Se pregătește extinderea Palas: Grupul Iulius își consolidează poziția pe piața de retail. Noi branduri în mall-urile din Iași, Timișoara, Cluj, Suceava

miercuri, 08 ianuarie 2025, 03:42
3 MIN
 Se pregătește extinderea Palas: Grupul Iulius își consolidează poziția pe piața de retail. Noi branduri în mall-urile din Iași, Timișoara, Cluj, Suceava

Privind în ansamblu, anul 2025 se anunță a fi plin de necunoscute și provocări pentru economia globală și implicit pentru retail. Grupul Iulius, deținut de Iulian Dascălu, cel mai mare investitor imobiliar român, se pregătește să navigheze aceste ape tulburi menținând costurile de operare ale mall-urilor la un nivel competitiv și continuând investițiile în curs sau planificate pentru modernizarea centrelor comerciale. Una dintre principalele noutăți anunțate de companiei este extinderea Palas, dar grupul are în vedere și alte investiții majore, ce ar urma să-i consolideze poziția pe piața de retail.

Grupul Iulius, condus de Iulian Dascălu, își pregătește strategia pentru a traversa provocările economice ale noului an. Cel mai mare investitor imobiliar român intenționează să mențină costurile operaționale ale centrelor comerciale la un nivel competitiv și să continue investițiile masive în modernizarea acestora. Cu proiecte majore în Iași, Timișoara, Cluj și Suceava, dezvoltatorul vizează atragerea unor branduri internaționale de top și noi concepte de entertainment, consolidându-și astfel poziția pe piața de retail din România.

Noi concepte de entertainment

În linii mari, compania își propune să continue proiectele începute în 2024 și să-și îndrepte atenția spre noi oportunități de dezvoltare pe piața de retail din România. În orașe precum Iași, Timișoara, Cluj și Suceava, Grupul Iulius analizează atragerea de noi branduri internaționale și concepte de entertainment care au planuri de extindere în regiune, după cum au precizat, pentru ZDI, reprezentanții dezvoltatorului imobiliar. „Aşteptările companiei noastre pentru 2025 sunt legate de continuarea proiectelor pe care le-am început în 2024 sau pe care le vom starta în curând. Piaţa de retail din România prezintă în continuare mult potenţial de dezvoltare, astfel că, în ceea ce ne priveşte, analizăm noi oportunități de a atrage în proiectele noastre din ţară (Iaşi, Timişoara, Cluj, Suceava) concepte de entertainment şi noi branduri internaţionale care au planuri de extindere în regiune”, au declarat, pentru ZDI, reprezentanții Iulius Grup.

Punctual vorbind, pentru Palas Iași se pregătește o revitalizare a proiectului, în contextul cererii mari din partea retailerilor internaționali. Se anticipează noi oportunități de petrecere a timpului liber și introducerea de branduri așteptate de clienți, potrivit companiei: „Palas s-a impus de ceva vreme ca fiind cea mai performantă dezvoltare comercială din afara Capitalei, iar odată cu aceste noutăţi pe care le pregătim își va consolida statutul. Vorbim despre noi oportunități de petrecere a timpului liber şi branduri aşteptate de publicul nostru, dar şi de mari retaileri deja prezenţi în Palas care vor veni cu cele mai noi concepte, precum şi despre alte surprize pe care le vom anunța în viitor.”

Iulius Mall Suceava, cea mai mare suprafață de retail din zona de Nord

Pentru Iulius Mall Suceava, dezvoltatorul vorbește despre extindere, dar una care va aduce, conform companiei, cea mai mare suprafață de retail din nordul țării, cu peste 60.000 mp. „ Venim cu noutăţi în materie de magazine, restaurante, un centru de fitness, spaţii verzi şi mai multe locuri de parcare”, au mai spus, pentru ZDI, reprezentanții Iulius Grup. Totodată, mișcările de capital vor continua și anul acesta în zona de regenerare urbană, unde se are în vedere continuarea proiectelor mixte în Constanța și Cluj-Napoca. La acest capitol, RIVUS Cluj este cel mai avansat, aici fiind prevăzută o investiție de peste jumătate de miliard de euro.

Însă, pe lângă investiții și planurile de extindere pregătite pentru anul acesta, reprezentanții companiei susțin că preocuparea este aceea de a menţine costurile de operare a mall-urilor la un nivel competitiv: Aşa cum se întâmplă în fiecare sector de activitate şi retailul va fi influenţat de evoluţiile de la nivel global și de modificările fiscale preconizate pentru ţara noastră, în mod particular. Preocuparea noastră este aceea de a menţine costurile de operare a mall-urilor la un nivel competitiv, în paralel cu investiţiile pe care le avem în curs sau cu cele planificate care vizează modernizarea sau reamenajarea centrelor noastre.”

Compania Iulius este un grup de renume, dezvoltator și operator specializat în proiecte mixte ample de regenerare urbană în România. Cu o experiență de peste 25 de ani în sectorul imobiliar, compania are o prezență puternică în patru mari orașe: Iași, Timișoara, Cluj-Napoca și Suceava. Investițiile realizate de Iulius în România depășesc 1,2 miliarde de euro.

Publicitate și alte recomandări video

Comentarii