FOTO Se întâmplă o dată la 8.000 de ani. Cometa verde Lovejoy trece din nou pe lângă noi

duminica, 07.03.2021

lovejoy
  • lovejoy

În ultimele săptămâni, pasionaţii de astronomie au putut vedea pe cer un obiect care străluceşte în culoarea verde. Este cometa Lovejoy, care s-a întors în apropierea orbitei terestre după 8.000 de ani de la ultima ei trecere.

Cometa a fost descoperită de Terry Lovejoy, un astronom amator din Australia, care i-a dat şi numele.

Astrofotograful David Lane a realizat fotografii deosebite cu această cometă, folosind un timp de expunere lung şi beneficiind de cerul senin de deasupra Kansas.

Această imagine este compozită, fiind alcătuită din 3 fotografii.

Un alt astrofotograf care a surprins imagini impresionante cu Lovejoy este Adam Block, care a realizat această fotografie la Mount Lemmon SkyCenter din Arizona.

Cometa este vizibilă în emisfera nordică de la sfârşitul lunii decembrie şi a atins gradul maxim de vizibilitate la mijlocul lunii ianuarie. (descopera.ro)

Proiectele, iluzii în fotbalul ieşean

Proiectele, iluzii în fotbalul ieşean

Atunci, când Politehnica va fi un club puternic, când Copoul va fi un punct de atracţie pentru fotbaliştii din toată Moldova, atunci ne putem gândim şi la antrenorul necesar pentru a râvni la performanţă

Franta a construit în insula Reunion o autostrada-viaduct de 12,5 km (care a costat 1,7 miliarde euro), ce serpuieste prin O (...)

Monumenta linguae Dacoromanorum. Scurt istoric al unui proiect filologic major (IV)

În foiletonul de faţă autorul evidenţiază rolul pe care l‑a jucat proiectul MLD la trezirea printre tinerii cercetători a interesului pentru studiile biblico-filologice.

Hirotonie de Episcop: Preasfinţitul Nichifor Botoşăneanul

Hirotonie de Episcop: Preasfinţitul Nichifor Botoşăneanul

Mâine va fi hirotonit noul Episcop-vicar al Arhiepiscopiei Iaşilor, Nichifor Botoşăneanul, ales de Sfântul Sinod al Bisericii Ortodoxe Române în şedinţa sa din 25 februarie 2021. Acest post de Episcop-vicar era vacant după ce, anul trecut, Preasfinţitul Părinte Calinic Botoşăneanul a fost ales şi întronizat Arhiepiscop al Sucevei şi Rădăuţilor. Vorbim, aşadar, despre un eveniment rar, un moment istoric. În Catedrala Mitropolitană din Iaşi, precedenta hirotonie de episcop săvârşită a fost tocmai cea a Preasfinţitului Calinic Botoşăneanul, în urmă cu 30 de ani, pe 25 martie 1991.

Ce înseamnă să ai de-a face cu o lume mult prea complexă ca să o poţi înţelege pe deplin? (I)

Aurelian-Petruș PLOPEANU

Azi vă voi familiariza cu câteva dintre ideile şi teoriile unui om de ştiinţă, eseist, filozof şi fost trader, unul dintre cei mai cunoscuţi şi urmăriţi specialişti în înţelegerea probabilităţii, incertitudinii şi riscului. Fie că vorbim de lebădă neagră, (anti)fragilitate, sisteme complexe, stresor, şoc, criză, instabilitate, volatilitate sau predictibilitate, aceste noţiuni sunt extrem de criticate de către multe gulere scrobite ale orgolioşilor scientişti.

Suferinţele discrete ale madamei

Una mai molcuţă, de uichend, pe azi, dacă tot e sâmbătă şi e aşa frig afară. Şi ce ar putea fi mai moale şi mai pufos decât opera lirică, stimaţi telespectatori, şi mai ales graniţa penală a acesteia cu politichia mâloasă de Bahlui?

De citit