Un profesor de la Facultatea de Geografie, Mihai Bulai, implicat în multe proiecte de promovare a Iașului și a zonei Moldovei în general, este de părere că municipalitatea ar trebui să nu le mai permită firmelor reclamele agresive, care îi dau orașului un aer îngrămădit, neîngrijit, kitsch.
Mihai Bulai a postat pe pagina personală de Facebook o fotografie pentru a-și susține punctul de vedere. Deși ideea sa a fost apreciată de unii internauți, unul dintre colegii săi a fost de părere că propunerea nu va avea ecou și că ar trebui să renunțăm la a ne bate cu morile de vânt. ”Hai sa ne obișnuim cu ideea ca nu suntem occidentali”, a scris el în dreptul imaginii.
”Orașul are nevoie imediată de un Regulament de Estetică Urbană și de Publicitate Stradală.
Panourile cu reclamele pentru diversele afaceri trebuie să fie sintetice, după un tipar al întregii străzi și după morfologia aliniamentului de blocuri. Reclama trebuie să exprime identitatea de brand a afacerii, nu intreaga paletă de activități ca un bazar ieftin.
Cum ar fi ca fiecare magazin să scrie pe fațadă absolut tot ceea ce face, cu litere de 20 cm înălțime? Să ne imaginăm un supermarket, un second hand de haine, un metalo-chimice că ar avea panouri descriptive ca cele din imagine, pictograme, fotografii etc”, a notat Bulai.
Cei care i-au răspuns au dat drept exemple orașele din vestul țării, în special Sibiul și Oradea. Însă au fost și… pesimiști.
”Purism occidental. Lasă-ne asa cum suntem. Da, românului trebuie sa ii dai mura în gura, sa ii scrii verde pe galben ce poate găsi în magazinul reclamei. Hai sa ne obișnuim cu ideea ca nu suntem occidentali și nici nu vom putea deveni”, a scris într-un comentariu unul dintre colegii profesorului.
Mihai Bulai nu este singurul cadru didactic universitar cu adevărat implicat în problemele orașului. Un alt exemplu este cel al profesorului Laurențiu Rădvan de la Facultatea de Istorie. Recent, el a atras atenția asupra unei situații din aceeași sferă – cea a construirii și amenajării fără a se ține cont de reguli clare de urbanism. Și-a intitulat postarea ”Orașul leopard”.
Am primit la redactie cateva precizari ale agentiei de turism care apare in reclama, precizari pe care le prezentam mai jos:
Vă informăm că, Agenția de Turism Anemary este într-o continuă perfecționare a imaginii și își dorește ca numele său să fie legat de serviciile profesioniste de turism pe care o oferă clienților săi din anul 2009.
Dintre diplomele obtinute de catre agentia ANEMARY mentionez doar cateva
2021: Locul 2 in Top Profit Romania, judetul IASI, domeniul 7911: Activitati ale agentiilor turistice
2021: Locul 3 in Top Afaceri Romania Microintreprinderi, judetul IASI, domeniul 7911: Activitati ale agentiilor turistice
2021: Locul 3 in Top Profit Romania, judetul IASI, domeniul 79: Activitati ale agentiilor turistice si a tur-operatorilor; alte servicii de rezervare si asistenta turistica
2020 Locul 1 in Top Profit Romania, judetul IASI, domeniul 7911: Activitati ale agentiilor turistice, conform bilant 2019
2020: Locul 2 in Top Profit Romania Microintreprinderi, judetul IASI, domeniul 79: Activitati ale agentiilor turistice si a tur-operatorilor; alte servicii de rezervare si asistenta turistica, conform bilant 2018
2020: Locul 3 in Top Profit Romania, localitatea IASI, domeniul 79: Activitati ale agentiilor turistice si a tur-operatorilor; alte servicii de rezervare si asistenta turistica
2019 Locul 1 in Top Profit Romania, judetul IASI, domeniul 7911: Activitati ale agentiilor turistice, conform bilant 2018
2019: Locul 1 in Top Profit Romania Microintreprinderi, judetul IASI, domeniul 7911: Activitati ale agentiilor turistice, conform bilant 2018.
2018: Locul 1 in Top Profit Romania Microintreprinderi, judetul IASI, domeniul 7911: Activitati ale agentiilor turistice, conform bilant 2017.
Publicitate și alte recomandări video