anunturi
grandchef
Bolta rece
Iasi Tv Life
TeleM
Impact FM regional

Comunicat de presă

Iașul și regiunea Moldovei vor beneficia de investiții majore în infrastructura de transport în următorii 10 ani! (P)

GALERIE
maricel-popaharta investitii rutiere (1)harta investitii rutiere (2)harta investitii rutiere (3)
  • maricel-popa
  • harta investitii rutiere (1)
  • harta investitii rutiere (2)
  • harta investitii rutiere (3)
- +

Investițiile sunt prevăzute în Programul de Investiții al Ministerului Transporturilor, document aprobat deja prin Hotărâre de Guvern.

Acest amplu program de investiții va oferi Moldovei o șansă în plus la dezvoltare. Noi, social-democrații, ne-am asumat două obiective majore la nivelul Ministerului Transporturilor, condus de PSD, și anume: finalizarea unui coridor de transport rutier care să lege Constanța de granița de vest și modernizarea infrastructurii din Moldova”, a explicat senatorul Maricel Popa, președintele PSD Iași.

În total, pentru Regiunea de Nord-Est sunt prevăzute investiții de 16,7 miliarde de euro, fără TVA, pentru următorii 10 ani, atât în infrastructura rutieră, cât și în cea feroviară și aeriană.

Pentru județul nostru sunt cuprinse următoarele obiective:

Modernizarea Aeroportului Iași – 178,6 milioane euro, fără TVA

Tronsoanele de autostradă:

•    Bacău – Pașcani cu 654,7 milioane euro, fără TVA

•    Pașcani – Suceava cu 423,8 milioane euro, fără TVA

•    Ungheni – Iași – Târgu Neamț cu 1,179 miliarde euro, fără TVA

Drumuri TransRegio:

•    Vaslui – Iași – A8 cu 85,9 milioane de euro, fără TVA

•    Botoșani – Târgu Frumos – A8 cu 36,5 milioane de euro, fără TVA

•    A8 – Lețcani – Centura Iași cu 43,7 milioane euro, fără TVA

Varianta de ocolire a orașului Hârlău, cu 17,8 milioane euro

Sectorul Feroviar

•    Modernizarea sectorului Pașcani – Suceava – Dărmănești, cu 284 milioane euro, fără TVA

•    Modernizarea sectorului Pașcani – Iași  Ungheni, cu 388 milioane euro, fără TVA

•    Modernizarea sectorului Roman – Pașcani, cu 164 milioane euro, fără TVA

•    Intervenție de tip Quick Wins pe sectorul Mărășești – Vaslui – Iași, cu 50,9 milioane euro, fără TVA

•    Proiect centralizare electronică pe sectorul Iași – Vaslui, cu 16,7 milioane euro, fără TVA

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Un profesor universitar explică de ce Iaşul nu merită autostradă

Cosmin PAȘCA

Un profesor universitar explică de ce Iaşul nu merită autostradă

A se observa formularea în context a profesorului: autostrada „este un mijloc ca EU să ajung undeva”. Cu alte cuvinte, pentru Bulai şoseaua rapidă are un singur sens, spre Iaşi. Oraşul e văzut ca o grădină zoologică, oamenii stau aici într-un ţarc, din care n-au voie să iasă. Pot fi însă vizitaţi, ideal când începe bâlciul de Sfânta Parascheva.

opinii

New York şi Alabama. Un circuit epic

Codrin Liviu CUȚITARU

New York şi Alabama. Un circuit epic

Prin povestirile lui, Capote a avut, în mod evident, o influenţă hotărâtoare asupra a ceea ce s-a numit proza minimalistă americană din ultima jumătate a secolului XX. Acest tip de epic se concentrează pe frânturi din existenţa imediată, pe care le explorează nesofisticat şi totuşi artistic. Viziunea naratorului minimalist e pragmatică, evitând, din start, construcţiile monumentale ale romanului tradiţional, căutarea adevărurilor majore ale lumii sau elucidarea codurilor absconse şi derutante din istorie.

Miticilectualii ca Alfred Bulai şi disursul discriminatoriu la adresa moldovenilor

George ŢURCĂNAŞU

Miticilectualii ca Alfred Bulai şi disursul discriminatoriu la adresa moldovenilor

Când ai într-o regiune devenită fundătură prin proiectarea şi construcţia statului naţional, respectiv o aglomeraţie urbană de 400-450 mii de locuitori, ce ar fi singura capabilă să gestioneze fluxuri importante la nivel regional şi să polarizeze cât de cât regiunea, atât cât să-i creeze o minimă stabilitate şi coeziune teritorială, nu o izolezi din cauză că nu i-ar fi Bucureştiului de folos nu ştiu ce autostradă, ci faci eforturi să o deschizi către lume.

Întâmplările lui Nobel (I)

Bogdan ILIESCU

Întâmplările lui Nobel (I)

„All things are ready, if our mind be so.” (Toate lucrurile sunt pregătite, dacă şi mintea noastra este.) - William Shakespeare, Henry V

pulspulspuls

Iarăşi s-a făcut mişto de pârlipca lui Tudorel din Sărărie. Iată cu ce ocazie!

Iarăşi s-a făcut mişto de pârlipca lui Tudorel din Sărărie. Iată cu ce ocazie!

Două vorbe mai relaxate pe astăzi, dacă tot e joi, despre unul din evenimentele notabile care au loc în aceste zile în târg, stimaţi telespectatori şi drăguţe telespectatoriţe: selecta adunarea arhitecţilor de pe tot rotogolul ţării şi, de ce nu, chiar al Evropii şi al planetei. 

Caricatura zilei

Băsescu a pocnit, de data asta, o mașină

Editia PDF

Bancul zilei

La farmacie: - Un prezervativ, va rog. - Doar unul? - Da. Incerc sa ma las.

Linkuri sponsorizate

Parteneri

Alte publicatii

    Fotografia zilei

    Intrebarea zilei

    Implementarea benzii unice pentru mijloacele de transport în comun pe toată lungimea șoselei Nicolina, o apreciați ca fiind benefică fluidizării traficului din zonă?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.