Cea mai mare pensie din ţară atinge 19.000 de euro lunar. Culmea, nu este una specială!
Ministrul Muncii a fost întrebat în emisiunea Insider politic, difuzata sâmbata la (...)
citeste totduminica, 10.12.2023
Borderline Art Space găzduiește în perioada 25 martie – 29 aprilie 2022 expoziția artistei Diana Drăghici. Intitulată Intertemporalitate, expoziția curatoriată de Cristina Moraru se deschide vineri, 25 martie, de la ora 18:00.
Argument curatorial:
Diana Drăghici reflectă asupra multiplelor posibilități de constituire a timpului, prin trasarea de noi coordonate ale temporalității, la nivelul instrumentării unor tehnici fotografice specifice, precum expunerea prelungită, prelucrarea digitală sau alterarea printului fotografic. Intenția artistei, aceea de a reda natura afectivă a unei temporalități identitare recontextualizate − fie în acord cu noua configurație temporală dictată de restricțiile pandemice impuse recent, fie în acord cu revizitarea și rememorarea imaginilor copilăriei − ne înscrie într-o nouă ordine, intertemporală.
Intertemporalitatea, constituită ca suspendare a ordinii temporale naturale, ca interstițiu ce permite alterări sau distorsionări temporale, este instituită drept nouă condiție temporală, atât în seria de fotografii Postcards from childhood/Unrooted, cât și în proiectul fotografic Passing of Time. Totodată, intertemporalitatea descrie relațiile dintre trecut, prezent și viitor, deschizând un spațiu atemporal dedicat rememorării, dar și chestionării și reinterpretării trecutului. Îmbinând mediul fotografic analog − stenopă pe film, developat în camera obscură − cu prelucrarea digitală, intervenția artistei asupra imaginilor copilăriei sale, recontextualizează spațiul afectiv al unui trecut dezrădăcinat.
Alterarea printurilor fotografice și suprapunerea scrierilor din copilărie într-un colaj atemporal, ce funcționează ca mașină nomadă a trasării unor relaționări temporale transversale, confruntă trecutul cu prezentul, ca sursă a unei experiențe formatoare.
Proiectul fotografic Passing of Time folosește expunerea prelungită pentru a descrie vizual intertemporalitatea subiectivă, constituită ca vid atemporal, ca timp suspendat dedicat introspecției într-un context al incertitudinilor generalizate. Efectele autoizolării impuse, a distanțării sociale și a stresului pandemic au rezonat la nivelul reconfigurării ordinii temporale personale, psihologizând-o, schimbându-i consistența și densitatea temporală, fluidizând-o într-o manieră care-i permite efasarea materialității.
Disociind între materialitate și psyche, autoportretele Dianei Drăghici exprimă intim ambivalența specifică proceselor de formare a subiectivității, estetizată în acord cu tonalitatea vibrantă a interacțiunii cu eul interior. Sinele scindat, determinând procese dialectice ale alterizării, transcede la nivelul unei reconfigurări identitare. În acest sens, trecerea timpului este privită prin filtrul trăirilor identitare, intertemporalitatea instituindu-se ca interstițiu al emancipării afective ce oferă o nouă constituție timpului − un timp retras, impenetrabil, al investigării sinelui, un timp al singularității în care absența răsună empatic, un timp dictat de ritmul afectelor, un timp profund al confruntărilor identitare.
Diana Drăghici (n. 1986, Deva, România) locuiește și creează în București, unde a absolvit Universitatea Națională de Arte, cu specializarea în Grafica. În prezent este doctorandă în domeniul Artelor Vizuale și dezvoltă un proiect de cercetare artistică legat de rolul negativului fotografic în istoria artei și în prezent – „Negativ/Pozitiv. Intervenții asupra clișeului fotografic”. Proiectele ei îmbină trecutul cu prezentul într-un soi de mașină a timpului alcătuită din tehnici fotografice rudimentare sau fotografie digitală cu expunere prelungită. Ea conturează astfel noi spații afective care provoacă revizitarea, rememorarea, chestionarea și reinterpretarea. Bursa de studii primită la începutul anului 2020, în cadrul Academy of Fine Arts din Zagreb, a reprezentat un punct de cotitură, care a cristalizat cele mai importante direcții tehnice și conceptuale ale demersului artistic curent. Diana folosește fotografia digitală și expunerea prelungită pentru a desena cu timpul, asemeni unui cărbune, în cadre marcate de prezența hazardului, pe care îl consideră unul dintre cele mai uimitoare materiale de lucru.
