Grupul care operează brandurile KFC, Pizza Hut şi Taco Bell în România, pierderi de 4,71 milioane lei
anunturi
Eurotrip
grandchef
anunturi
Bolta rece
anunturi
metalco

Grupul care operează brandurile KFC, Pizza Hut şi Taco Bell în România, pierderi de 4,71 milioane lei

GALERIE
KFC
  • KFC
- +

Sphera Franchise Group, care operează restaurantele KFC (în România, Italia şi Moldova) şi Pizza Hut şi Taco Bell (în România), a raportat în primele nouă luni pierderi de 4,71 milioane lei, de la un profit net de 38,2 milioane lei în perioada similară a anului trecut, la vânzări în restaurante de 502,4 milioane lei, care au scăzut cu 27,6%, arată raportul trimis BVB.

"Sphera Franchise Group raportează vânzări consolidate de 502,4 milioane lei în primele nouă luni ale anului, reprezentând o scădere de 27,6% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Vânzările consolidate alegrupului în al treilea trimestru s-au ridicat la 197,9 milioane lei, ceea ce înseamnă o scădere de 20,5% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, însă în creştere cu 86,2% comparativ cu trimestrul doi al acestui an. Performanţa înregistrată în trimestrul 3 a reuşit să reducă impactul negativ al pandemiei înregistrat în trimestrul 2", arată grupul.

Livrările prin canalele proprii şi parteneriatele cu agregatorii de comenzi online au contribuit la îmbunătăţirea performanţei în trimestrul 3. Astfel, în perioada iulie-septembrie, 24% din totalul comenzilor au fost generate prin canalele de livrare, în timp ce 76% au fost vândute în restaurante. Spre comparaţie, în aceeaşi perioadă a anului trecut, doar 6% dintre comenzi erau generate prin canalul de livrare. În ceea ce priveşte contribuţia la vânzări pe ţări, în primele nouă luni, România reprezenta 87,5%, Italia 11,3%, iar Moldova 1,1%.

"Trimestrul 3 2020 a continuat să fie o perioadă provocatoare pentru sectorul HoReCa din întreaga lume, pandemia de COVID-19 afectând în continuare afacerile. În acest context dificil, Sphera Franchise Group şi-a continuat strategia de adaptare rapidă la mediul în continuă schimbare pentru a maximiza veniturile. Prin urmare, grupul a reuşit să încheie primele nouă luni ale anului 2020 cu o cifră de afaceri consolidată de 502,4 milioane lei (-27,6% faţă de aceeaşi perioadă din 2019), dintre care 197,9 milioane lei generate în perioada iulie-septembrie 2020 (-20,5% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului 2019)", arată raportul grupului.

De la începutul anului şi până în prezent s-au deschis trei noi restaurante în Italia şi cinci în România. În trimestrul trei, au fost inaugurate patru restaurante - trei în România şi unul în Italia. De asemenea, la jumătatea lunii octombrie un nou restaurant KFC a fost inaugurat in România, iar la jumătatea lunii noiembrie au fost inaugurate: un restaurant KFC în Italia şi un restaurant Taco Bell în România.

“După un trimestru doi extrem de dificil, trimestrul trei a arătat semne de redresare. În această perioadă am redeschis toate restaurantele şi ne-am concentrat în principal pe extinderea serviciilor de livrare, optimizarea meniurilor pentru a se potrivi condiţiilor pieţei, reproiectarea fluxurilor de clienţi şi de producţie, analiza şi îmbunătăţirea structurilor de costuri pentru a maximiza performanţa. În ciuda pandemiei, am continuat să punem în aplicare planul de deschidere a restaurantelor noi, precum şi identificarea de noi spaţii pentru dezvoltări viitoare. Mulţumim tuturor membrilor echipei pentru implicarea şi dedicarea lor continuă”, a declarat Călin Ionescu, directorul general al Sphera.

În trimestrul trei, Sphera a reuşit să pună în aplicare măsuri importante de reducere a costurilor, atât la nivelul restaurantelor, cât şi la nivelul cheltuielilor generale şi administrative. Mai mult, pe parcursul trimestrului trei, grupul a beneficiat de ajutor de stat din partea guvernului român, care a contribuit la scăderea cheltuielilor cu salariile cu 33,4%, iar renegocierea cu proprietarii de spaţii comerciale a contribuit la scăderea cheltuielilor, cu chiria, cu 20,7%. De asemenea, costurile de publicitate au fost reduse cu 34,9%, faţă de trimestrul 3 2019.

