Gropile de pe şoselele României însumează 80 de kilometri pătraţi
anunturi
Eurotrip
grandchef
anunturi
Bolta rece
anunturi
metalco

vineri, 30.07.2021

Gropile de pe şoselele României însumează 80 de kilometri pătraţi

GALERIE
gropi asfalt
  • gropi asfalt
- +

Suprafaţa totală a gropilor existente pe şoselele României însumează mai mult de 80 de kilometri pătraţi, arată o statistică a Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), care anunţă, luni, demararea lucrărilor de reabilitare şi „punere în ordine” a drumurilor.

Lucrările de plombare a gropilor sunt proiectate pentru o suprafaţă totală de 619.040 de metri pătraţi, din care au fost realizate până în prezent lucrări de reabilitare pe 24.195 de metri pătraţi. „Rezultă o suprafaţă cu gropi de 594.000 mp, care - potrivit normativelor actuale de echivalare - se împarte la 7.000 şi avem, astfel, puţin peste 80 de kilometri pătraţi de gropi”, au explicat, pentru MEDIAFAX, reprezentanţii CNAIR.

Cele mai mari suprafeţe cu gropi se întâlnesc - potrivit statisticii CNAIR - pe şoselele desrevite de Direcţiile Regionale de Drumuri şi Poduri Braşov (200.000 mp), Iaşi (192.780 mp), Bucureşti (76.290 mp) şi Cluj (55.850 mp). Cele mai mici suprafeţe cu gropi sunt la administratorii din Timişoara (17.640 mp), Constanţa (25.030 mp) şi Craiova (51.450 mp).

„În perioada 1 aprilie - 30 iunie, la nivelul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, prin Direcţiile Regionale, se va desfăşura programul de punere în ordine a infrastructurii rutiere la încheierea sezonului rece (reparaţii curente). Tipurile de lucrări de întreţinere curentă cuprind lucrări la partea carosabilă, întreţinerea platformei drumului, toaletări şi igienizări, asigurarea scurgerii apelor din zona drumului, lucrări privind întreţinerea plantaţiilor rutiere, lucrări de întreţinere curentă a podurilor, pasajelor, podeţelor şi tunelurilor, cât şi lucrări care vizează siguranţa circulaţiei”, se arată într-un comunicat al CNAIR.

„Ponderea cea mai mare o vor avea lucrările la partea carosabilă: plombări de gropi, repararea suprafeţelor burduşite, badijonări pe suprafeţele poroase, colmatări fisuri la îmbrăcăminţi asfaltice, dar şi colmatari crăpături şi rosturi la îmbrăcăminţi cu lianţi hidraulici”, se menţionează în comunicat. În anul 2018, pentru programul de reparaţii şi întretinere a autostrăzilor şi drumurilor naţionale sunt alocaţi aproximativ 120 de milioane de lei. „Precizăm că reparaţiile periodice, care constau în prinicipal în aşternerea de covoare bituminoase, vor demara în luna iunie 2018, când se vor finaliza procedurile de achiziţii publice aferente”, mai arată CNAIR.

 

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

În căutarea Secretarului General

Lucian DÎRDALA

În căutarea Secretarului General

În ceea ce priveşte dimensiunea geografică şi politică, ideea unui secretar general venit din Est pare, şi ea, atractivă. Pe fondul relaţiilor tensionate cu Moscova, ea ar transmite un mesaj de fermitate, date fiind încercările Rusiei de a submina stabilitatea unora dintre ţările din flancul răsăritean.

Filmuletul zilei

opinii

Ciudăţenii şi nu prea

Alexandru CĂLINESCU

Ciudăţenii şi nu prea

Digi anunţă, pentru această toamnă, un curs intensiv de jurnalism cu durata de trei luni. Prima obiecţie care îţi vine în minte este că trei luni înseamnă mult mai puţin decât trei ani de facultate (plus doi pentru un eventual master). Să admitem totuşi că e vorba de nişte cursuri intensive, cu rol de iniţiere în secretele meseriei. 

Drum fără pulbere (I)

Neculai SEGHEDIN

Drum fără pulbere (I)

Întrebat fiind de ce a încheiat pactul cu diavolul, pact care includea şi romanul Drum fără pulbere, scriitorul Petru Dumitriu ar fi răspuns sec: De foame! Judecând după averea pe care o adunase până la fuga sa în Republica Federală Germania, în februarie 1960, se pare că marele romancier era posesorul unei pofte de mâncare insaţiabile! 

Despre tinerii care nu învaţă, nu muncesc şi nu urmează o formă de pregătire profesională

Ciprian IFTIMOAEI

Despre tinerii care nu învaţă, nu muncesc şi nu urmează o formă de pregătire profesională

Avem o problemă cu forţa de muncă, o ştim cu toţii, în special cu lipsa oamenilor pregătiţi profesional/ calificaţi/ disponibili de a munci. Care sunt cauzele acestei probleme? 

pulspulspuls

Ne-a scris premarele: of, iar s-a înfierbântat asupra nopţii...

PULS

Ne-a scris premarele: of, iar s-a înfierbântat asupra nopţii...

Băbăeţi, sau măi fetelor care vă ocupaţi de mesajele publice ale premarelui, mai opriţi-l, măi, din beţia de cuvinte pe şefu’, că în ultima vreme o ia cam des pe ulei, mai ales când îl apucă actul ratat pe seară! Iaca, de-un par egzamplu, am văzut alaltăseară ditamai scrisoroiul destinat gazetei noastre şi semnat de premare, cântărind nu mai puţin de 3.300 de semne (aproape două file dactilo, pentru cei mai familiarizaţi cu bătrâna maşină de scris), în care am trântit căciula în vreo 3-4 rânduri de bătătură, râzând de stilul puerilo-ridicolo-comunist în care era redactată misiva, presărată ici-colo cu răutăţi sau jigniri clar învăţate de la amicul buhai şantajist. 

Caricatura zilei

30 km/h

Editia PDF

Bancul zilei

Când ma întâlnesc în parc si vorbesc cu barbati casatoriti, am impresia ca toti traim cu aceeasi femeie! (...)

Parteneri

Alte publicatii

    Intrebarea zilei

    Sute de persoane au ieșit în stradă pentru a protesta împotriva resticțiilor legate de COVID. Care ar trebui să fie pasul următor?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.