Guvernul francez cere Renault să nu-şi mai dezvolte capacităţile de producţie din afara ţării
anunturi
Eurotrip
grandchef
anunturi
Bolta rece
anunturi
metalco

vineri, 26.02.2021

Guvernul francez cere Renault să nu-şi mai dezvolte capacităţile de producţie din afara ţării

GALERIE
renault
  • renault
- +

Guvernul de la Paris vrea ca Renault să nu-şi mai dezvolte capacitatea de producţie peste hotare, în schimbul pachetului de salvare de cinci miliarde de euro, a afirmat duminică ministrul francez al Mediului, Elisabeth Borne, transmite Reuters.

Întrebat de informaţiile din presa franceză referitoare la un posibil anunţ marţi al sprijinului guvernamental pentru industria auto, oficialul a declarat că staul va majora subvenţiile pentru achiziţionarea de vehicule electrice şi îi va ajuta pe cei cu venituri scăzute să cumpere maşini mai noi, mai puţin poluante. Borne nu a dat detalii privind data la care va fi anunţat pachetul de măsuri sau valoarea acestuia.

Şi ministrul francez al Economiei, Bruno Le Maire, a avertizat într-un interviu publicat vineri în cotidianul Le Figaro că grupul Renault se luptă să supravieţuiască în contextul crizei coronavirusului, adăugând însă că producătorul auto trebuie să îşi asume unele angajamente cu privire la menţinerea în Franţa a celor mai avansate activităţi tehnologice.

"Cu privire la gravitatea crizei precum şi cu privire la situaţia companiilor, eu voi continua să spun adevărul: Renault se luptă să supravieţuiască", a răspuns Bruno Le Maire, întrebat fiind dacă va accepta ca firmele care sunt susţinute de statul francez să închidă uzine în Franţa, aşa cum intenţionează să facă Renault.

Potrivit presei, Renault intenţionează să închidă mai multe uzine din Franţa, printre care cea de la Flins, unde sunt asamblate modelul electric Zoe şi Nissan Micra, dar şi uzina de asamblare de la Dieppe, în cadrul unui vast plan de economii care ar urma să fie anunţat săptămâna viitoare.

Bruno Le Maire a mai declarat pentru Le Figaro că nu a semnat încă împrumutul garantat de stat în valoare de cinci miliarde de euro solicitat de Renault. "Continuăm discuţiile în cadrul planului de sprijinire a industriei auto. Cerem producătorilor să îşi asume angajamente în trei direcţii: vehiculele electrice, respectarea sub-contractanţilor şi menţinerea în Franţa a celor mai avansate activităţi tehnologice", a subliniat ministrul francez al Economiei.

Surse citate de Reuters au declarat la începutul acestei săptămâni că Renault a ajuns la un acord cu băncile pentru un împrumut garantat de stat în valoare de cinci miliarde de euro. Acest împrumut garantat de stat, la care Renault lucrează de aproximativ o lună, ar urma să fie în scurt timp supus aprobării Consiliului de Administraţie, înainte de a fi aprobat oficial de Ministerul de Finanţe.

Producător de automobile din 1898, Groupe Renault este prezent în 134 de ţări şi a vândut 3,8 milioane de vehicule în 2019. Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană. 

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Politicienii ieşeni faţă în faţă cu adevăraţii băieţi deştepţi

Dan CONSTANTIN

Politicienii ieşeni faţă în faţă cu adevăraţii băieţi deştepţi

Este un domeniu care cere mai ales creativitate, înţelegerea modului de business şi o conexiune bună la internet.

Filmuletul zilei

Franta a construit în insula Reunion o autostrada-viaduct de 12,5 km (care a costat 1,7 miliarde euro), ce serpuieste prin O (...)

opinii

Mituri şi inerţii

Alexandru CĂLINESCU

Mituri şi inerţii

În ura faţă de „trădătorul” Pacepa acţionează două mituri: mitul Securităţii „patriotice”, care ne-a apărat de duşmani (mai ales de sovietici) şi mitul lui Ceauşescu mare patriot, omul care a făcut o sumedenie de lucruri bune şi care a schimbat faţa României. Aceste două mituri sunt de o deconcertantă tenacitate şi e uşor să ne convingem dând o simplă „raită” pe Facebook.

Cel mai modest dintre pământeni (III)

Neculai SEGHEDIN

Cel mai modest dintre pământeni (III)

La 32 de ani Armstrong îşi trăieşte tragedia vieţii: pierderea fiicei sale, Karen, în vârstă de doi ani, în urma unei tumori la creier. El nu va mai vorbi cu nimeni despre acest fapt, nici măcar cu soţia sa, Janet. Momentul este redat în filmul „First man/ Primul om”, realizat în 2018, la şase ani după moartea astronautului.

„Deşoşocizarea” AUR

Nicolae CREŢU

„Deşoşocizarea” AUR

La cum merg treburile în politichia românească, perspectivele de „spectacol” public al tupeului şi imposturii, din păcate, sunt din ce în ce mai… înfloritoare.

pulspulspuls

Cum de a apărut scandalul cu şpaga onorabilului Mugurel care bea Ciuc

Cum de a apărut scandalul cu şpaga onorabilului Mugurel care bea Ciuc

Multă lumea ne-a sunat să ne întrebe ce se întâmplă cu ultima acţiune a procurorilor de anticorupţie, cea care îl vizează pe Mugurel care bea Ciuc, viteazul penelist care a păstorit cândva şi pe plaiurile noastre. 

Caricatura zilei

Bloc lângă vilă

Editia PDF

Bancul zilei

Parintele Vasile a strâns 5 ani bani pentru clopotnita, dar nu i-au ajuns decât pentru un BMW.  

Parteneri

Alte publicatii

    Intrebarea zilei

    Relaxarea condițiilpr de deplasare în starea de alertă va duce la:

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.