Expoziția este organizată de Borderline Art Space prin Asociația Culturală AltIași. Parteneri media: Wink, Radio România Cultural, RFI, Ziarul de Iași, Modernism.ro.
Cuvinte cheie: + Diana Draghici, Intertemporalitate, Borderline Art Space, expozitie de fotografie,
© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.
Puternic incendiu în curtea unui centru comercial, unde funcţionează un supermarket, la Cluj-Napoca
Şocant: Două adolescente de 15 ani s-au aruncat în gol de la 20 de metri. Ele au murit pe loc!
Femeie de 77 de ani, găsită moartă după ce locuinţa i-a fost cuprinsă de un incendiu
România – Japonia, scor 32-28, în penultimul meci din grupa III a Campionatului Mondial
Cristiano Ronaldo a jucat meciul 1200 din carieră. Mesajul atacantului portughez
Sepultura, trupa braziliană de thrash metal, îşi anunţă turneul de adio
VIDEO: O locuinţă din municipiul Iaşi de pe strada Răchiţi a fost curprinsă de flăcări
Biden l-a luat în derâdere pe Trump în timpul călătoriei sale de strângere de fonduri în California
Pensiile vor urca cu 13,8% de la începutul anului viitor. Detaliile oferite de ministrul Muncii
Cozi de zeci de kilometri la Vamă pe fondul protestelor şoferilor de camion din Polonia şi Slovenia
Şase tineri care făceau drifturi în parcările unor centre comerciale au ajuns pietoni
Resturi dintr-o mână umană cu muşcături de animale, găsite într-o zonă nelocuită din Dragoslavele
Chris Evert anunţă că se confruntă cu o recidivă a cancerului ovarian
Cea mai mare pensie din ţară atinge 19.000 de euro lunar. Culmea, nu este una specială!
Ministra Muncii nu este în stare să facă diferenţa dintre Diana Şoşoaca şi Laura Codruţa Koveşi
Avertismentul Olenei Zelenska: Ucraina se află în "pericol de moarte" fără ajutor
Rusia ameninţă din nou că va ataca teritoriul României: “S-au pus multe întrebări”
O universitate din Gaza avea "biblioteca" plină de: arme, grenade şi lansatoare de rachete
Un Fiat s-a izbit de un Volvo, la Războieni: cinci persoane au fost transportate la spital
A murit Ryan O'Neal. Actorul, cunoscut din filmul Love Story, a murit la 82 de ani
Autoturism spulberat de un TIR la Şindriliţa: un tânăr de 25 de ani şi-a pierdut viaţa
Afacerile din România ale lui Hunter Biden, în centrul acuzaţiilor aduse de justiţia americană
Jurnalistul Cătălin Tolontan vorbeşte în premieră despre concedierea de la Libertatea şi GSP
VIDEO: Ieşeanul Alex Maxim s-a calificat în finala Vocea României 2023
„Piramida lui Dubeţ” va fi îmbrăcată termic cu bani europeni. Clădirea a fost construită în 2007
Secretele inimii artificiale de la Iaşi: titan, levitaţie magnetică, fără uzură
Expoziţia „HERE, NOWHERE” la Galeria „Octav Băncilă”, de duminică timp de zece zile
Veste bună de la Bruxelles: Un tren internaţional de mare viteză va străbate Iaşul
Peste 250.000 de decese din UE sunt asociate particulelor fine din atmosferă
A fost descoperită cheia implicată în răspândirea cancerului pulmonar?
Darurile Sfântului Nicolae şi vârstele duhovniceşti ale omului
Hambasadoreala lui Mihăiţă: noi bârfe, şmenuri, şuşanele şi zări îndepărtate
Nicolae GRECUSe schimbă fotbalul, monşer! |
Eugen MUNTEANUMonica Lovinescu comemorată la Iași (II) |
arh. Ionel OANCEAAdministraţia fricii |
Alexandru CĂLINESCUDouă destine de aristocraţi ai spiritului |
Se anunţă o posibilă mare bombiţă la partidoiul ieşean? Aşa spun cei cu antenele îndreptate spre Capitală |