Test de conducere cu cel mai nou pick-up Ssangyong, expertul coreean 4×4.
Recent am scris despre noul pickup SsangYong Grand Musso şi avantajele pe care le are acest model: un interior premium, cea mai mare capacitate de încărcare din clasa sa şi garanţie de 10 ani (tot cea mai mare din clasa sa). Acestea erau de fapt avantajele “pe hârtie”, dar am avut însă ocazia săptămâna trecută să fac şi un test de conducere timp de două zile cu acest model şi să descopăr cum se comportă efectiv în trafic..
În primul rând este o maşină foarte silenţioasă, lucru neaşteptat la o camionetă de o talie aşa mare. Producătorul spune că foloseşte un nou şasiu inovator (Quad Frame) care izolează foarte bine habitaclu de zgomotele generate de rularea pe carosabil şi de cele ale motorului. Rezultatul este cu adevărat impresionant – aproape că nu auzi deloc motorul, iar cutia de viteze automată cu şase trepte face schimbările extrem de lin, mai ales dacă este pusă în modul de funcţionare “eco”. În pliantul de prezentare al maşinii, pe lângă “Silenţios” producătorul mai spune despre modelul său că este şi masiv şi adevărul este că trebuie să îl conduci ca să îţi dai realizezi cât de mare este – pe şosea practic eşti deasupra tuturor, inclusiv îi poţi privi de sus pe cei din SUV-uri de mari dimensiuni cum ar fi de exemplu Range Rover.
Interior premium
Pe lângă faptul că acest model este foarte silenţios şi atmosfera de la bord este una demnă de un model premium SUV, şoferul şi pasagerii au la dispoziţie şi cele mai noi sisteme de asistenţă şi de infotainment. Panoul de instrumente din dreptul şoferului are două ceasuri analogice (turaţia şi viteza) iar între ele este un panou digital care îţi afişează toate informaţiile de care ai nevoie în timpul conducerii (viteza instantanee, ce muzică rulează pe sistemul de infotainment, indicaţii legate de navigaţie, presiunea în roţi, etc). Volanul multifuncţional este plin de comenzi – de la telefon şi volumul audio până la cele necesare setării pilotului automat. Scaunele din faţă beneficiază amândouă atât de încălzire cât şi de ventilaţie în trei trepte.
În centrul bordului se află un ecran tactil de mari dimensiuni (8 inch) care este inima sistemului de infotainrment şi navigaţie, care permite conectarea telefonului prin Bluetooth,sunt disponibile Apple Carplay şi Android auto etc.O altă funcţie importantă cu afişare pe display-ul central este cea legată de manevrarea autovehiculului – poţi vedea practic când faci o parcare unde se situează maşina şi chiar ai nevoie, având în vedere talia foarte mare acestui model (camere video frontală, laterală şi spate).
Sisteme de ultimă generaţie
Sistemele de siguranţă şi asistenţă a şoferului sunt cele mai moderne disponibile acum, cum ar fi:
– sistem de frânare de urgenţă autonomă, care detectează vehiculele aflate în mişcare sau oprite şi alertează şoferul în avans pentru a preveni coliziunile sau a diminua efectele acestora;
– sistem de avertizare coliziune frontală, care avertizează şoferul dacă un alt vehicul sau pieton apare în faţa automobilului;
– sistem de atenţionare la pornirea vehiculului din faţă, care atrage atenţia şoferului prin avertizare vizuală şi sonoră atunci când vehiculul din faţă automobilului începe să se îndepărteze (este foarte utilă atunci când te afli într-un blocaj al traficului şi faci şi altceva în timp ce stai şi aştepţi);
– asistenţă la schimbarea benzii de circulaţie;
– sistem de monitorizare a unghiului mort avertizare la părăsirea benzii de circulaţie
– asistent faza lungă, care recunoaşte vehiculele ce se apropie din sensul opus şi comută automat de la faza lungă a farurilor la faza de întâlnire;
– alertă privind traficul din spatele automobilului, care este un sistem ce avertizează şoferul la mersul înapoi de apropierea unui vehicul din dreapta sau din spatele vehiculului acest sistem (este foarte util atunci când ieşi cu spatele din curte şi nu ai vizibilitate).
Poate tracta până la 3 tone
SsangyongMusso Grand este disponibil cu un motor diesel XD e220 de 2,2 l, care produce 181 CP şi un cuplu de 400 Nm (între 1400-2800 rot/min). Consumul mixt este de aproximativ 8.1 litri/kilometri. Motorul este suficient de puternic pentru a tracta până la 3 tone (cu frânare, în combinaţie cu transmisie automată cu 6 trepte). Se poate opta pentru o suspensie spate cu cinci braţe multilink sau o suspensie cu arcuri lamelare (a doua este preferabilă atunci când ştii că vei avea des încărcături grele în benă). Musso dispune de asemenea şi de tracţiune integrală nepermanentă – tracţiunea integrală 4×4 poate cuplată în caz că e necesar (această soluţie este mult mai fiabilă şi mai economică decât sistemele cu tracţiune integrală permanentă). În mod normal maşina are tracţiune spate, dar dacă condiţiile de rulare se înrăutăţesc adică există zăpadă, ai şi posibilitatea de a folosi sistem 4x4H, iar pentru cazurile extreme (pentru a ieşi din situaţie în care maşina a rămas împotmolită) există inclusiv reductor 4x4L. Aşa cum am spus, transmisia poate fi manuală sau automată cu 6 trepte. Modelul pe care l-am avut la test avea cutia automată cu şase trepte, dar şi la aceasta există posibilitatea de a schimba treptele în modul manual.
Grand Musso stă foarte bine şi la capitolul sisteme de siguranţă, pasive ori active – are 6 airbag-uri dar şi sisteme de siguranţă active precum ar fi cel de oprire de urgenţă, ESP(program electronic de stabilitate), protecţie activă contra răsturnării şi sistem de asistenţă la frânare.
Ssangyong vine cu preţuri promoţionale la lansarea acestui model – de la 25.990 euro pentru echiparea 4WD Plus (motor 2.2 e-XDIdiesel 181 CP, 420 Nm, diferenţial blocabil, pe puntea spate, tracţiune 4×4 nepermanentă, cu reductor cu amplificare a cuplului motor, suspensie spate cu punte semirigidă şi arcuri lamelare).
Publicitate și alte recomandări video