Comunicat de presă
Inovaţie şi transdisciplinaritate – repere pentru dezvoltarea competenţelor STEM la Liceul Teoretic de Informatică ”Grigore Moisil” Iaşi
În perioada 15 – 16 ianuarie 2020, la Liceul Teoretic de Informatică ”Grigore Moisil” din Iaşi are loc prima întâlnire transnaţională din cadrul proiectului Erasmus+ intitulat A Trainers Toolkit To Foster STEM Skills Using Microcontroller Applications, care urmăreşte promovarea abilităţilor elevilor pentru ştiinţă, tehnologie, inginerie şi matematică, prin crearea şi utilizarea în cadrul orelor de curs a unor aplicaţii bazate pe microcontrolere.
La întâlnire vor participa profesori şi specialişti din instituţiile partenere: Liceul Teoretic de Informatică "Grigore Moisil" Iaşi (România), Ludor Engineering (România), MACDAC Engineering Consultancy Bureau LTD (Malta), Danmar Computers (Polonia), Universidade Portucalense Infante D Henrique – Cooperativa De Ensino Superior CRL (Portugalia), Strojarska Tehnicka Skola Fausta Vrancica (Croaţia), Arsakeio Lyceum of Patra (Grecia).
Proiectul este finanţat de Comisia Europeană prin programul Erasmus +, parteneriate strategice pentru educaţie şi formare profesională, are o durată de 24 de luni şi un buget total de 140 654 euro. Acesta îşi propune dezvoltarea de resurse de învăţare axate pe utilizarea abilităţilor STEM, implementarea de cursuri pentru familiarizarea elevilor cu noile tehnologii bazate pe microcontrolere, crearea unei platforme online care să ofere acces gratuit la resursele educaţionale create.
Activităţile proiectului vor viza crearea de aplicaţii bazate pe microcontrolere şi exerciţii practice pentru orele de curs, module, colecţie de scenarii didactice, ghid metodologic, platformă electronică de învăţare în limbile engleză, polonă, croată, greacă, portugheză.
Liceul Teoretic de Informatică „Grigore Moisil” Iaşi, prin membrii echipei proiectului, prof. drd. Cristina Fulop (coordonator proiect), prof. Mirela Țibu, prof. dr. Adina Romanescu, prof. dr. Marius Smirnov, coordonează activităţile din acest proiect ambiţios care s-a născut din convingerea că şcoala trebuie să facă paşi mari şi grăbiţi pentru a dezvolta competenţele solicitate de industria 4.0.
Ne propunem un impact pe termen lung, deoarece toate rezultatele intelectuale şi activităţile susţinute în cadrul acestuia vor dezvolta competenţele STEM şi vor deveni repere pentru adoptarea politicilor educaţionale care includ pregătirea elevilor pentru a deveni actori importanţi în domeniul roboticii.
Publicitate și alte recomandări video