Gata cu minunea? Autobuzele second hand ale RATP, blocate la Pitești
anunturi
Eurotrip
grandchef
anunturi
Bolta rece
anunturi
metalco

miercuri, 02.12.2020

Gata cu minunea? Autobuzele second hand ale RATP, blocate la Pitești

GALERIE
autobuze noi iasi
  • autobuze noi iasi
- +

O firmă de aici a blocat licitaţia de achiziţii pregătită de operatorul ieşean de transport. Aceasta contestă unele cerinţe din caietul de sarcini

  

O firmă din Piteşti a blocat procedura de licitaţie a RATP Iaşi pentru achiziţia de autobuze second-hand. Compania Girexim SA a acuzat regia, printre altele, că „unele specificaţii tehnice impuse prin documentaţia de atribuire nu ţin seama de noile tehnologii în domeniul fabricării de vehicule de transport persoane“. „Am învederat că se fabrică vehicule ce asigură condiţii identice sau chiar superioare de transport, echipate cu motoare cu putere inferioară celei menţionate iniţial, deci şi consum de carburant mai mic la 100 km, că sunt vehicule cu dimensiuni nu mult diferite de cele specificate de autoritatea contractantă, care pot oferi aceleaşi condiţii de transport şi siguranţă şi se adaptează la fel de bine la condiţiile de trafic din municipiul Iaşi“, se arată în contestaţie.

Firma a precizat că a primit răspunsuri contradictorii la solicitările de clarificări privind acceptarea tipului de autobuz propus de companie, motiv pentru care a înaintat contestaţia. Printre altele, Girexim a solicitat RATP să explice de ce a inclus anumite specificaţii tehnice, plecând de la lungimea de 12 metri şi până la echiparea mijloacelor de transport cu diverse instalaţii. Compania spune că dispune de autobuze care au rulat pe teritoriul României (cel mai probabil în transportul public din Piteşti, n.r.), dar care nu îndeplinesc unele condiţii tehnice (putere minimă de 190 KW şi echipare cu instalaţie de pornire pentru temperaturi scăzute). „În cartea tehnică a autobuzelor pe care le deţinem, cu o putere mai mică de 190 KW, se asigură transportul a 101 persoane, care este mai mare decât numărul de 90 de persoane impuse prin documentaţie. Atunci se pune întrebarea: scopul este de a transporta minim 90 de persoane sau de a descalifica ofertanţii ale căror autobuze au putere mai mică de 190 KW?“, a arătat contestatarul.

În răspunsul lor, oficialii RATP au explicat punctual cerinţele tehnice, precizând că acestea au fost realizate în baza pieţei existente şi a experienţei similare. Despre cerinţa „putere minim 190 KW“, RATP a arătat că este justificată „de experienţa rezultată în urma exploatării autobuzelor de diferite tipuri constructive, dar şi din considerentul că municipiul Iaşi are o particularitate renumită prin declivităţile numeroase“.

În plus, RATP a susţinut că această cerinţă asigură ca motorul să funcţioneze în parametrii optimi atât timp cât un alt criteriu este ca mijloacele de transport să fie dotate cu aparate de aer condiţionat. RATP intenţionează să achiziţioneze 35 de autobuze rulate, investiţia fiind estimată la peste 5,5 milioane lei. Contestaţia depusă de firma din Piteşti ar putea amâna ziua programată pentru deschiderea ofertelor (16 august), în cazul în care Consiliul Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor va suspenda procedura până la judecarea pe fond a sesizării. 

 

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Vot de Sf. Nicolae

Lucian DÎRDALA

Vot de Sf. Nicolae

Chiar dacă parlamentarii şi Parlamentul, ca instituţie, nu se bucură de încredere în rândul opiniei publice, cetăţenii României sunt singurii care pot remedia această situaţie, prin voturile lor. Singura condiţie ar fi ca ele să fie rezultatul unui proces de reflecţie atentă şi, poate, de deliberare sinceră cu cei apropiaţi.

Filmuletul zilei

opinii

Votul ca dar

Florin CÎNTIC

Votul ca dar

Deşi nu sunt superstiţios, m-am gândit să reiau acest text scris înainte de europarlamentarele de anul trecut, cu speranţa că poate nu şi-a pierdut din caracterul său profetic şi duminică va fi dusă la bun sfârşit o acţiune începută atunci.

O lume ce gândea în basme şi vorbea în poezii

Radu PĂRPĂUȚĂ

O lume ce gândea în basme şi vorbea în poezii

Această lume nu judeca sau, vai! nu condamna lumea de ieri cu mintea de azi, stângistă, de un neomarxism avântat şi prostesc. Măcar de-ar fi numai prefăcut, dar e prostesc. Nu cunoştea „progresismul” actual şi nici nu-l practica. Pentru ea lumea veche era şi lumea de azi, nu era una „mai înaintată”. 

Boala locvacităţii deşănţate

Ioan MILICĂ

Boala locvacităţii deşănţate

Să ne imaginăm, urmând firul consideraţiilor lui Huxley, că apocalipsa discursivă declanşată pe durata pandemiei actuale se traduce nu numai într-un puhoi de bâlbe, aberaţii, confuzii şi nehotărâri de tot soiul, ci şi într-un lanţ de constrângeri, privaţiuni şi pedepse, impuse printr-un discurs public ofensiv şi cinic, care amplifică încordarea şi istovirea psihică a indivizilor. 

pulspulspuls

Mesaj pentru nea Orban: iacătă de ce tac mâlc băieţii matale!

Mesaj pentru nea Orban: iacătă de ce tac mâlc băieţii matale!

Fiindc-am auzit că tot a anunţat nea Şică Orban că vine azi la Iaşi, am zis că merită să-i transmitem pe această cale şi o anume informare despre care suntem siguri că nu ştiu să i-o spună conţilierii lui de la Bucureşti, în legătură cu Iaşul. 

Caricatura zilei

Defilare cu distanțare

www.haidalacafeasiceai.ro

Editia PDF

Bancul zilei

O ambulanta goneste pe strazi si, la o intersectie rastoarna si accidenteaza un pieton. Soferul coboara imediat, ridica victima (...)

Linkuri

Alte ziare locale

    Intrebarea zilei

    Relaxarea condițiilpr de deplasare în starea de alertă va duce la:

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.