În căutarea clientului mulţumit prin jungla vizuală ieşeană
anunturi
Eurotrip
grandchef
anunturi
Bolta rece
anunturi
metalco

vineri, 26.02.2021

Inovart Consulting – „GO WEST!”

În căutarea clientului mulţumit prin jungla vizuală ieşeană

GALERIE
inovartandrei apetrei 1DSC_4772
  • inovart
  • andrei apetrei 1
  • DSC_4772
- +

„Suntem pe creştere”, spune Andrei Apetrei, managing partner în cadrul Inovart Consulting Iaşi, o firmă specializată în producţia şi creaţia publicitară. Iar previziunile pentru anul 2016 (şi dincolo de acesta) pentru business-ul lor sună optimist. Anii din urmă nu au fost însă tocmai simpli, trecând prin fluctuaţii de echipă, dar şi probleme financiare generate de clienţi care au uitat să mai plătească. În prezent, cei de la
Inovart se mândresc cu faptul că au început să lucreze şi pentru pieţele externe – Marea Britanie, Olanda, Irlanda, „anul acesta am exportat produse chiar şi în Australia”.

Andrei Apetrei este absolvent de In­formatică şi continuă să se ba­ze­ze pe fundamentele teoretice de­prin­se în şcoală. „Ce am făcut în soft m-a ajutat foarte mult în tot ceea ce am nevoie acum, fie că ţine de proiectare sau modelare 3D ori grafică”. Inovart înseamnă în acest moment o echipă stabilă de opt oameni. Şi-ar dori, pe viitor, să îşi per­­mită luxul de a îndeplini în com­­­­panie fiecare roluri specializate, „dar la noi graficianul face de toate”.

Au fost nevoiţi să îşi sisteze vre­me de circa un an activitatea în 2012. „Ţepe”. „Clienţii nu şi-au a­chi­tat lucrările, nu am rămas cu da­torii la furnizori sau în privinţa sa­lari­ilor, dar cineva tot a fost păgubit”, spune domnia sa, care ada­u­gă că lecţia a fost asumată şi învăţată: „a­cum facem mai atent analiza cli­entului, ne uităm la vechimea firmei şi la vârsta celor cu care negociem, se pare că în general oamenii tineri sunt cei care nu plătesc”. O lecţie a trecutului îl face pe Andrei Apetrei să abordeze prudent evoluţa firmei, în sensul unei „creşteri organice”, încercând să ges­tioneze toţi clienţii şi toate si­tu­aţiile ne­pre­văzute din prezent în e­chipa de opt şi nu de a face angajări într-un moment care pare foar­te bun, dar care s-ar putea să fie mai târziu infirmat.

Deşi crede că nu există client im­portant în Iaşi care să nu fi luat con­tact măcar o dată cu Inovart, gân­dul lui Andrei Apetrei e în clipa de faţă la pieţele externe, în special la ex­por­tul de standuri. 70-80% dintre cli­enţii de acum sunt din Iaşi, iar pe direcţia „Vest” paşii sunt destul de înceţi. „Sunt mulţi clienţi de afară care ne spun că au avut experi­en­ţe neplăcute cu firme din România, lu­cru care acum ne afectează şi pe noi”.
 
„Nu considerăm că avem o concurenţă directă”

Inovart concepe şi produce „orice ţine de personalizare” – indoor şi outdoor, dar sunt activi şi pe zona de online. „Avem clienţi din zona IT, din industria auto, hoteluri, magazine, chiar şi unul care fabrică piese pentru Airbus”, declară Andrei Apetrei. Şi zona de producţie publicitară a resimţit pozitiv creşterea industriei IT la Iaşi, din care provin unii dintre cei mai buni clienţi ai Inovart.

În acelaşi timp, toate minusurile de la capitolul infrastructură ale Iaşului se traduc automat şi în mai puţini clienţi pentru firma de creaţie şi producţie publicitară. O autostradă care să lege Moldova de Vestul de ţării ar genera automat costuri mai mici de transport a materialelor dinspre şi înspre Iaşi. Andrei Apetrei se gândeşte şi la o­por­tunităţile pe care piaţa din Repu­blica Moldova le-ar putea oferi în domeniul său, dar reaminteşte că o infrastructură bine pusă la punct l-ar ajuta să îşi poată exporta produsele într-un timp care ar putea fi mulţumitor pentru partenerii externi, parteneri care pun pe loc principal rapiditatea cu care le este livrată comanda.

