Încă o minune de Paște: încep lucrările la noul drum spre podul peste Prut. Ce spune directorul Regionalei de drumuri

vineri, 18 aprilie 2025, 03:22
3 MIN
 Încă o minune de Paște: încep lucrările la noul drum spre podul peste Prut. Ce spune directorul Regionalei de drumuri

Nu este vorba de autostradă, ci de aproximativ 20 km de drum județean și comunal– în parte doar de pământ – de adus la standard de drum național.

În vreme ce proiectul autostrăzii A8 s-a oprit la Lețcani, podul care va fi construit peste Prut la Golăiești nu va rămâne „în aer”. Sâmbătă, 26 aprilie, vor demara lucrările la pod simultan pe ambele maluri ale Prutului, însă cu câteva zile înainte vor fi făcute primele lucrări la drumul de la pod la rețeaua rutieră din România. Un prim contract (cumpărare directă) în valoare de 266 de mii de lei a fost adjudecat la sfârșitul lunii martie de la CNAIR de cei de la Eky-Sam pentru „lucrări de decapare și excavare strat vegetal”.

Drum de pământ, de transformat în drum național până la sfârșitul anului viitor

„Sunt 4 km de drum de pământ, din care se desprinde un drum tehnologic care duce la baza de șantier. La acest drum de pământ am făcut decopertarea, acum facem stratul de formă, iar de marți începem balastarea și împietruirea, astfel încât să putem merge până la organizarea de șantier. În paralel, vom moderniza acest nou drum național, respectiv lărgirea lui, ridicarea capacității portante și exproprieri acolo unde acestea sunt necesare”, ne-a explicat Ovidiu Laicu, directorul Regionalei de drumuri naționale. El a adăugat că drumul va avea patru benzi, câte sunt prevăzute și pe podul peste Prut, până la Holboca.

Urmăriți canalul „Ziarul de Iași” pe WhatsApp. Cele mai importante știri ale zilei sunt disponibile aici

Construirea celor două poduri identice, câte unul cu două benzi pentru fiecare sens, va demara sâmbăta viitoare, 26 aprilie, iar câștigătorul licitației (Ness Proiect Europe SRL) are la dispoziție un an și jumătate pentru finalizarea lor. Contractul prevede o durată de doi ani, din care 6 luni au fost pentru proiectare. Așadar, și noul drum național va trebui să fie gata în toamna anului 2026.

Pe unde vom merge ca să trecem Prutul

Soluția DN 28G până la finalizarea autostrăzii nu e însă pe placul tuturor. Primarul Tomeștiului, dar și asociațiile pro-autostradă au atras atenția în mai multe rânduri că efectul imediat va fi creșterea traficului greu prin municipiu.

Traseul DN 28G se desprinde în Tomești din DN 28 (drumul spre Albița) și continuă 2,11 km pe DJ 248D spre Dancu-Holboca. Aici, intră pe DJ 249A și continuă 11,52 km de la Holboca spre Bosia prin Cristești și Mânzătești. De la Bosia, traseul continuă 4 km spre nord pe fostul DJ 249, respectiv fostul DC 16A până în apropierea localității Podu Jijiei, apoi încă 2 km spre est (spre Prut), pe fostul DC 8B.

Pe unde vor veni ceilalți moldoveni la Prut

Pe celălalt mal al Prutului, se lucrează deja la legătura rutieră dintre viitorul pod și rețeaua rutieră a Republicii  Moldova. Ce-i drept, vecinii de la est au fost mai atenți la evoluția proiectului Autostrăzii Unirii – care se va încheia la „Podul de Flori” – și au construit deja un sens giratoriu în dreptul acestuia. Din acest nod se desprind Centura Ungheni, drumul spre oraș, drumul spre Sculeni și calea de acces spre malul Prutului. Doar acest din urmă segment mai trebuie construit, iar lucrările pe traseul lung de circa 500 de metri au demarat la începutul lunii aprilie.

 

 

 

Publicitate și alte recomandări video

Comentarii