anunturi
grandchef
Bolta rece
Iasi Tv Life
TeleM
Impact FM regional

Blocaj cauzat de faptul că ANAF n-are evidenţa nominală a plăţilor pentru taxa auto

Înmatriculările maşinilor second-hand sunt blocate din cauza legii timbrului de mediu

GALERIE
Inmatriculari second hand
  • Inmatriculari second hand
- +

Înmatriculările maşinilor second-hand şi a celor transferate de la companiile de leasing la utilizatori odată cu încheierea contractului sunt blocate pentru că autorităţile cer dovada plăţii unei taxe anterioare, însă Fiscul nu are o evidenţă nominală a acestor plăţi din anii trecuţi.

„Prin textul de lege privind timbrul de mediu nu se poate colecta taxa în vederea înmatriculării pentru că nu se poate lua uşor adeverinţa privind plăţile pentru ta-xele anterioare, deci înmatriculările sunt blocate. Am luat legătura cu autorităţile, ANAF, Administraţia Fondului de Mediu şi Ministerul Mediului, însă cu toată voinţa acestor instituţii, ANAF nu are o evidenţă din punct de vedere tehnic a încasărilor anterioare şi astfel se blochează procedura de înmatriculare“, a declarat marţi, într-o conferinţă de presă, secretarul general al Asociaţiei Societăţilor Financiare ALB România, Adriana Ahciarliu.Ea a arătat că fiecare instituţie în parte cu care asociaţia a intrat în dialog spune că nu este cea decidentă în această situaţie.


La rândul său, Ion Busuioc, director în cadrul ANAF, a arătat că nu este respon-sabilitatea ANAF de a soluţiona problema şi instituţia nu se face vinovată de acest blocaj, prin inexistenţa unor evidenţe no-minale a plăţilor anterioare, întrucât Fiscul n-a avut în timp obligaţia de administrare a acestor taxe, ci doar de colectare.
„Culpa nu aparţine ANAF pentru că le-gislaţia în timp nu a instituit obligaţia ca ANAF să înregistreze aceste plăţi, ci să încaseze prin trezorerii. Deci n-am avut obligaţia de administrare, iar contribuabilii nu au fost obligaţi să depună declaraţii că au efectuat acele plăţi, ci sumele s-au vărsat într-un cont comun, fiind taxe nenominale, deci nu ştim cine a plătit pentru taxa auto“, a spus Busuioc.

Propunere pentru deblocarea situaţiei


ALB a propus Ministerului Mediului ca firma de leasing să preia obligaţia de a prezenta dovada plăţii taxelor anterioare după ce se realizează înmatricularea maşinii, eliminând astfel blocajul.„Sunt societăţi de transport care nu pot folosi autovehiculele din cauza autori-zaţiilor care trebuie luate ulterior înmatriculării, iar cum înmatricularea depinde de aducerea acelei dovezi, totul este blocat. Din discuţiile cu autorităţile nu au reieşit dovezi de neplăţi anterioare de taxe auto din partea companiilor de leasing, aşa încât pot avea încredere în societăţile de leasing că îşi vor asuma plata taxei ulterior înmatriculării dacă aceasta n-a fost achitată anterior. Pe de altă parte, autorităţile statului vor avea o garanţie că vor încasa sumele respective“, a afirmat Marian Cârlig, preşedintele comitetului logistic Leasing în cadrul ALB România.Transferul de proprietate de la compania de leasing la proprietar presupune plata timbrului de mediu de către acesta din urmă, fiind cazul contractelor de leasing începute în 2008-2009 care au ajuns la final.Reprezentanţii asociaţiei n-au primit încă niciun răspuns oficial din partea Ministerului Mediului la propunerea înaintată, însă din discuţiile avute au înţeles că soluţia a fost considerată constructivă, cu posibilitate de aplicare.


Pentru utilizatorii care ajung la terminarea contractului cu un cost mai mare decât a fost stabilit iniţial, prin aplicarea timbrului de mediu, opţiunile sunt fie pentru prelungirea contractului astfel încât să amâne plata taxei, fie pentru restituirea maşinilor din contract firmei de leasing, caz în care aceasta trebuie să preia plata timbrului, potrivit secretarului general ALB.