„Noi nu considerăm că avem o concurenţă directă, deoarece ne axăm pe produse atipice”, spune Andrei Apetrei, care şi-ar dori ca firma sa să se îndrepte tot mai mult spre nişa produselor premi­um. „Ex­traordinar la munca noastră este că nu facem niciodată de două ori acelaşi lucru, tot timpul o luăm de la capăt”.

De ce aspectul general al oraşului „împânzit” de reclame nu este unul unitar, de unde vine impresia de haos? Andrei Apetrei atrage atenţia asupra unui paradox: deşi domeniul nu doar că este regle­men­tat, ci poate chiar suprareglementat, iar dosarul de autorizare al unei ca­­sete luminoase, spre e­xem­plu, es­te unul stufos, trece prin mai mul­­te compartimente ale Primări­ei Iaşi, inclusiv pe la Instituţia Arhitectului-şef, în fapt situaţia din te­ren se prezintă altfel. „La noi nu există limite de dimensiuni, fiecare vrea să aibă o firmă cât mai mare. Vedem numai reclame şi nu mai înţelegem nimic din arhitectura oraşului. Ar trebui făcută o cam­pa­nie, de văzut care dintre reclame sunt autorizate, care nu sunt, e­li­minate cele care nu respectă minime standarde.

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Politicienii ieşeni faţă în faţă cu adevăraţii băieţi deştepţi

Dan CONSTANTIN

Politicienii ieşeni faţă în faţă cu adevăraţii băieţi deştepţi

Este un domeniu care cere mai ales creativitate, înţelegerea modului de business şi o conexiune bună la internet.

Filmuletul zilei

Franta a construit în insula Reunion o autostrada-viaduct de 12,5 km (care a costat 1,7 miliarde euro), ce serpuieste prin O (...)

opinii

Mituri şi inerţii

Alexandru CĂLINESCU

Mituri şi inerţii

În ura faţă de „trădătorul” Pacepa acţionează două mituri: mitul Securităţii „patriotice”, care ne-a apărat de duşmani (mai ales de sovietici) şi mitul lui Ceauşescu mare patriot, omul care a făcut o sumedenie de lucruri bune şi care a schimbat faţa României. Aceste două mituri sunt de o deconcertantă tenacitate şi e uşor să ne convingem dând o simplă „raită” pe Facebook.

Cel mai modest dintre pământeni (III)

Neculai SEGHEDIN

Cel mai modest dintre pământeni (III)

La 32 de ani Armstrong îşi trăieşte tragedia vieţii: pierderea fiicei sale, Karen, în vârstă de doi ani, în urma unei tumori la creier. El nu va mai vorbi cu nimeni despre acest fapt, nici măcar cu soţia sa, Janet. Momentul este redat în filmul „First man/ Primul om”, realizat în 2018, la şase ani după moartea astronautului.

„Deşoşocizarea” AUR

Nicolae CREŢU

„Deşoşocizarea” AUR

La cum merg treburile în politichia românească, perspectivele de „spectacol” public al tupeului şi imposturii, din păcate, sunt din ce în ce mai… înfloritoare.

pulspulspuls

Cum de a apărut scandalul cu şpaga onorabilului Mugurel care bea Ciuc

Cum de a apărut scandalul cu şpaga onorabilului Mugurel care bea Ciuc

Multă lumea ne-a sunat să ne întrebe ce se întâmplă cu ultima acţiune a procurorilor de anticorupţie, cea care îl vizează pe Mugurel care bea Ciuc, viteazul penelist care a păstorit cândva şi pe plaiurile noastre. 

Caricatura zilei

Cum s-a petrecut accidentul

Editia PDF

Bancul zilei

Parintele Vasile a strâns 5 ani bani pentru clopotnita, dar nu i-au ajuns decât pentru un BMW.  

Parteneri

Alte publicatii

    Intrebarea zilei

    Relaxarea condițiilpr de deplasare în starea de alertă va duce la:

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.