Inginerii ieşeni au dezvoltat o tehnologie prin care maşinile se vor conduce singure pe autostradă
anunturi
Eurotrip
grandchef
anunturi
Bolta rece
anunturi
metalco

Inginerii ieşeni au dezvoltat o tehnologie prin care maşinile se vor conduce singure pe autostradă

GALERIE
Cruising-chauffeur-img-2
  • Cruising-chauffeur-img-2
- +

Tehnologia este pregătită pentru a intra în fabricaţie, în varianta se serie, peste trei ani. Ea este pusă în practică de către compania Continental.

Inginerii ieşeni ai companiei Continental lucrează la o tehnologie care să scutească şoferii de a mai conduce pe autostrăzi, sarcina urmând a fi preluată integral de autoturism. Tehnologia „Cruising Chauffeur” nu doar că îi dă conducătorului auto o pauză de la condus, dar oferă şi siguranţă dacă şoferul nu este capabil să preia controlul volanului.
 
În cazul în care conducătorul auto nu reuşeşte să preia controlul volanului, „Cruising Chauffeur” opreşte maşină printr-o manevră de risc minim, susţin oficialii Continental România. „Funcţia Cruising Chauffeur oferă maşinilor capacitatea de a prelua sarcina de conducere pe autostrăzi în conformitate cu reglementările legislative privind traficul. O parte a împărţirii sarcinilor între conducătorul auto şi autoturism este aceea că şoferul preia comanda din nou la capătul şoselei rapide. Această preluare este iniţiată de o interfaţă om-maşină special concepută pentru autovehicul, care este, de asemenea, testată în vehicule. Şi chiar dacă conducătorul auto nu răspunde când i se cere să preia comanda – de exemplu, din motive de sănătate – maşina se poate opri în siguranţă în mod automat.
 
Aceasta se face folosind aşa-numita manevră de risc minim, în care vehiculul identifică unde există spaţiu pentru a opri în siguranţă şi se îndreaptă imediat spre acest loc. Această funcţie va face parte din tehnologia Cruising Chauffeur când va fi pregătită pentru producţie, în 2020”, a explicat în comunicat Ralph Lauxmann, şeful departamentului Systems & Technology din cadrul Continental.
Echipa de la Iaşi a companiei germane îşi aduce aportul la aceast sistem prin analizarea şi dezvoltarea elementelor de siguranţă ale „Cruising Chauffeur”, iar o altă echipă de ingineni ieşeni lucrează la arhitectura de sistem a acestei tehnologii. În centrul Continental din Timişoara, o echipă lucrează la tehnologii precum localizarea precisă a maşinii şi monitorizarea în timp real a performanţei senzorilor. „Când este activat modul «Cruising Chauffeur», datele din senzorii din apropierea vehiculului, cum ar fi camerele, radarul şi LiDAR, sunt analizate într-o unitate centrală de comandă cunoscută sub denumirea de ADCU (Automated Driving Control Unit). Algoritmii «Cruising Chauffeur» utilizează acest lucru pentru a dezvolta un model de 360 de grade al împrejurimilor maşinii. În combinaţie cu o hartă cu rezoluţie înaltă, acesta include toate obiectele mobile şi statice, precum şi drumul şi benzile.
 
Poziţia proprie a autovehiculului în acest model este determinată precis în mod neîntrerupt. Astfel, algoritmii pot identifica zonele care pot fi utilizate în siguranţă de către maşină în conformitate cu reglementările în materie de trafic şi pot să se îndrepte spre aceste zone. Acest lucru permite funcţiei Cruising Chauffeur să schimbe benzile şi să oprească maşina în mod automat în siguranţă”, a mai dezvăluit în document oficialul Continental.

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Digitalizarea lui Chirica: 2 milioane de euro, din 6,7 miliarde disponibile

Cosmin PAȘCA

Digitalizarea lui Chirica: 2 milioane de euro, din 6,7 miliarde disponibile

Undeva la graniţa UE, într-un oraş în care vacile încă mai pasc prin cartiere înalţate de nicăieri, frustrările birocratice ale Berlinului sunt privite cu amuzament de edilul-şef, ca fapt divers, nicidecum ca priorităţi. În acest oraş marginal, primarul crede că digitalizarea înseamnă să baţi obrazul cu degetul unor jurnalişti care nu scriu după dictare.

Filmuletul zilei

Franta a construit în insula Reunion o autostrada-viaduct de 12,5 km (care a costat 1,7 miliarde euro), ce serpuieste prin O (...)

opinii

Eschive

Codrin Liviu CUȚITARU

Eschive

„A venit nenorocita asta de pandemie, şcoala a trecut on-line, iar eu nu m-am mai putut eschiva. Am fentat o vreme sistemul cu lozinca defecţiunilor tehnice, dar nu mi-a mers mult. Studenţii au început să mă caute insistent şi am fost nevoit să-mi închid toate canalele de comunicare. Am dispărut pur şi simplu. Ca atare, a apărut deunăzi zvonul că profesorul Şmen ar fi decedat. Am alergat îngrozit la decanat, la rectorat, la serviciile de personal, pentru a le semnala că informaţia era aberantă. Sunt viu, pentru numele lui Dumnezeu!”

Economisirea în timpul pandemiei

Alin ANDRIEȘ

Economisirea în timpul pandemiei

Indiferent de comportamentul de consum şi de economisire pe care îl aveam înainte (super-economisitor sau mare cheltuitor), pandemia a avut un impact major asupra noastră şi a reprezentat un moment critic care va influenţa pe termen lung modul în care ne vom gestiona finanţele personale.

Saboţii lui Claude (III)

Florin CÎNTIC

Saboţii lui Claude (III)

Editura Sedcom Libris din Iaşi a publicat recent un volum de memorii1 semnat de Claude Karnoouh, cu ocazia unei frumoase aniversări a acestuia. Şi cartea, şi autorul merită din plin atenţia noastră.

pulspulspuls

Să râdem sau să plângem cu Chirica? Noi am dat cu basca de pământ

Să râdem sau să plângem cu Chirica? Noi am dat cu basca de pământ

Un amic de-al amicului Archibald Tănase ne-a tras de mânecă ieri pe la amiaz’ să ne întrebe dacă am văzut postarea aia nervoasă şi cleioasă la adresa noastră scrisă de dom’ premare Chirica. 

Caricatura zilei

Dezvoltatorul imobilar de succes se vede de mic

Editia PDF

Bancul zilei

Parintele Vasile a strâns 5 ani bani pentru clopotnita, dar nu i-au ajuns decât pentru un BMW.  

Parteneri

Alte publicatii

    Intrebarea zilei

    Relaxarea condițiilpr de deplasare în starea de alertă va duce la:

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.