Ghid de îngrijire a anvelopelor (P)
anunturi
Eurotrip
grandchef
anunturi
Bolta rece
anunturi

vineri, 28.01.2022

Ghid de îngrijire a anvelopelor (P)

GALERIE
images
  • images
- +

O călătorie cu mașina mai sigură înseamnă în primul rând ca anvelopele să se regăsească într-o bună stare, fără să fie uzate sau nepotrivite sezonului.

Iată câteva lucruri bune de reținut și poate chiar câteva sfaturi despre care nu știai, oferite de producătorul de anvelope Michelin!

Conducerea în siguranță pe drumuri ude

  1. Condu întotdeauna cu ambele mâini pentru a menține controlul.
  2. Redu viteza: anvelopele vor avea o tracțiune și un contact mai bun cu drumul.
  3. Mărește semnificativ distanța față de alte mașini.
  4. Atenție la alți șoferi și la posibilele pericole din jurul tău. Anticipează situațiile periculoase în loc să aștepți să reacționezi la ele.
  5. Înainte de viraj: frânează numai în linie dreaptă înainte de a vira, treptat. Nu frâna în curbe deoarece poți aluneca.
  6. Când iei un viraj: încetinește înainte de viraj și menține o viteză constantă în timpul virajului.
  7. La întoarcere: nu fă mișcări bruște cu volanul.
  8. Inspectează cele patru anvelope lunar - Asigură-te că anvelopele au o aderență și o presiune adecvate. Nu uita că este important să verifici presiunea în anvelope auto la fiecare plecare de pe loc, pentru a te asigura că aceasta este suficientă.
  9. Alege anvelope care oferă aderență maximă pe carosabil ud.

Frână în ploaie

  • Pe drumurile umede, distanța de oprire atunci când pui frână crește față de drumurile uscate.
  • Frânează mult mai devreme decât ai face-o pe drumurile uscate.
  • Dublează distanța dintre tine și mașina din fața ta; va dura mai mult ca mașina să se oprească în siguranță atunci când drumul este ud.

Ce să faci dacă aluneci în față în loc să virezi

Anvelopele din față își pierd tracțiunea mai devreme decât anvelope din spate. Aceasta se numește subvirare. Mașina ta va rata astfel curba și va ieși de pe șosea.

Cum să recâștigi controlul:

  • Ia piciorul ușor de pe pedala de accelerație și încetinește până când mașina își recapătă tracțiunea.

Cum să eviți acest lucru:

  • Verifică lunar presiunea în anvelope.
  • Verifică lunar adâncimea benzii de rulare.

Evită alunecarea

Anvelopele din spate sau din față nu vor urma direcția volanului.

Cum să recâștigi controlul:

  • Ia ușor piciorul de pe pedala de accelerație și încetinește până când mașina își recapătă tracțiunea.

Cum să eviți acest lucru:

Sfaturi de conducere:

  • Condu mai încet pe ploaie sau pe drumuri ude.

Evită pierderea controlului

Anvelopele din spate își pierd tracțiunea mai devreme decât anvelopele din față și încep să se încline.

Cum să recâștigi controlul:

  • Dacă ai tracțiune pe față: accelerează și, dacă este necesar, virează în sensul opus virajului mașinii.
  • Dacă ai tracțiune spate: eliberează accelerația și rotește volanul în direcția opusă derapajului.
  • Dacă ai tracțiune integrală: virează în aceeași direcție în care ai derapat. Odată ce ai recăpătat tracțiunea, schimbă direcția.

 Cum să eviți acest lucru:

  • Verifică lunar presiunea în anvelope.
  • Verifică lunar adâncimea benzii de rulare.
  • Schimbă regulat poziția anvelopelor, astfel încât acestea să se uzeze uniform.
  • Dacă cumperi doar două anvelope noi, asigură-te că acestea sunt poziționate în spatele vehiculului.

Sfaturi de conducere:

  • Nu vira prea mult atunci când o faci brusc.

