Incepe procesul tragediei din Copou

vineri, 16 martie 2012, 00:10
2 MIN
 Incepe procesul tragediei din Copou

Vatmanul acuzat de tragedia rutiera de anul trecut va trebui sa dea explicatii in fata judecatorilor. Procurorii din cadrul Parchetului de pe linga Tribunalul Iasi au decis ieri trimiterea in judecata a lui Cristian Diaconu. „Este adevarat, clientul meu a fost trimis astazi in judecata, pentru ucidere si vatamare corporala grava din culpa, dar si pentru incalcarea legislatiei muncii, respectiv pentru nerespectarea din culpa a sigurantei si securitatii in munca. In opinia procurorilor, Cristian Diaconu ar fi trebuit sa pastreze o viteza scazuta la coborirea pantei Copou. Din informatiile pe care le detin reiese ca, miine dupa-amiaza, judecatorii vor verifica legalitatea masurilor luate in cazul lui Cristian Diaconu. De asemenea, primul termen al procesului a fost stabilit pentru data de 17 mai", a declarat ieri avocata Anca Dragoi, care il reprezinta pe angajatul Regiei Autonome de Transport Public (RATP).

Avocata ieseana a adaugat ca procurorii au respins toate cererile de suplimentare a probelor. „Ni s-au respins solicitarile formulate, pe motiv ca audierea unor noi martori oculari care au asistat la accidentul respectiv nu ar fi relevanta pentru solutionarea cauzei", a incheiat avocata Anca Dragoi. Cristian Diaconu a fost acuzat in urma accidentului mortal care a avut loc in Copou la finele lunii martie a anului trecut. Conform anchetatorilor, cel care a comis accidentul a fost chiar vatmanul RATP. In urma impactului au fost avariate sapte vehicule, iar, in accident, a decedat un agent al Penitenciarului Iasi. Totodata, o asistenta medicala din cadrul aceleiasi institutii a suferit grave fracturi la nivelul bazinului. Femeia a scapat cu viata, insa a fost nevoita sa mearga la o clinica din Germania, pentru o operatie complicata, de refacere a oaselor bazinului. Pe linga acestia, anchetatorii sustin ca au mai fost vatamate corporal din culpa alte doua persoane. Procurorii au precizat ca vatmanul avea o viteza considerabila si nu a actionat la timp frinele vehiculului, pentru a evita impactul cu masinile care asteptau la semafor in zona amintita. La rindul sau, Diaconu s-a declarat nevinovat, sustinind ca, de fapt, cele trei sisteme de frinare ale tramvaiului nu au reactionat asa cum ar fi trebuit.

Publicitate și alte recomandări video

Comentarii