anunturi
grandchef
Bolta rece
Iasi Tv Life
TeleM
Impact FM regional

La căpătâiul muribundului Fortus, Chirica a trimis o doamnă să bocească

Creditorul majoritar al companiei Fortus SA cere strămutarea procesului de insolvenţă al firmei la o altă instanţă.

GALERIE
Ruine Fortus - FOTO Andrei DISCA (20)
  • Ruine Fortus - FOTO Andrei DISCA (20)
- +
Acţionarii se întreabă de ce primarul a împuternicit-o să semneze actele, câtă vreme el este delegat de Consiliul Local. Creditorul majoritar al companiei cere strămutarea procesului de insolvenţă al firmei la o altă instanţă.

 

Una dintre cele mai lungi insolvenţe din istoria ţării este pe cale să-şi schimbe traiectoria, pentru a doua oară. Cauza combinatului Fortus se află după 11 ani tot pe rolul instanţelor de judecată, prima dată la Tribunalul Sindic din Iaşi, apoi, după prima strămutare, la Tribunalul din Tg. Mureş. Ultimele demersuri de dare în plată către anumiţi creditori dar şi alte aspecte ce ţin de procesul de justiţie, au determiant creditorul principal să ceară mutarea procesului în alt oraş din ţară. Conform Buletinului Procedurilor de Insolvenţă  nr. 136 din 5 ianuarie 2018, Autoritatea pentru Administrarea Activelor Statului (AAAS) a înaintat către Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie o cerere de strămutare a dosarului nr. 2291/99/2007 şi a tuturor dosarelor asociate acestuia, de pe rolul Tribunalului Specializat Mureş, la o instanţă de acelaşi grad.

De ce s-a ajuns aici

„Complexitatea acestei proceduri a generat o imensă presiune şi asupra judecătorului sindic de la Tribunalul Specializat Mureş, ce are spre soluţionare acest dosar. Această presiune a alterat, mai ales în ultima perioadă, modalitatea în care s-au derulat dezbaterile atât în procesul având ca obiect fondul reorganizării cât şi în dosarele asociate dosarului de fond. Astfel, au avut loc repetate încălcări ale principiilor desfăşurării procesului civil, cum ar fi principiul disponibilităţii părţilor, cât şi al rolului activ al judecătorului, existând situaţii când aproape că se negocia între anumite părţi şi judecătorul sindic temeiul de drept pe care să se desfăşoare judecata, ori au fost permise atitudini jignitoare prin care reprezentanţii AAAS prezenţi în sală au fost catalogaţi grup infracţional”, a precizat Florian Daniel Geantă, preşedintele AAAS în document. Acesta mai enumeră, printre motivele cererii, şi faptul că, în anumite situaţii, judecătorul sindic s-a antepronunţat, iar AAAS a fost nevoită să apeleze la recuzarea acestuia, pentru a se putea asigura o judecată obiectivă, imparţială şi echitabilă. Cererea de recuzare nu a fost însă soluţionată. În document se mai precizează şi faptul că administratorul judiciar, Todor Ignaţie, s-a aflat de multe ori la limita legii şi că, în acest fel, a fost prejudiciat Statul Român. „Consierăm că acest aspect se poate datora şi faptului că administratorul judiciar este din Tg. Mureş şi întregul dosar se află pe rolul Tribunalului Specializat Tg. Mureş. Cu titlu de exemplu, invocăm situaţia în care, la o adunare a creditorilor Fortus din 28.august 2017, AAAS în calitate de acţionar majoritar a votat negativ, iar administratorul judiciar a considerat votul ca fiind pozitiv, aspect validat de judecătorul sindic ca urmare a respingerii contestaţiei depuse de AAAS”, a mai adăugat acesta în cerere.