Evită acvaplanarea

Anvelopele alunecă și nu răspund la viraj, frânare sau accelerare. Vehiculul poate chiar derapa sau se poate răsuci.

Acvaplanarea apare atunci când apa dintre anvelope și drum nu poate fi îndepărtată suficient de repede. Acest strat de apă se acumulează în fața anvelopei până când presiunea în anvelope depășește presiunea în anvelope pe drum. Acesta este momentul în care pierzi contactul cu drumul.

Anvelope pentru sezonul rece – descoperă ideile zilei

Cum să recâștigi controlul:

  • Nu te opri brusc.
  • Încetinește ușor până când recapeți tracțiunea.

Cum să eviți acest lucru:

Verifică lunar presiunea în anvelope. O presiune sub 30% din valoarea recomandată crește considerabil riscul de acvaplanare.

Verifică anvelope lunar de uzură. Cu cât banda de rulare este mai adâncă, cu atât anvelopele pot răspândi mai multă apă.

Încetinește când te apropii de bălți mari sau de apă stătătoare.

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Deloc-surprinzătoarea legătură dintre Iohannis şi AUR

Pavel LUCESCU

Deloc-surprinzătoarea legătură dintre Iohannis şi AUR

Criza declanşată din umbră de Iohannis, în care Cîţu şi penibila lui #echipăcâştigătoare au funcţionat pe post de simple marionete, avea să producă, practic, relansarea în forţă a AUR până la a-l ajuta să ajungă la cele peste 20 de procente de acum (mai exact, 20,6, cf. INSCOP).

Filmuletul zilei

opinii

Dintr-una într-alta

Alexandru CĂLINESCU

Dintr-una într-alta

Uns - cum se spune - cu toate alifiile, Dîncu este şi unul dintre cei care au creat şi au dezvoltat „fabrica de doctori” din zona armatei şi a serviciilor. A încurajat, aşadar, impostura, frauda, minciuna. Spoiala lui intelectuală îl face cu atât mai detestabil.

Nomex

Neculai SEGHEDIN

Nomex

Cine nu-şi aduce aminte de faţa plină de cicatrice a lui Andreas Nikolaus Lauda, adică Niki Lauda, campionul de Formula 1 din anii 1975, 1977 şi 1984?

Scadenţa minciunilor „de stat”

Nicolae CREŢU

Scadenţa minciunilor „de stat”

Deşi nu ne-a lipsit, nici nouă, românilor, ca şi tuturor celorlalţi trecuţi prin „raiul” comunist, pe aici, prin partea asta de lume din „sfera de influenţă” a Moscovei, experienţa, trăită „pe propria piele”, a minciunilor tot mai gogonate de care era în stare - şi este şi acum - propaganda oficială, ce se întâmplă, sub ochii noştri, de la o vreme, depăşeşte orice „aşteptări” în materie de ţanţoşă neobrăzare. 

pulspulspuls

Viorica şi Doiniţa: un cuplu vechi de prin vecini, care sapă de ani buni la temelia Iaşului

Viorica şi Doiniţa: un cuplu vechi de prin vecini, care sapă de ani buni la temelia Iaşului

Ne tot întreabă lumea de prin Iaşi cum de au ajuns aşa de influenţi botoşănenii în partidoi la Bucureşti şi cum de au decăzut ieşenii că nu-i lasă să intre prin ministere nici pe holuri, că sunt opriţi de portari. 

Caricatura zilei

Nouă în loc de patru

Editia PDF

Bancul zilei

Doi tipi, amândoi casatoriti, stau de vorba: – Nu stiu ce sa ma mai fac! De câte ori vin acasa, dupa ce am ba (...)

Parteneri

Alte publicatii

    Intrebarea zilei

    Implementarea benzii unice pentru mijloacele de transport în comun pe toată lungimea șoselei Nicolina, o apreciați ca fiind benefică fluidizării traficului din zonă?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.

    X