În schimb, la finanţările de maşini second-hand trebuie verificată dacă taxa auto a fost plătită anterior de către foştii proprietari, firma de leasing neavând niciun istoric legat de acestea. Întrucât de-a lungul ultimilor ani au existat mai multe forme a taxei auto, cu mai multe excepţii de la plată, iar în unele cazuri proprietarii auto şi-au recuperat în instanţă sumele plătite, lipsa unei evidenţe a plăţilor creează probleme majore la noua înmatriculare dacă contribuabilul nu mai deţine chitanţele care atestă efectuarea plăţii.Pe piaţa de leasing, financiar şi operaţional, există 1.300 de maşini rulate finanţate în leasing al căror proces de înmatriculare trenează în aşteptarea adeverinţelor de plată, valoarea acestor autovehicule ridicându-se la 14,3 milioane de euro.
Dintre acestea, ALB are în aşteptare 1.100 de maşini, cu o valoare de 11,3 milioane euro, reprezentând 37% din totalul vehiculelor rulate înmatriculate de asociaţie după instituirea timbrului de mediu, la 15 martie.
 

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Un profesor universitar explică de ce Iaşul nu merită autostradă

Cosmin PAȘCA

Un profesor universitar explică de ce Iaşul nu merită autostradă

A se observa formularea în context a profesorului: autostrada „este un mijloc ca EU să ajung undeva”. Cu alte cuvinte, pentru Bulai şoseaua rapidă are un singur sens, spre Iaşi. Oraşul e văzut ca o grădină zoologică, oamenii stau aici într-un ţarc, din care n-au voie să iasă. Pot fi însă vizitaţi, ideal când începe bâlciul de Sfânta Parascheva.

opinii

New York şi Alabama. Un circuit epic

Codrin Liviu CUȚITARU

New York şi Alabama. Un circuit epic

Prin povestirile lui, Capote a avut, în mod evident, o influenţă hotărâtoare asupra a ceea ce s-a numit proza minimalistă americană din ultima jumătate a secolului XX. Acest tip de epic se concentrează pe frânturi din existenţa imediată, pe care le explorează nesofisticat şi totuşi artistic. Viziunea naratorului minimalist e pragmatică, evitând, din start, construcţiile monumentale ale romanului tradiţional, căutarea adevărurilor majore ale lumii sau elucidarea codurilor absconse şi derutante din istorie.

Miticilectualii ca Alfred Bulai şi disursul discriminatoriu la adresa moldovenilor

George ŢURCĂNAŞU

Miticilectualii ca Alfred Bulai şi disursul discriminatoriu la adresa moldovenilor

Când ai într-o regiune devenită fundătură prin proiectarea şi construcţia statului naţional, respectiv o aglomeraţie urbană de 400-450 mii de locuitori, ce ar fi singura capabilă să gestioneze fluxuri importante la nivel regional şi să polarizeze cât de cât regiunea, atât cât să-i creeze o minimă stabilitate şi coeziune teritorială, nu o izolezi din cauză că nu i-ar fi Bucureştiului de folos nu ştiu ce autostradă, ci faci eforturi să o deschizi către lume.

Întâmplările lui Nobel (I)

Bogdan ILIESCU

Întâmplările lui Nobel (I)

„All things are ready, if our mind be so.” (Toate lucrurile sunt pregătite, dacă şi mintea noastra este.) - William Shakespeare, Henry V

pulspulspuls

Iarăşi s-a făcut mişto de pârlipca lui Tudorel din Sărărie. Iată cu ce ocazie!

Iarăşi s-a făcut mişto de pârlipca lui Tudorel din Sărărie. Iată cu ce ocazie!

Două vorbe mai relaxate pe astăzi, dacă tot e joi, despre unul din evenimentele notabile care au loc în aceste zile în târg, stimaţi telespectatori şi drăguţe telespectatoriţe: selecta adunarea arhitecţilor de pe tot rotogolul ţării şi, de ce nu, chiar al Evropii şi al planetei. 

Caricatura zilei

Băsescu a pocnit, de data asta, o mașină

Editia PDF

Bancul zilei

Doi rechini : - Ce faci, ma? - Am fost bolnav... - Pai, ce-ai avut?  - Am mâncat un general rus si o saptamân (...)

Linkuri sponsorizate

Parteneri

Alte publicatii

    Fotografia zilei

    Intrebarea zilei

    Implementarea benzii unice pentru mijloacele de transport în comun pe toată lungimea șoselei Nicolina, o apreciați ca fiind benefică fluidizării traficului din zonă?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.