Ieşenii vor circula încă mult şi bine în hârburile galbene
anunturi
Eurotrip
grandchef
anunturi
Bolta rece
anunturi
metalco

Calcule greşite ale şefilor, la transferul de la RATP la CTP

Ieşenii vor circula încă mult şi bine în hârburile galbene

GALERIE
autobuz galben
  • autobuz galben
- +

Ieşenii vor circula încă mult şi bine în autobuzele vechi şi galbene marca Van Hool, cândva cu numere de Bulgaria. Asta pentru că cele 25 de autobuze MAN second-hand ce urmau să ajungă la Iaşi nu vor mai veni. Motivul: calcule juridice greşite ale conducerii RATP-CTP. Unele trasee par a fi fost lăsate de izbelişte de regie, din cauza deficitului mare de maşini.

Cele 25 de autobuze MAN second-hand ce urmau să ajungă la Iaşi nu vor mai veni. Motivul: calcule juridice greşite ale conducerii RATP-CTP. Unele trasee par astfel a fi fost lăsate de izbelişte, din cauza deficitului.

Autobuzele second-hand care urmau să deservească transportul public local nu vor mai ajunge la Iaşi. Este vorba de 25 de mijloace de transport dintr-un lot de 35 pe care le-a achiziţionat falimentara RATP, în contextul în care 10 autobuze de tip MAN au fost livrate fostului operator înainte de falimentul acestuia. La începutul lunii octombrie, conducerea Companiei de Transport Public (CTP, fosta RATP), aceeaşi ca vechea conducere a RATP, spera să transfere contractul încheiat de RATP către CTP, dar acest lucru nu a mai fost posibil. „Cele 25 de autobuze nu vor mai veni, nu putem face proceduri în acest sens. Cesionăm exact ce este, în fizic, cele zece autobuze care au venit”, a declarat ieri Cristi Stoica, director în cadrul CTP. Potrivit reprezentantului CTP, cele 10 autobuze MAN au fost închiriate de către CTP de la RATP. În urmă cu câteva săptămâni, Adunarea Creditorilor a aprobat închirierea bunurilor RATP către CTP pentru o sumă lunară de 110.000 lei, fără TVA. Faţă de parcul auto exploatat în trecut de către RATP, CTP are un deficit de 39 de autobuze, 24 de microbuze şi două tramvaie.

Călătorii, afectaţi deja

Deficitul de autobuze afectează deja transportul public în comun. Mai multe sesizări primite pe adresa redacţiei arată că cele mai mari probleme, în ceea ce priveşte atât frecvenţa, cât şi starea autobuzelor, sunt pe traseele 30, 28 sau 47. Pe prima rută menţionată, cei care circulă zilnic spun că aşteaptă până la 30 de minute un autobuz, când anterior frecvenţa era de circa 15 minute. „Eu am ajuns în această dimineaţă la ora 9.04 în staţie la pasajul Băncilă. Autobuzul a venit la ora 9.30. Asta se-ntâmplă în fiecare zi, fără excepţie. Circulaţia pe 30 este o bătaie de joc. Ţineţi cont de faptul că există trei puncte critice pe această rută: Gară, Piaţa Alexandru şi Piaţa Nicolina, iar Spitalul de Recuperare ar fi chiar al patrulea. Sunt foarte mulţi pensionari care merg în aceste zone, şi soluţia simplă ar fi de suplimentare a autobuzelor, dar nu-şi dă nimeni interesul. Autobuzele întârzie 20-30 minute, staţiile se aglomerează, iar la Gară, de exemplu, rămân persoane în staţie. Asta se întâmplă în fiecare dimineaţă”, a arătat Ionuţ Ştefan, într-o sesizare adresată redacţiei.

