„Iaşi Infrastructură” a primit buletinul de la instanţă. Asociaţia se va ocupa de infrastructura mare a judeţului. Primul proiect: Centura Hârlău

joi, 22 iunie 2023, 01:50
2 MIN
 „Iaşi Infrastructură” a primit buletinul de la instanţă. Asociaţia se va ocupa de infrastructura mare a judeţului. Primul proiect: Centura Hârlău

După o primă încercare eşuată, Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară „Iaşi Infrastructură” a obţinut din partea instanţei de judecată conform uzanţelor, calitatea de persoană juridică.

Iniţial, recunoaşterea asociaţiei s-a împotmolit într-o chichiţă legislativă care însă a întârziat procedura altminteri banală cu câteva luni. „Acest ADI va fi instrumentul prin care, în parteneriat cu CNAIR şi UAT-uri din judeţ, vom aborda infrastructura mare de transport”, a salutat Costel Alexe, preşedintele Consiliului Judeţean, verdictul dat de Judecătoria Iaşi. El a adăugat că, pe după cele trei obiective de investiţii pe care şi le-a propus asociaţia, vor fi şi „alte proiecte de infrastructură rutieră pe care le aşteptăm de ani de zile în Moldova”.

Primele propuneri de investiţii vizate de Iaşi Infrastructură sunt:

n Varianta de ocolire Hârlău – lungime estimată 5,2 km, cost estimat 17,8 mil. euro;

n Drum nou de legătură la reţeaua primară A8 – Leţcani Vest – Centura laşi – lungime estimată 8,8 km, cost estimat 43,7 mil. euro;

n Drum nou, modernizare şi creşterea siguranţei pentru sectorul de drum Vaslui – laşi – A8 – lungime estimată 85,9 km, cost estimat 86,9 mil. euro (în colaborare cu CJ Vaslui).

Alături de CJ, în asociaţie sunt membri comunele Miroslava, Aroneanu, Golăieşti, Deleni, Tomeşti şi Scobinţi, oraşele Hârlău şi Podu Iloaiei, precum şi municipiul Iaşi. Niciunul dintre cei zece nu are o variantă ocolitoare completă.

În comparaţie, Bihorul are deja în execuţie mai multe centuri, inclusiv pentru localităţi suburbane Oradiei. Oradea însăşi are deja varianta de ocolire finalizată, iar acum Strabag construieşte legătura de 19 km spre autostradă (A3).

Celelalte oraşe bihorene au centurile ocolitoare în execuţie (Beiuş, Ştei, Aleşd), în alte proiecte (Salonta, pe drumul expres Oradea-Arad, aflat în faza obţinerii avizului de mediu), ori au deja varianta de ocolire finalizată (Săcueni). De asemenea, tot pe fonduri europene ca şi cele enumerate, se lucrează la variantele de ocolire ale localităţilor vecine Oradiei precum Sânmartin (cu staţiunile Băile Felix şi 1 Mai), 150 de milioane de lei prin POIM, Oşorhei şi Sântandrei, fiecare la pachet cu câte un segment de drum judeţean de modernizat. 

Publicitate și alte recomandări video

Comentarii