Anunțul a fost făcut de directorul general a Regionalei de drumuri naționale, după obținerea ultimului aviz – din partea Poliției Rutiere – la exact un an de la testarea efectuată în cele trei intersecții și la trecerile de pietoni din orașul unde „se gâtuie Europeana”.
„După mai multe șicane traduse în luni de așteptare – DRDP Iași a obținut avizul IGPR – Direcția Rutieră pentru «Proiectare și execuție – sistem de semaforizare oraș Podu Iloaiei, DN 28 km 47+700, km 47+950, km 48+800», testat în vara anului trecut, în parteneriat cu Asociația HaiCăSePoate”, a anunțat șeful DRDP Iași în această dimineață pe pagina proprie de Facebook.
Mugurel Laicu precizează că semafoarele din cele trei intersecții vor fi corelate în sistem „undă verde”, dar că rețeaua de semnalizare va putea să rămână și inactivă („galben intermitent”) în anumite situații – cum ar fi eventuale defecțiuni ale echipamentelor de semaforizare.
CITIȚI ȘI: Testele cu semafoare de la Podu Iloaiei s-au încheiat. Primele concluzii: a fost sau nu trecerea prin oraș mai rapidă?
Testarea sistemului provizoriu de semaforizare a fost făcută astă-vară pe parcursul a trei zile (14, 16 și 17 iulie). Punctele principale au fost cele două intersecții din oraș (cu Str. Petru Rareș, respectiv cu Str. Cuza Vodă și Str. Traian, în zona Primăriei). Ulterior, a fost adăugată și semaforizarea intersecției cu DJ 281, spre Erbiceni (la intrarea în oraș dinspre Lețcani). Atunci au fost montate 22 de semafoare (pentru mașini și pietoni), măsurătorile fiind „puse la dispoziție cu titlu gratuit de principalii parteneri în proiect – Asociația HaiCăSePoate și compania Red Spektrum”, amintește șeful Regionalei de drumuri naționale. La acel moment s-a constatat o reducere însemnată a timpilor de așteptare, dar și mutarea punctului nevralgic – la trecerea la nivel cu calea ferată.
„Semaforizarea acestor intersecții reprezintă o soluție intermediară pe termen scurt pentru reducerea timpilor de traversare a localității Podu Iloaiei, având în vedere ambuteiajele create”, mai precizează Mugurel Laicu. Soluțiile care vor rezolva definitiv problema blocării traficului la Podu Iloaiei sunt Autostrada A8, varianta ocolitoare și pasajele pietonale, toate pe termen lung.
Fără să dea o dată exactă, directorul DRDP Iași mai spune că, „în perioada următoare, antreprenorul va face documentația de instituire a restricțiilor de circulație și va trece la execuția lucrărilor în conformitate cu ordinul de începere”.
CITIȚI ȘI: Pasaje, variante ocolitoare, semafoare. Care proiect va fi realizat primul la Podu Iloaiei?
Imagini de la testarea cu semafoare de anul trecut:
Publicitate și alte recomandări video