În schimb, pe hârtie, traseul 30 este unul dintre cele mai bine deservite de pe raza municipiului. Teoretic, la orele de vârf, ieşenii aflaţi în staţiile de pe această rută ar trebui să aştepte maximum opt minute un autobuz, iar, în restul zilei, timpii de aşteptare ar trebui să fie de maximum zece minute. Mai mult, la fiecare 30 minute este programat autobuzul 30b, care circulă până la Carrefour ERA. În realitate, timpii sunt rareori respectaţi. O altă problemă menţionată de ieşenii nemulţumiţi de acest traseu constă în tipurile de autobuz folosite. De obicei, CTP alocă acestui traseu în special autobuze Van Hool, respectiv acele mijloace de transport vechi, galbene, care ar fi trebuit de mai mult timp retrase din circulaţie din cauza că nu respectă normele de poluare. „Eu nu am văzut niciun autobuz nou pe 30. În schimb, sunt pe 19, unele părţi dintre cele două trasee fiind comune. Nu e prima dată când fac reclamaţii, iese în presă şi sunt unele îmbunătăţiri, dar, apoi, după o perioadă se reintră în «normal»”, a conchis ieşeanul.

Şefii CTP recunosc deficitul

Şefii CTP spun că au un deficit de minimum 16 autobuze în momentul de faţă, dar, deocamdată, nu au fost lansate proceduri pentru achiziţia altor mijloace de transport. Legat de întârzierile în staţii, şefii companiei au precizat că există grafice clare de plecare de la un capăt de traseu, dar au menţionat că, de multe ori, circulaţia este perturbată de traficul existent în oraş. 

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Zboară, Puiule, zboară! Şi cu ce ne ajută că a zburat?

Cosmin PAȘCA

Zboară, Puiule, zboară! Şi cu ce ne ajută că a zburat?

Într-o ţară în care trenurile care transportă butuci la export stârnesc mai multe lacrimi pe Facebook decât imaginile cu pacienţii de la terapie intensivă, un astfel de subiect ar fi trebuit să scandalizeze opinia publică şi să producă un cutremur în structurile de putere din Palatul Victoria şi „conacul” din Modrogan.

Filmuletul zilei

opinii

Canonizare

Codrin Liviu CUȚITARU

Canonizare

„Dispariţia mea fizică devenise o urgenţă istorică... Iată că pigmeii mă venerează în sfârşit! Îmi pun numele pe plăcuţe, îmi sculptează chipul, îmi ridică osanale. S-a făcut dreptate. Acesta a fost dintotdeauna raportul real dintre mine şi ei! Ei, muritorii prosternaţi în admiraţie pentru adevăratul maestru, eu, olimpianul - nu bietul Hermes, ci Zeus, cum ar trebui de fapt să mă cheme, dacă ai mei ar fi fost un pic mai inspiraţi!”

Omul care îşi confunda soţia cu o pălărie* - Capcana Facebook

Bogdan ILIESCU

Omul care îşi confunda soţia cu o pălărie* - Capcana Facebook

„Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one./ Realitatea este doar o iluzie, deşi una foarte persistentă” - Albert Einstein

Mircea Eliade & Vasile Conta. Coda (I)

Florin CÎNTIC

Mircea Eliade & Vasile Conta. Coda (I)

Ultima decadă a lunii aprilie marchează pentru mine două comemorări speciale ale unor figuri intelectuale româneşti de care s-a întâmplat să mă ocup şi care s-au săvârşit din viaţă una după alta, chiar dacă la un secol distanţă: Vasile Conta (21 aprilie 1882) şi Mircea Eliade (22 aprilie 1986).

pulspulspuls

Iar dumnezăieşte Cîţu la adresa Iaşului. De data asta chiar are şi de ce

Iar dumnezăieşte Cîţu la adresa Iaşului. De data asta chiar are şi de ce

Filmuleţul cu ameninţarea auditului la adresa şefilor de la Romsilva din judeţe puşi de PSD ca să-şi dea demisia şi să lase locul celor de la PNL, difuzat alaltăieri de băieţii de la Recorder, cică a picat cum mai prost nu numai pentru Gelu Puiu, băiatul de mingi al lui Flutur bucovineanul încă de pe vremea când era şef de ocol la Cârlibaba, cel care dădea telefoanele, sau pentru Alexe de la Iaşi, şeful lui, ci mai ales cică pentru PNL şi Cîţu. 

Caricatura zilei

Urare

Editia PDF

Bancul zilei

Parintele Vasile a strâns 5 ani bani pentru clopotnita, dar nu i-au ajuns decât pentru un BMW.  

Parteneri

Alte publicatii

    Intrebarea zilei

    Sute de persoane au ieșit în stradă pentru a protesta împotriva resticțiilor legate de COVID. Care ar trebui să fie pasul următor?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.