anunturi
grandchef
Bolta rece
Iasi Tv Life
TeleM
Impact FM regional

Influența desenelor animate asupra copiilor

GALERIE
purcelusa peppa
  • purcelusa peppa
- +

 "Purcelușa Peppa" s-a trezit într-o bună zi cu acuzația că le-ar face rău copiilor. Mii de părinți s-au întrebat atunci îngroziți: "Peppa Pig... o influență negativă?" Agitația produsă în rândul acestora în diverse țări a determinat-o pe Karen Phillip, psihoterapeut care a invocat acest serial de desene animate, să se apere într-o înregistrare video spunând: "Niciodată nu am menționat programul 'Peppa Pig', mă refeream la utilizarea excesivă a ecranului", semnalează cotidianul spaniol El Pais.

Karen Phillip acuza desenele animate că ar putea împiedica dezvoltarea imaginației copiilor. Cei mici își pierd treptat capacitatea de a crea noi jocuri, noi concepte și noi idei pentru că sunt mult prea obișnuiți să fie "distrați de o sursă externă". Și dădea exemplul serialului cu purcelușa și familia sa. Situația este cu totul alta dacă părinții urmăresc desenele împreună cu copiii, "cântând, dansând și interacționând cu ei". Adică, un serial de desene animate ca "Peppa Pig" este avantajos pentru copii numai dacă aceștia îl văd în compania părinților lor.
 
Oare desenele animate (inclusiv cele mai inocente) ar putea afecta dezvoltarea copiilor?, se întreabă cotidianul spaniol. Giuseppe Iandolo, psiholog și doctor în Dezvoltare Psihologică, Învățare și Educație, transmite un mesaj liniștitor, bazat pe rezultatele cercetărilor clinice realizate de oameni de știință ca Albert Bandura, profesor la Stanford University și autor al teoriei învățării sociale.
 
Desenele animate oferă oportunități de dezvoltare. De exemplu, cele de tip educativ pot contribui la dezvoltarea competențelor lingvistice și narative sau la capacitatea de a soluționa probleme și dificultăți urmând modele, potrivit doctorului în psihologie. Totuși, aceasta nu îi scutește pe părinți de supervizare, ci dimpotrivă, scrie Agerpres.
 
În general, Giuseppe Iandolo nu recomandă prohibiția sau măsurile foarte radicale. Faptul de a nu-i permite unui copil să vadă desene animate considerând a priori că sunt dăunătoare l-ar putea priva de o ocazie educativă, iar copilul "ne va reproșa că toți ceilalți le văd iar el nu", explică psihologul. Potrivit acestuia, cea mai bună soluție este "limitarea timpului și a tipului de desene", pentru a face loc altor activități, tot fundamentale pentru dezvoltarea copilului, ca joaca ori socializarea cu alți copii.
 
Ca și Karen Phillip, el crede că excesul de TV nu le este de niciun folos copiilor și ar putea avea consecințe negative. Copiii "heavy TV watchers (dependenți de televizor) manifestă unele efecte negative în ceea ce privește socializarea și comunicarea, ca sentimentul singurătății, o excesivă identificare cu personajele din desene și un randament școlar mai mic", subliniază Iandolo.
 
Textul integral, pe digi24.ro

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

De partea bună a istoriei

Mihai CHIPER

De partea bună a istoriei

Cu schimbarea instituţiilor, a statului, a justiţiei, a sănătăţii, a educaţiei am dat greş. Totuşi, suntem „de partea bună a istoriei”. Cum se poate aşa ceva?

opinii

Doi eremiţi (II)

Codrin Liviu CUȚITARU

Doi eremiţi (II)

Concluzia programului transcendentalist este că, în ultimă instanţă, civilizaţia şi, implicit, modernitatea (individului/ comunităţii) trebuie să-şi asume responsabilitatea pentru ruperea omului de arhetip şi împingerea lui spre un prizonierat al materialităţii (perisabilităţii).

Modele de regionalizare (IV)

George ŢURCĂNAŞU

Modele de regionalizare (IV)

E regionarea poloneză un model de bune practici? (continuare)

Micul sculptor de creiere

Bogdan ILIESCU

Micul sculptor de creiere

„Nu mă pot gândi la vreo nevoie în copilărie atât de puternică ca nevoia de protecţie a unui tată.” Sigmund Freud

pulspulspuls

Gogonele sau harbuz murat? Iată ce se mai întâmplă în cămara cu zacuscă şi murături de la partidoiul ieşean!

Gogonele sau harbuz murat? Iată ce se mai întâmplă în cămara cu zacuscă şi murături de la partidoiul ieşean!

Haidaţi pe azi, stimaţi telespectatori, să ne băgăm olecuţă nasul şi în cămara cu borcane puse deoparte de la partidoiul ieşean, ca să vedem ce meniuri ni se mai pregătesc pentru alegerile care vin! 

Caricatura zilei

Austria vrea

Editia PDF

Bancul zilei

Tata, tata! Avem lupi în bloc? Nu, puiule, vecinii îsi citesc facturile la curent si gaze!

Linkuri sponsorizate

Parteneri

Alte publicatii

    Fotografia zilei

    Intrebarea zilei

    Implementarea benzii unice pentru mijloacele de transport în comun pe toată lungimea șoselei Nicolina, o apreciați ca fiind benefică fluidizării traficului din zonă?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.