UPDATE Veste mare despre Autostrada Unirii (A8): Primul lot major din Iași, scos la licitație. Când va fi gata

marți, 21 ianuarie 2025, 18:51
3 MIN
 UPDATE Veste mare despre Autostrada Unirii (A8): Primul lot major din Iași, scos la licitație. Când va fi gata

Compania Națională de Investiții Rutiere a trimis documentația aferentă licitației pentru primii kilometri ai Autostrăzii Unirii în județul Iași. Procedura urmează să apară dintr-o zi în alta pe platforma electronică de achiziții publice.

UPDATE – Anunțul privind scoaterea la licitație a primului lot, 27 km, din Autostrada Unirii pe teritoriul județului Iași a apărut pe platforma electronică de achiziții publice în ajunul Zilei Unirii.

Cu o valoare estimată între 6 și 7 miliarde de lei, lotul este primul dintre cele cinci în care a fost împărțit sectorul Moțca-Ungheni/Prut care intră în procedura de atribuire.

Cu o durată de 10 luni pentru proiectare și 36 de luni pentru construirea propriu-zisă, contractul menționează pe traseul acestui lot 36 de poduri și pasaje (8,5 km în total), 4 tuneluri (1,7 km) și 3 noduri rutiere (la Moțca, pentru DN 2, la Pașcani, pentru DJ 208, și lângă Tg. Frumos, pentru DN 28B). Ofertele pot fi înscrise până pe 24 martie.

ȘTIRE INIȚIALĂ

Până la data de 24 martie 2025 se pot depune ofertele pentru contractul privind proiectarea și construirea tronsonului Moțca-Tg. Frumos al Autostrăzii Unirii. Segmentul lung de 27 km. are o valoare estimată maximă de 6 miliarde lei (fără TVA), iar finanțarea este asigurată prin Programul Transport 2021-2027.

Pentru etapa de proiectare sunt alocate 10 luni, iar durata șantierului propriu-zis va fi de 36 de luni. Pe traseul acestui nou tronson de autostradă vor fi construite:

  • 36 de poduri și pasaje, cu o lungime totală de 8,5 km;
  • 4 tuneluri, cu o lungime totală de 1,7 kilometri;
  • 3 noduri rutiere (la Moțca, pentru DN 2, la Pașcani, pentru DJ 208, și lângă Tg. Frumos, pentru DN 28B).

Fostul deputat Vasile Toma, carea anunțat licitația iminentă, menționează că va fi acordat un punctaj suplimentar ofertanților care vor acorda prioritate construcției segmentului de 5,5 km dintre Moțca și turbionul/ intersecția cu A7, aflată deja în lucru.

Urmăriți canalul „Ziarul de Iași” pe WhatsApp. Cele mai importante știri ale zilei sunt disponibile aici

Iașul rămâne la urmă

Așa cum am mai relatat, valoarea estimată pentru întreaga secțiune Moțca-Iași-Ungheni a Autostrăzii Unirii, 89 km, este de aproximativ 25 de miliarde lei, respectiv 5 miliarde de euro (fără TVA). Costul relativ mare este determinat de faptul că de la Moțca până la Prut ar urma să fie construite peste 110 poduri și pasaje (cu o lungime de 26 km) și 14 tuneluri (6,7 km lungime totală).

Pe de altă parte, președintele Consiliului de Administrație al CNIR, Cătălin Urtoi, a declarat că mai așteaptă de la guvern documentația pentru aprobarea în CA a pachetului de proiectare și execuție pentru ultimul tronson de pe A8, cel de la Lețcani la Ungheni. Rămâne de văzut dacă, până la Ziua Unirii, ieșenii vor primi o veste bună despre Autostrada Unirii, respectiv despre scoaterea la licitație a ultimelor loturi, Tg. Frumos-Lețcani-Ungheni.

La prima strigare, UMB mai câștigă un lot montan al A8

Dacă, până la sfârșitul săptămânii viitoare, nu va fi formulată nicio contestație, nominalizarea câștigătorului în licitația pentru lotul Pipirig-Leghin se va concretiza cu semnarea contractului de proiectare și execuție. În procedură s-au înscris trei asocieri de firme, conduse de nemțenii de la Danlin XXL, de băcăuanii de la SA & PE Construct (aliați între alții cu Spedition UMB) și de turcii de la Ozaltin.

Lotul respectiv, lung de 19,3 km, a intrat în licitație astă-primăvară cu o valoare estimată de 3,8 miliarde de lei. Nu mai puțin de 7 tuneluri cu o lungime totală de 1,44 km sunt prevăzute pe acest segment. Odată atribuit contractul, câștigătorul va avea un an pentru proiectare și trei ani pentru construirea acestui lot. Contractul se va încheia după încă cinci ani, perioada de garanție a lucrărilor.

Scos la licitație de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, lotul va fi transferat Companiei Naționale de Investiții Rutiere după semnarea contractului.

Publicitate și alte recomandări video

Comentarii