anunturi
grandchef
Bolta rece
Iasi Tv Life
TeleM
Impact FM regional

Kelemen Hunor: Compensarea de 50 de bani a fost agreată în primul rând de PNL şi de premier

GALERIE
scumpiri-pompa-carburanti
  • scumpiri-pompa-carburanti
- +

Vicepremierul Kelemen Hunor a declarat că ideea compensării preţului la carburant cu 50 de bani per litru direct la pompă a fost agreată în primul rând de către PNL şi de premierul Nicolae Ciucă şi a precizat că ceilalţi membri ai coaliţiei au fost solidari cu ea, deaorece aşa funcţionează o coaliţie de guvernare. Liderul UDMR a adăugat că mecanismele de aplicare a deciziei urmează a fi stabilite.

„Au fost mai multe variante pe masa coaliţiei săptămâna trecută şi acum două săptămâni şi, până acum, această idee a fost asumată, agreată, în primul rând de PNL şi de premier şi suntem solidari, că aşa funcţionează o coaliţie. Mecanismele de aplicare a acestei decizii vor fi stabilite de Ministerul Energiei, Ministerul Economiei şi Ministerul de Finanţe, dar nu vom umbla, până la urmă, la taxe şi la accize, la TVA şi la accize, ci va fi o compensare din bugetul statului pentru cei care vor aplica această reducere. Majoritatea traderilor vor aplica această compensare. A fost  o discuţie cu reprezentanţii OMV şi Rompetrol, dar compensarea se va face de către Guvern din bugetul naţional. Acest lucru se va face deocamdată pentru trei luni de zile. Nu sunt convins că aşa va rămâne, dar este o primă perioadă pentru trei luni de zile. Efortul bugetar va fi în jur de 800-900 până la un miliard de lei pentru trei luni. În acest moment, într-adevăr, atât am putut asuma de la bugetul de stat, pentru trei luni de zile, dar eu recunosc că au fost mai multe variante de lucru pe masa coaliţiei”, a afirmat Kelemen Hunor, marţi la Digi 24.

Acesta a explicat că Ungaria a putut fi plafonat preţul carburanţilor, deoarece statul maghiar este acţionar majoritar la MOL, care deţine aproximativ 80% din industria petrolieră şi autorităţile din ţara vecină au redus marja de profit, de unde a putut fi plafonat preţul. Liderul UDMR a mai spus că statul român nu are această posibilitate, pentru că nu deţine majoritatea în companiile petroliere.

„Noi, aici, trebuie să mai spunem un lucru, fiindcă toată lumea spune cum au făcut ungurii, cum au făcut alţii: noi am făcut o mare prostie, acum foarte mulţi ani şi trebuie să spunem acest lucru. Statul român nu mai controlează aproape nimic din ceea ce înseamnă industria de petrol, rafinăriile nu sunt în proprietatea statului. Şi, uite, acum se demonstrează că greşelile vechi au o umbră lungă, umbra lungă care vine până în 2022. Sigur, atunci noi am mers pe ideea că, domnule, totul trebuie să dai la privat. Nu prea ai dat la privat, că OMV cât de mult e privat, e altă discuţie, dar statul român a scăpat din mână tot ce înseamnă control pe acest sector şi nu numai. În zona de energie, această perioadă demonstrează că e bine să ai pârghiile de control, dincolo de Autoritatea de reglementare, care are nişte posibilităţi, dar destul de limitate. Şi, în acest moment, noi nu putem să mergem pe varianta de a umbla la varianta de profit, fiindcă nu deţinem noi majoritatea în aceste companii”, a precizat vicepremierul.

Chestionat dacă poate fi reglementată prin lege o limitare a profitului, liderul UDMR a explicat că ar putea fi posibil, la un moment dat, însă atunci ar apărea o intervenţie „brutală” pe piaţă.

„Vă spun, au fost mai multe variante, inclusiv să înjumătăţim TVA şi să reducem accizele, care e o chestiune mult mai dificilă în acest moment şi atunci să avem un preţ, într-un fel, plafonat. Dar asta ar fi însemnat un impact bugetar mult mai mare. Cine ce părere a avut în coaliţie chiar nu contează. Fiindcă au fost discuţii ample, pe alocuri destul de aprinse, dar în acest moment asta a fost decizia şi această decizie o vom aplica”, a conchis Kelemen Hunor.

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Admitere nouă, obiceiuri vechi

Ioan Alexandru TOFAN

Admitere nouă, obiceiuri vechi

În lipsa unor criterii ferme cu privire la viaţa academică şi a unor planuri solide de viaţă, absolvenţii de liceu nici nu au la îndemână prea multe temeiuri pentru a decide ce vor studia ca studenţi. Astfel, argumentul îmbulzelii devine oarecum convingător.

opinii

Modernitatea şi postmodernitatea alienării

Codrin Liviu CUȚITARU

Modernitatea şi postmodernitatea alienării

Fugi, Rabbit (şi toată seria pe care o deschide) reprezintă o parabolă a alienării în universul postindustrial, publicarea sa în română căpătând, încă din 2008, cu un an înaintea morţii scriitorului, o neaşteptată legitimitate culturală în contextul prezentului.

Perpetuum praedictionem

Bogdan ILIESCU

Perpetuum praedictionem

The best way to predict the future is to create it. (Cel mai bun mod să prezici viitorul este să îl creezi.) Peter Drucker

Provincialismul trufaş al capitalei

Florin CÎNTIC

Provincialismul trufaş al capitalei

Într-una dintre postările sale educative de pe FB, Dan Alexe sublinia că toţi avem accent şi că cel valah, „dă Bucureshti”, e unul dintre cele mai caraghioase, graiul obişnuit al respectivilor aborigeni fiind şi plin de greşeli de acord. Căci a fi provincial nu e o chestiune de plasare geografică, ci de educaţie, nu?

pulspulspuls

Concediu la secret pentru famiglia premarelui

Concediu la secret pentru famiglia premarelui

’Neaţa bună, dragi cetitori! Am vrut pe astăzi să vă spunem una faină cu premarele Mihăiţă al nostru, dar n-o mai spunem căci, din ce am auzit, omul şi-a luat famiglia şi a şters-o în concediu. 

Caricatura zilei

Ambulanța

Editia PDF

Bancul zilei

Un sofer de TIR opreste la un popas, comanda un sandwich, o cafea si o placinta. Intra trei motociclisti rai, unul îi man&ac (...)

Linkuri sponsorizate

Parteneri

Alte publicatii

    Fotografia zilei

    Intrebarea zilei

    Implementarea benzii unice pentru mijloacele de transport în comun pe toată lungimea șoselei Nicolina, o apreciați ca fiind benefică fluidizării traficului din zonă?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.