-i interzicea apropierea de fosta soţie. O carieră militară discutabilă se încheie astfel în mod ruşinos şi penibil.

 

Alcoolul şi nervii necontrolaţi l-au băgat la închisoare pe fostul şef al SPP Iaşi. Colonelul Adrian Eugen Costin a fost condamnat ieri definitiv de către magistraţii Curţii de Apel. În cazierul lui Costin s-a adăugat, pe lângă conducerea unui vehicul sub influenţa alcoolului, şi nerespectarea hotărârilor judecătoreşti.

Beat, dar în „misiune operativă”

În seara zilei de 31 ianuarie 2016, pe când se afla oficial în „misiune operativă”, colonelul Adrian Costin a intrat cu maşina de serviciu într-un tramvai. Testat la faţa locului, s-a constatat că ofiţerul SPP avea o alcoolemie în aerul expirat de 0,58‰. Ulterior, alcoolemia a fost stabilită la valoarea de 1,35‰ în sânge. Colonelul fusese la restaurantul Bolta Rece, unde consumase 200-300 ml de whisky şi o bere. Deşi demonstrase un comportament nedemn de poziţia pe care o ocupa, Costin a fost menţinut în rândurile SPP, fiind trecut în rezervă abia în iulie 2017. Pentru neglijenţă în serviciu şi conducerea unui vehicul sub influenţa alcoolului, Costin a fost condamnat de Tribunalul Militar Iaşi, în martie 2018, la un an şi o lună de închisoare, cu amânare pe durata unui termen de supraveghere de doi ani. Conform legii, dacă inculpatul comite vreo nouă infracţiune în interiorul acestui termen, amânarea pedepsei se revocă, iar pedeapsa se execută în regim de detenţie. Costin a scăpat ieftin, pentru că soacra sa, rănită în accident, nu a depus plângere pentru vătămare corporală din culpă. De asemenea, colonelul a plătit reparaţiile maşinii de serviciu şi ale tramvaiului pe care îl lovise.

Cititi si: "Misiune operativă" la Bolta Rece? Şeful SPP Iaşi, beat cu maşina de serviciu

În octombrie 2018, soţia lui Costin a părăsit domiciliul conjugal, după 18 ani de căsnicie, din cauza „consumului excesiv de alcool şi comportamentului deviant” al soţului său, după cum aveau să reţină judecătorii. Femeia s-a mutat la părinţii săi. Ulterior, pentru că Adrian Costin se manifesta agresiv şi venea deseori la părinţii ei pentru a face scandal, soţia a cerut ajutorul poliţiei. Organele Secţiei 3 au emis un ordin de protecţie provizoriu pe durata a cinci zile, interzicându-i lui Costin să se mai apropie de soţia sa. După câteva zile, Costin a venit din nou la părinţii soţiei sale, bătând insistent la uşă şi cerându-i femeii să iasă din casă. În aceste condiţii, Parchetul de pe lângă Judecătorie a cerut emiterea unui ordin de protecţie pe o durată mai lungă, magistraţii interzicându-i lui Costin apropierea de soţia sa pe o durată de 6 luni. Degeaba, pentru că abia emis, ordinul a şi fost încălcat de fostul ofiţer SPP. În următoarele trei luni, poliţia a fost chemată de 6 ori pentru a-l linişti pe Costin, care venea la domiciliul foştilor socri şi făcea scandal.

Pedeapsă mică, lovitură mare

Trimis în judecată, Costin şi-a recunoscut faptele, ceea ce i-a atras o pedeapsă minimă, de doar 4 luni de închisoare, pentru nerespectarea ordinului de protecţie. Aceasta a fost comasată însă cu pedeapsa primită în urma accidentului din 2016, amânarea fiind revocată. În final, magistraţii Judecătoriei l-au condamnat pe Costin la 1 an, 2 luni şi 10 zile de închisoare. Atât inculpatul, cât şi procurorii au făcut apel împotriva sentinţei, primul termen având loc la începutul acestui an. După două amânări, magistraţii Curţii de Apel au decis respingerea ambelor apeluri, menţinând în totalitate sentinţa dată la nivelul Judecătoriei.

 

 

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Un profesor universitar explică de ce Iaşul nu merită autostradă

Cosmin PAȘCA

Un profesor universitar explică de ce Iaşul nu merită autostradă

A se observa formularea în context a profesorului: autostrada „este un mijloc ca EU să ajung undeva”. Cu alte cuvinte, pentru Bulai şoseaua rapidă are un singur sens, spre Iaşi. Oraşul e văzut ca o grădină zoologică, oamenii stau aici într-un ţarc, din care n-au voie să iasă. Pot fi însă vizitaţi, ideal când începe bâlciul de Sfânta Parascheva.

opinii

New York şi Alabama. Un circuit epic

Codrin Liviu CUȚITARU

New York şi Alabama. Un circuit epic

Prin povestirile lui, Capote a avut, în mod evident, o influenţă hotărâtoare asupra a ceea ce s-a numit proza minimalistă americană din ultima jumătate a secolului XX. Acest tip de epic se concentrează pe frânturi din existenţa imediată, pe care le explorează nesofisticat şi totuşi artistic. Viziunea naratorului minimalist e pragmatică, evitând, din start, construcţiile monumentale ale romanului tradiţional, căutarea adevărurilor majore ale lumii sau elucidarea codurilor absconse şi derutante din istorie.

Miticilectualii ca Alfred Bulai şi disursul discriminatoriu la adresa moldovenilor

George ŢURCĂNAŞU

Miticilectualii ca Alfred Bulai şi disursul discriminatoriu la adresa moldovenilor

Când ai într-o regiune devenită fundătură prin proiectarea şi construcţia statului naţional, respectiv o aglomeraţie urbană de 400-450 mii de locuitori, ce ar fi singura capabilă să gestioneze fluxuri importante la nivel regional şi să polarizeze cât de cât regiunea, atât cât să-i creeze o minimă stabilitate şi coeziune teritorială, nu o izolezi din cauză că nu i-ar fi Bucureştiului de folos nu ştiu ce autostradă, ci faci eforturi să o deschizi către lume.

Întâmplările lui Nobel (I)

Bogdan ILIESCU

Întâmplările lui Nobel (I)

„All things are ready, if our mind be so.” (Toate lucrurile sunt pregătite, dacă şi mintea noastra este.) - William Shakespeare, Henry V

pulspulspuls

Iarăşi s-a făcut mişto de pârlipca lui Tudorel din Sărărie. Iată cu ce ocazie!

Iarăşi s-a făcut mişto de pârlipca lui Tudorel din Sărărie. Iată cu ce ocazie!

Două vorbe mai relaxate pe astăzi, dacă tot e joi, despre unul din evenimentele notabile care au loc în aceste zile în târg, stimaţi telespectatori şi drăguţe telespectatoriţe: selecta adunarea arhitecţilor de pe tot rotogolul ţării şi, de ce nu, chiar al Evropii şi al planetei. 

Caricatura zilei

Băsescu a pocnit, de data asta, o mașină

Editia PDF

Bancul zilei

Doi rechini : - Ce faci, ma? - Am fost bolnav... - Pai, ce-ai avut?  - Am mâncat un general rus si o saptamân (...)

Linkuri sponsorizate

Parteneri

Alte publicatii

    Fotografia zilei

    Intrebarea zilei

    Implementarea benzii unice pentru mijloacele de transport în comun pe toată lungimea șoselei Nicolina, o apreciați ca fiind benefică fluidizării traficului din zonă?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.