anunturi
grandchef
Bolta rece
Iasi Tv Life
TeleM
Impact FM regional

Germania ar putea renunta la viteza nelimitata de pe autostrazi

GALERIE
autostrada
  • autostrada
- +

Problema vitezei nelimitate pe autostrazi a reaparut miercuri in Germania, tara unde automobilul este rege, o data cu propunerea liderului social-democratilor Sigmar Gabriel de a o limita la 120 kilometri pe ora, criticata imediat de toate partile.

"Cred ca este rezonabila o limitare la 120 de kilometri pe ora pe autostrazi deoarece toate statisticile arata ca aceasta ar diminua numarul de morti si de accidente grave", a asigurat presedintele partidului social-democrat (SPD) intr-un interviu pentru cotidianul regional "Rheinische Post".

"Restul lumii face asta de mult timp", a adaugat acesta in timp ce printre cliseele mentionate in general despre Germania se numara des viteza nelimitata pe autostrazi.

Insa aceasta luare de pozitie a fost imediat respinsa chiar in cadrul partidului sau, mai ales de candidatul SPD la postul de cancelar pentru alegerile legislative din septembrie, Peer Steinbruck.

"Pe o mare parte a retelei rutiere germane avem deja o limitare de viteza", a argumentat Steinbruck, pentru televiziunea publica regionala WDR. Acesta a adaugat ca nu vrea sa se "amestece din nou" in dezbatere.

Purtatorul de cuvant al cancelariei, Steffen Seibert, a subliniat de asemenea ca Angela Merkel nu intentioneaza sa introduca o limita de viteza pe autostrazile germane unde nu este neobisnuit sa vezi masini cu peste 200 de kilometri la ora.

Ministrul Transporturilor, Peter Ramsauer, a declarat la randul sau ca este impotriva limitarii, argumentand faptul ca accidentele cele mai grave nu se produc pe autostrazi, ci pe drumurile nationale sau regionale.

Verzii, care vor ca alaturi de SPD sa bata coalitia liberal-conservatoare a Angelei Merkel la legislative, au inscris in programul lor electoral instaurarea unei limite de viteza de 120 de kilometri pe ora pe autostrazi pentru a limita emisiile de gaze cu efect de sera. Insa este singura miscare politica care militeaza in acest sens.

Absenta limitei de viteza pe o parte a retelei rutiere, fapt unic printre tarile industrializate insa foarte popular in opinia germanilor, pare sa ramana de neatins in tara marcilor Audi, BMW, Mercedes si Porsche.

hotnews.ro

 

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Celălalt război (I)

Cătălin ONOFREI

Celălalt război (I)

Când memele ucid genele.

opinii

Şoc şi groază…

Briscan ZARA

Şoc şi groază…

Nu e de râs, e de fapt de plâns. Orice dependenţă e rea, chiar şi aceea faţă de propriul copil. Şi cu cât mediul în care trăim e mai sigur, cu atât uităm faptul că acel om nu e făcut să stea cu noi, ci să trăiască fără noi. Datoria noastră e să îl învăţăm să zboare nu să îl ţinem în aer agăţat de sfori. E greu să înţelegem asta, dar nu e imposibil...

Opt ore în Turnul Babel

Cristina DANILOV

Opt ore în Turnul Babel

Extrovertiții au mai multe șanse să dea instantaneu o soluție unei probleme. Introvertiții, pe de altă parte, se simt mai confortabili când iau decizii bine gândite. Nu le place să fie zoriți, repeziți și puși la colț doar fiindcă nu-s ca șeful iute ca piperul. Pentru extrovertiți, recunoașterea socială și sprijinul colegilor sunt deosebit de importante. Pentru introvertiți, acest lucru este, de asemenea, valoros, dacă există, dacă nu, nu vor suferi, ei își pot face treaba oricum, cu sau fără aprecieri și statui prea multe.

Mitocanul de la volan (I)

Eugen MUNTEANU

Mitocanul de la volan (I)

Suntem asaltați zilnic cu știri și imagini despre accidente de circulație atroce. Statisticile spun că România este țara europeană cu cei mai mulți morți în accidente de circulație. Dincolo de precaritatea șoselelor, cred că o cauză a acestei situații îngrijorătoare este și existența în libertate a fiarei sălbatice pe care am ales să o numesc mitocanul de la volan.

pulspulspuls

O cabală preoţească ţesută pe îndelete de multă vreme

O cabală preoţească ţesută pe îndelete de multă vreme

Ehehei, iubiţi dreptcredincioşi, iată că încurcate mai sunt căile Domnului de când treburile lumeşti şi dorinţele de parvenire şi câştig şi-au băgat coada tot mai adânc în sânul şi buzunarele largi de popă ale unor înalţi prelaţi din mitropolia noastră de la Iaşi, atât de greu încercată în ultima vreme. Iacătă aşadar, dragilor, ce au mai putut zămisli minţile întunecate de aceste lucrături diavoleşti: citiţi şi vă cruciţi, nu alta! 

Caricatura zilei

Ambulanța

Editia PDF

Bancul zilei

Un sofer de TIR opreste la un popas, comanda un sandwich, o cafea si o placinta. Intra trei motociclisti rai, unul îi man&ac (...)

Linkuri sponsorizate

Parteneri

Alte publicatii

    Fotografia zilei

    Intrebarea zilei

    Implementarea benzii unice pentru mijloacele de transport în comun pe toată lungimea șoselei Nicolina, o apreciați ca fiind benefică fluidizării traficului din zonă?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.