Grupul a realizat în trimestrul 3 un profit net de 17,6 milioane lei, cu 12,3% mai mic faţă de ​​trimestrul 3 2019. "Performanţa noastră în trimestrul 3 a contribuit la recuperarea a 26,9 milioane lei în EBITDA şi la reducerea pierderii nete înregistrate la 30 iunie cu 17,6 milioane lei. Este important să subliniem creşterea marjei EBITDA normalizată, de la 12,3% în trimestrul 3 2019 la 13,6% în trimestrul 3 2020, cel mai ridicat nivel trimestrial înregistrat de la listarea grupului. Spre comparaţie, în trimestrul 1 marja EBITDA normalizată la nivel de grup a fost de 1,8%, iar în trimestrul 2 de -1,9%. Trebuie, de asemenea, să menţionez performanţa KFC România, care a înregistrat o marjă operaţională impresionantă de 19,2% şi a KFC Moldova de 21,2%. Totodată aş vrea să subliniez şi poziţia solidă pe care o înregistrăm din punct de vedere lichiditate cu un sold de 113 milioane lei” a declarat directorul financiar, Valentin Budeş.

La 30 septembrie, grupul număra 158 de restaurante, dintre care 157 deschise şi deservind clienţii, respectând în acelaşi timp măsurile de siguranţă impuse în contextul pandemiei.

 

 

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Despre importanţa îndoielii în ştiinţă şi falimentul calităţii în educaţie

Alexandru LĂZESCU

Despre importanţa îndoielii în ştiinţă şi falimentul calităţii în educaţie

Îndoiala şi spiritul critic nu mai sunt la modă. Un curent dominant în mass media şi pe reţelele sociale cultivă intoleranţa faţă de punctele de vedere care se abat de la cele considerate acceptabile, „corecte”, adesea, în mod ironic, „în numele ştiinţei”.

Filmuletul zilei

Franta a construit în insula Reunion o autostrada-viaduct de 12,5 km (care a costat 1,7 miliarde euro), ce serpuieste prin O (...)

opinii

Liviu Suhar

Nichita DANILOV

Liviu Suhar

Senzaţia pe care o încearcă spectatorul privindu-i tablourile e una stranie. Cufundate într-o tăcere ce trece dincolo de cotidian, proiectându-şi umbra lăuntrică în spaţiul ancestral, obiectele par să comunice între ele într-un limbaj mut, prin intermediul ultrasunetelor transpuse într-o partitură muzicală. Tăcerea lor e înşelătoare.

Raportul dintre public şi privat, din perspectivă feministă

Dana ȚABREA

Raportul dintre public şi privat, din perspectivă feministă

Aparent, dacă e să-l avem în vedere pe Richard Rorty, distincţia dintre sferele publică şi privată sunt separate în măsura în care problemele care cad sub incidenţa fiecăreia dintre ele sunt diferite şi, desigur, întrebările adresate sunt altele. Cu privire la individul uman, cineva ar putea fi deopotrivă liberal şi ironist, ceea ce conduce la posibilitatea ca cele două sfere să nu prezinte o opoziţie ireconciliabilă. Dimpotrivă. Cele două sfere converg. Să luăm ca exemplu familia: prin definiţie familia presupune spaţiul privat şi discreţia, cu toate acestea familia este reglementată prin reguli şi norme care ţin de sfera publică.

O întâlnire nici măcar de gradul 7 şi o mică incursiune onomatologică

Michael ASTNER

O întâlnire nici măcar de gradul 7 şi o mică incursiune onomatologică

Acum trei ani, la început de martie - eram în drum spre Bucureşti (cu trenul) - m-am trezit cu un mesaj de la o persoană necunoscută, dar cu acelaşi nume de familie. Am avut o conversaţie ciudăţică pe messenger cu femeia în cauză, apoi am uitat de discuţie. 

pulspulspuls

Suferinţele discrete ale madamei

Suferinţele discrete ale madamei

Una mai molcuţă, de uichend, pe azi, dacă tot e sâmbătă şi e aşa frig afară. Şi ce ar putea fi mai moale şi mai pufos decât opera lirică, stimaţi telespectatori, şi mai ales graniţa penală a acesteia cu politichia mâloasă de Bahlui? 

Caricatura zilei

De 8 martie

Editia PDF

Bancul zilei

Parintele Vasile a strâns 5 ani bani pentru clopotnita, dar nu i-au ajuns decât pentru un BMW.  

Parteneri

Alte publicatii

    Intrebarea zilei

    Relaxarea condițiilpr de deplasare în starea de alertă va duce la:

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.