Inginerii ieşeni au dezvoltat o tehnologie prin care maşinile se vor conduce singure pe autostradă
Tehnologia este pregătită pentru a intra în fabricaţie, în varianta se serie, peste trei ani. Ea este pusă în practică de către compania Continental.
Inginerii ieşeni ai companiei Continental lucrează la o tehnologie care să scutească şoferii de a mai conduce pe autostrăzi, sarcina urmând a fi preluată integral de autoturism. Tehnologia „Cruising Chauffeur” nu doar că îi dă conducătorului auto o pauză de la condus, dar oferă şi siguranţă dacă şoferul nu este capabil să preia controlul volanului.
În cazul în care conducătorul auto nu reuşeşte să preia controlul volanului, „Cruising Chauffeur” opreşte maşină printr-o manevră de risc minim, susţin oficialii Continental România. „Funcţia Cruising Chauffeur oferă maşinilor capacitatea de a prelua sarcina de conducere pe autostrăzi în conformitate cu reglementările legislative privind traficul. O parte a împărţirii sarcinilor între conducătorul auto şi autoturism este aceea că şoferul preia comanda din nou la capătul şoselei rapide. Această preluare este iniţiată de o interfaţă om-maşină special concepută pentru autovehicul, care este, de asemenea, testată în vehicule. Şi chiar dacă conducătorul auto nu răspunde când i se cere să preia comanda – de exemplu, din motive de sănătate – maşina se poate opri în siguranţă în mod automat.
Aceasta se face folosind aşa-numita manevră de risc minim, în care vehiculul identifică unde există spaţiu pentru a opri în siguranţă şi se îndreaptă imediat spre acest loc. Această funcţie va face parte din tehnologia Cruising Chauffeur când va fi pregătită pentru producţie, în 2020”, a explicat în comunicat Ralph Lauxmann, şeful departamentului Systems & Technology din cadrul Continental.
Echipa de la Iaşi a companiei germane îşi aduce aportul la aceast sistem prin analizarea şi dezvoltarea elementelor de siguranţă ale „Cruising Chauffeur”, iar o altă echipă de ingineni ieşeni lucrează la arhitectura de sistem a acestei tehnologii. În centrul Continental din Timişoara, o echipă lucrează la tehnologii precum localizarea precisă a maşinii şi monitorizarea în timp real a performanţei senzorilor. „Când este activat modul «Cruising Chauffeur», datele din senzorii din apropierea vehiculului, cum ar fi camerele, radarul şi LiDAR, sunt analizate într-o unitate centrală de comandă cunoscută sub denumirea de ADCU (Automated Driving Control Unit). Algoritmii «Cruising Chauffeur» utilizează acest lucru pentru a dezvolta un model de 360 de grade al împrejurimilor maşinii. În combinaţie cu o hartă cu rezoluţie înaltă, acesta include toate obiectele mobile şi statice, precum şi drumul şi benzile.
Poziţia proprie a autovehiculului în acest model este determinată precis în mod neîntrerupt. Astfel, algoritmii pot identifica zonele care pot fi utilizate în siguranţă de către maşină în conformitate cu reglementările în materie de trafic şi pot să se îndrepte spre aceste zone. Acest lucru permite funcţiei Cruising Chauffeur să schimbe benzile şi să oprească maşina în mod automat în siguranţă”, a mai dezvăluit în document oficialul Continental.
Publicitate și alte recomandări video