
Înmatriculările Tesla au intrat direct în zid. Scădere dramatică față de 2024 în Iași și în toată țara

Înmatriculările de autoturisme Tesla în România au înregistrat o scădere abruptă în primul trimestru al anului 2025, comparativ cu aceeași perioadă a anului precedent. Fenomenul a fost „replicat” și la Iași.
Potrivit datelor furnizate de Direcția Generală Permise Auto și Înmatriculări, în primele trei luni din acest an au fost înmatriculate în România 572 de autoturisme Tesla, cu 24 mai puține decât cele înmatriculate doar în ianuarie 2024. Pe întreg trimestrul, declinul este de 48,5%.
În Iași, scăderea a fost de 37% în numărul mașinilor Tesla înmatriculate în primul trimestru din an, comparativ cu aceeași perioadă din 2024, mai mică decât media la nivel național sau decât evoluția din alte mari centre urbane din România. În București, numărul înmatriculărilor de Tesla a scăzut cu 60%, în Cluj cu 43%, iar în Timiș cu 45%.
Județul din Moldova în care nu a fost înmatriculată nicio Tesla
Județul Neamț este singurul județ din România în care în primul trimestru din 2025 nu a fost înmatriculat niciun autoturism Tesla, nou sau uzat, în condițiile în care în perioada ianuarie-martie 2024 se înregistraseră 10 astfel de înmatriculări.
În România au fost doar cinci județe în care numărul înmatriculărilor Tesla din acest an l-a depășit pe cel din primul trimestru 2024, iar Bacăul (+2) a fost unul dintre acestea. Celelalte au fost Ialomița (+3) și Galați, Gorj și Maramureș (+1). În Brăila, Buzău, Mehedinți și Teleormanul numărul autoturismelor Tesla înmatriculate a fost egal cu cel din 2024, iar în celelalte 36 de județe (inclusiv Municipiul București) a scăzut.
Cea mai pronunțată descreștere a fost înregistrată în segmentul vehiculelor noi. Dacă în urmă cu un an Tesla reușea să atragă 1.020 de cumpărători români pentru mașini noi, în 2025 numărul acestora a scăzut dramatic, ajungând la doar 220 de unități – un minus de peste 78%.
Cu această prăbușire a interesului în autoturismele Tesla, România se înscrie, de fapt, în trendul european. Potrivit unei analize realizată de Libertatea, vânzările Tesla au înregistrat în luna martie o scădere cu 36,83% față de anul trecut în Franța, cu 63,9% în Suedia, cu 1%, în Norvegia, cu 65,6% în Danemarca și cu 61% în Olanda.
Înmatriculările de Tesla second-hand au înregistrat o escaladare rapidă
Iar vânzările trimestriale au scăzut semnificativ în toate aceste țări, variind de la 12,5% în Norvegia la 55,3% în Suedia și Danemarca. „Cifrele slabe ale Tesla în Europa sunt rezultatul unei combinații de factori. Compania nu a reușit să dezvolte modele care să poată concura la preț. În plus, implicarea CEO-ului în politica SUA îndepărtează mulți consumatori”, este explicația dată de Ben Nelmes, director executiv al grupului de cercetare New AutoMotive.
Privind din nou spre România, se observă, în schimb, un alt fenomen: înmatriculările de vehicule Tesla second-hand au înregistrat o escaladare rapidă, de la 91 de unități în primul trimestru din 2024, la 352 de unități în 2025, ceea ce reprezintă un salt de 286,81%. Fenomenul ar putea fi explicat printr-un apetit tot mai mare al românilor pentru variantele rulate, mai accesibile ca preț, dar și printr-un flux mai mare de astfel de mașini provenite din alte țări europene.
Per ansamblu, datele arată o răcire vizibilă a entuziasmului față de brandul american în România. Pe fondul unor incertitudini legate de infrastructura de încărcare, modificări ale politicilor fiscale, o posibilă reorientare a clienților spre alte mărci cu prețuri mai competitive, Tesla pare să fi pierdut din avântul pe care îl avea în urmă cu un an.
Publicitate și alte recomandări video