De Business

Punem punctul pe știi

Gigantul polonez Zabka își extinde rapid rețeau de magazine din România

duminică, 23 iunie 2024, 15:36
2 MIN
 Gigantul polonez Zabka își extinde rapid rețeau de magazine din România

Grupul polonez Zabka, un lider în retailul din Polonia cu peste 10.000 de magazine în țara sa de origine, a făcut un pas important pe piața internațională prin deschiderea recentă a primelor sale unități în România.

Cu cinci magazine deja funcționale și alte șase în curs de amenajare, Zabka își propune o expansiune rapidă în România.

Ce spun oficialii gigantului polonez Zabka

„Pentru noi, România este prima piață internațională pe care pătrundem. În Polonia, avem 10.500 de magazine și deschidem, în medie, alte trei magazine pe zi. În România, momentan avem cinci unități, dar ne extindem. Vrem să ne dezvoltăm cu aceeași viteză ca în Polonia și, ținând cont de mărimea pieței, putem face asta. Înainte de toate însă, trebuie să înțelegem consumatorul pentru a ne putea adapta business-ul. Acum încă învățăm”, a declarat Anna Grabowska, CEO al Zabka International și vice-președinte și membru în boardul grupului cu afaceri anuale de 5 miliarde de euro.

Citiți și: Luptă „față în față” la Iași, în zona industrială, între doi giganți europeni de retail: Carrefour și Kaufland. Un proiect greu de înțeles

Zabka, cu o istorie de circa 25 de ani, este unul dintre cei mai puternici retaileri din Polonia, deservind zilnic 3,6 milioane de clienți. Aproximativ 17 milioane de polonezi (aproape jumătate din populație) au un magazin Zabka la mai puțin de 500 de metri de locuința lor, conform declarațiilor Annei Grabowska. Ea a subliniat că există în continuare potențial de expansiune în Polonia pentru grupul susținut de fondul american de investiții CVC.

Când a intrat pe piață grupul Zabka

Intrarea Zabka pe piața din România s-a realizat la finalul anului trecut prin achiziția pachetului majoritar de acțiuni al companiei de distribuție DRIM Daniel Distributie FMCG. Tranzacția a primit deja aprobarea Consiliului Concurenței. Vânzătorul în acest acord a fost familia de antreprenori locali Trandafir, care a dezvoltat compania DRIM Daniel Distribuție de-a lungul a aproape trei decenii, până la afaceri de peste 650 milioane de lei în 2023, înregistrând o creștere de 26%.

Zabka intenționează să se extindă în România cu aceeași determinare și viteză ca în Polonia, adaptându-se la specificul pieței locale pentru a oferi consumatorilor români servicii de calitate și produse variate.

 

Publicitate și alte recomandări video

Comentarii