Problema taxei

Cu privire la procesul de strămutare, unul dintre micii acţionari din Iaşi declară că este o idee chiar bună. „Sunt de acord cu strămutarea, trebuia făcută mai de mult, după ce s-a stabilit darea în plată. Strămutarea trebuie să aibă loc pentru că la Tg. Mureş nu se mai poate judeca acest dosar, cei de acolo sunt depăşiţi. După părerea mea umilă, cred că se va strămuta la Timişoara sau Oradea, ca să ne fie nouă, micilor acţionari, mai greu să ajungem la procese... Totuşi, în cererea de strămutare a AAAS, nu văd nici o referire la cele opt sentinţe rămase nemotivate, acestea fiind un motiv în plus pentru ca dosarul să fie strămutat”, a menţionat Florin Rugină, reprezentantul salariaţilor disponibilizaţi de la Fortus. Menţionăm faptul că în ultima perioadă, Fortus a semnat darea în plată către doi creditori, Apavital şi Primăria Municipiului Iaşi, iar către AAAS există o sentinţă de dare în plată, pe care, din mai multe motive, AAAS nu o execută. „Interesant  este faptul că AAAS are o sentinţă de dare în plată, dar Primăria Iaşi nu. De ce? Şi cum face Primăria nod feroviar, după cum l-am auzit pe primarul Chirica într-o declaraţie, dacă calea ferată s-a vândut, inclusiv podul? Observ că în documentul semnat la notariat există un delegat pe nume Florescu Doina, care semnează din partea Primăriei. Cum adică, consilierii locali l-au delegat pe Mihai Chirica la notariat iar el a delegat pe altcineva. E cumva o cursă de ştafete de 100 de metri? Tot în acel document de la notariat, se precizează o taxă de aproximativ 100.000 de euro, percepută pentru dezlipire şi autentificarea contractului de dare în plată. Cine a plătit această taxă, presupun că Primăria. Dacă judecătorul admite contestaţiile AAAS cu privire la ilegalitatea acestor dări în plată, Primăria ce va face? Va primi banii înapoi?”, se mai întreabă micul acţionar, Florin Rugină.

 

 

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Pohtiţi la fotbal!

Nicolae GRECU

Pohtiţi la fotbal!

N-a fost nevoie de îndemnuri bombastice precum cele din titluri; românii reîncep să vină la fotbal pentru că au pentru cine.

opinii

Mitocanul de la volan (I)

Eugen MUNTEANU

Mitocanul de la volan (I)

Suntem asaltați zilnic cu știri și imagini despre accidente de circulație atroce. Statisticile spun că România este țara europeană cu cei mai mulți morți în accidente de circulație. Dincolo de precaritatea șoselelor, cred că o cauză a acestei situații îngrijorătoare este și existența în libertate a fiarei sălbatice pe care am ales să o numesc mitocanul de la volan.

Dobânda, de la păcat (medieval), la virtute (modernă)

Aurelian-Petruș PLOPEANU

Dobânda, de la păcat (medieval), la virtute (modernă)

Știința economică modernă s-a desprins din ceea ce era cunoscut în mediul academic timpuriu drept filosofie morală. Acțiunile și comportamentele din sfera economică (de exemplu, comerțul, formarea prețurilor, rolul dobânzii în tranzacțiile comerciale, etc.) erau reglementate de Biserică vreme de secole întregi. 

O limbă din prefabricate

Alexandru CĂLINESCU

O limbă din prefabricate

Un fenomen frapant care se petrece astăzi este ceea ce aş numi proliferarea prefabricatelor. Nu e ceva nou, dar devine tot mai accentuat şi, pentru cine ţine la expresivitatea limbii, tot mai supărător. Spun „prefabricate” pentru că e vorba de cuvinte şi formule luate de-a gata şi puse uneori în cele mai neaşteptate contexte. Au făcut de pe acum o glorioasă carieră la televiziune, politicienii şi jurnaliştii le rostesc cu o voluptate solemnă, convinşi că impresionează publicul printr-un limbaj elevat.

pulspulspuls

O cabală preoţească ţesută pe îndelete de multă vreme

O cabală preoţească ţesută pe îndelete de multă vreme

Ehehei, iubiţi dreptcredincioşi, iată că încurcate mai sunt căile Domnului de când treburile lumeşti şi dorinţele de parvenire şi câştig şi-au băgat coada tot mai adânc în sânul şi buzunarele largi de popă ale unor înalţi prelaţi din mitropolia noastră de la Iaşi, atât de greu încercată în ultima vreme. Iacătă aşadar, dragilor, ce au mai putut zămisli minţile întunecate de aceste lucrături diavoleşti: citiţi şi vă cruciţi, nu alta! 

Caricatura zilei

Ambulanța

Editia PDF

Bancul zilei

Un sofer de TIR opreste la un popas, comanda un sandwich, o cafea si o placinta. Intra trei motociclisti rai, unul îi man&ac (...)

Linkuri sponsorizate

Parteneri

Alte publicatii

    Fotografia zilei

    Intrebarea zilei

    Implementarea benzii unice pentru mijloacele de transport în comun pe toată lungimea șoselei Nicolina, o apreciați ca fiind benefică fluidizării traficului din zonă?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.