La bohème de Giacomo Puccini, joi, în Sala Mare a Teatrului Naţional Iaşi
anunturi
Eurotrip
grandchef
anunturi
Bolta rece
anunturi
metalco

La bohème de Giacomo Puccini, joi, în Sala Mare a Teatrului Naţional Iaşi

GALERIE
boema
  • boema
- +

Opera Naţională Română Iaşi vă invită la spectacolul La bohème de Giacomo Puccini, joi, 20 noiembrie 2014, în Sala Mare a Teatrului Naţional Iaşi, începând cu ora 18.30, sub bagheta maestrului Traian Ichim.

Regia îi aparţine lui Niky Wolcz, profesor la Universitatea Columbia din New York, Helmut Stürmer, personalitate marcantă a scenografiei internaţionale de teatru, operă şi film, a realizat decorurile, iar creatoarea costumelor este Lia Manţoc.

Din distribuţie fac parte:
Mimi – Ana Maria Donose
Rodolfo – Cosmin Marcovici
Marcello – Jean Kristof Bouton
Schaunard – Valentin Marele (Opera Braşov)
Colline – Octavian Dumitru
Musetta – Cristina Grigoraş
Benoit – Lucian Dolhăscu
Alcindoro – Cătălin Berea
Parpignol – Andrei Apreotesei
Vameşul – Traian Hudumeac
Sergentul - Dragoş Ştefan

Cu participarea corului de copii Juniorii Operei, dirijor Raluca Zaharia:
Daria Alexandra Bârzu, Maria Teodora Bîrliba, Ioana Boampă, Daniela Bucur-Grosu, Catinca Ruxandra Constantin, Mara Crăcăleanu, Ștefan Gheorghe, Miruna Ioana Gherasim , Silvia Elena Giordano, Theodor Giurcanu, Amalia Groza, Daria Hurjui, Ruxandra Lascăr, George Emanuel Marcu, Andreea Teodora Nicolau-Ciobanu, Samia Maria Saleh, Diana Alecsia Simionescu, Elena Spiridon-Bîrsan, Marian Stoica, Mihail Sebastian Teacu.

Biletele pot fi cumpărate de la Agenţia Operei (0332.888.448). Preţul unui bilet variază între 10 şi 60 de lei în funcţie de locul din sală.

Regizorul spectacolului, Niky Wolcz, a studiat la Universitatea de Teatru din Bucureşti (IATC) şi a lucrat ca actor, profesor universitar şi regizor peste tot în Europa. Și-a început activitatea la Teatrul „Lucia Sturdza Bulandra” din Bucureşti unde a lucrat şi învăţat cu Liviu Ciulei, Lucian Pintilie şi David Esrig, începând în acelaşi timp cariera sa pedagogică la Institutul de Teatru „I.L.Caragiale”. Ca actor, a jucat în spectacolele de teatru „Leonce şi Lena”, „Godot”, „Trei fraţi gemeni veneţieni”, „Furtuna”, „Revizorul”, dar şi în filme, precum „Reconstituirea” în regia lui Lucian Pintilie, „Căldura” sau „Prea mic pentru un război atât de mare” în regia lui Radu Gabrea. Timp de 14 ani a fost profesor universitar la Secţia de Teatru şi Operă din cadrul „Frankfurter Musikhochschule” (Facultatea de Muzică din Frankfurt), la „Prinzregentenakademie München”, precum şi la „Freie Universität” din Berlin. În anul 1996 se stabileşte la New York unde predă la Columbia University. Împreună cu Andrei Șerban a montat lucrări de operă şi operetă: „Cneazul Igor” (Londra), „Povestirile lui Hoffmann” şi „Văduva veselă” (Viena), „Paiaţe” (Geneva), „Indiile galante” şi „Italianca în Alger” (Paris), „Benvenuto Cellini” şi „Faust” la Metropolitan (New York). În anul 2012, împreună cu soţia sa, Ulla Wolcz, a montat premiera mondială a piesei de teatru Ţinuturile joase” a autoarei Herta Müller, laureată a premiului „Nobel pentru Literatură” în anul 2009.

 

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Protestele din Cuba creează probleme curentului radical progresist din America (I)

Alexandru LĂZESCU

Protestele din Cuba creează probleme curentului radical progresist din America (I)

Atunci când ţările în care se aplică politicile socialiste intră invariabil într-o criză profundă, ajung în ruină economică şi la proteste reprimate brutal ampla falangă progresistă din zona politică, academică şi din mass media din Occident ne explică că motivul este că acolo nu se aplica cu adevărat socialismul.

Filmuletul zilei

opinii

Măşti şi autografe

Nichita DANILOV

Măşti şi autografe

Şi asta fiindcă sinuciderea trebuie să te aducă mai aproape de credinţa în sine şi de Dumnezeu. „V-a trecut vreodată prin cap că sinuciderea ar putea dezonora moartea?“, se întreabă el.

Note şi notaţii de (pe) la ţară

Michael ASTNER

Note şi notaţii de (pe) la ţară

Pe front

Grădinile Aramidei şi sărutul de la Alecsandri

Dana ȚABREA

Grădinile Aramidei şi sărutul de la Alecsandri

Deunăzi, doi tineri se sărutau în faţa Teatrului. Cu gesturi tandre care se profilau în aer, suspendate câteva fracţiuni de secundă în spaţiul dintre ei, lasciv, aproape ostentativ şi puţin histrionic. Teatrul lui Ovidiu Lazăr nu este deloc astfel. Cultul regizor ieşean e creator de eseuri scenice, metaforice şi cu toate acestea încărcate de raţionalitate. Poetic, dar totuşi abstract. Interesat de actualitate, dar cu toate acestea mai interesat de interioritatea imponderabilă a personajelor sale schiţă din monologurile regăsite în cânticelele comice ale lui Alecsandri.

pulspulspuls

Noi tabere la liberali: bam-bam! Iaşul pare acum chiar pe lângă

PULS

Noi tabere la liberali: bam-bam! Iaşul pare acum chiar pe lângă

Când credeau şi liberalii noştri de la Iaşi că măcar pe jumate tot or să fie în tabăra câştigătoare, căci oricum jumatea lui Muraru merge cu Cîţu, iar jumatea lui Alexe se duce cu Orban, hop că dinspre Bucureşti vin veşti care răstoarnă toată calimera de la Iaşi.

Caricatura zilei

Drona auto

Editia PDF

Bancul zilei

Când ma întâlnesc în parc si vorbesc cu barbati casatoriti, am impresia ca toti traim cu aceeasi femeie! (...)

Parteneri

Alte publicatii

    Intrebarea zilei

    Sute de persoane au ieșit în stradă pentru a protesta împotriva resticțiilor legate de COVID. Care ar trebui să fie pasul următor?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.